West Competition Racing răzbună insuccesul de anul trecut în cursa-vedetă a Romanian Endurance Series

Echipajul West Competition Racing (BMW E36 325i) format din Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan s-a impus în cursa de 500 de kilometri de pe MotorPark România în divizia turismelor, învingând nu doar adversarii de la categoria A2, ci și mai puternicele modele ale clasei superioare. Ceea ce nu a fost posibil din postura de favoriți anul trecut, s-a materializat ca outsideri la această ediție.

Dubla victorie la clasă pe care a înregistrat-o echipajul West Competition Racing în etapa a treia a Romanian Endurance Series, în luna iunie, pe Transilvania Motor Ring, a reprezentat cea mai bună motivație pentru a pregăti etapa-regină a campionatului. Dacă titlurile de anul trecut (RES Touring, categoria A2 și echipe) fuseseră obținute cu victorii pe ambele circuite românești și în ambele sensuri de parcurgere a pistei din județul Ialomița, unicul bemol al campaniei precedente rămăsese RES500, o cursă ce scăpase printre degete tripletei formate din Alexandru Cascatău, Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan.

2022 aducea un context mult schimbat pentru campionii en-titre. Cascatău nu mai era parte din echipaj, ci adversar, iar popularea categoriei superioare (A3) și tot mai numeroșii rivali de la A2 făceau ca piloții West Competition Racing să nu se mai numere printre favoriții diviziei. Lipsiți de presiunea nevoii de a strânge puncte într-un sezon în care au ales să concureze doar pe o vreme prielnică, Șiclovan și Dumitrașcu au privit cu dezinvoltură o cursă în care cel mai mare inamic nu era vreun alt concurent, ci temperatura ridicată și consecințele în plan fizic.

Încă din calificările de sâmbătă a fost evident că BMW-ul E36 325i nu putea spera la prima poziție pe grilă în cadrul categoriei A2, unde alte două modele 325i (de generație E46, respectiv E90) au avut întâietate. Emoțiile echipajului au crescut în momentul în care Șiclovan a revenit la standuri după un singur tur lansat, acuzând o problemă tehnică. Aceasta nu s-a mai repetat după cele 15 minute de parc fermé, dar a recidivat chiar duminică, în turul de așezare pe grilă. O procedură foarte rapidă de tractare a mașinii a oferit suficient timp mecanicilor să intervină, unicul inconvenient fiind plecarea de pe linia boxelor, deci de pe poziția a 30-a, în loc de a 11-a în formație.

Pas cu pas, Șiclovan și Dumitrașcu au urcat în clasamentul cursei: după 30 de tururi se aflau pe 17, iar după 50 de tururi ajunseseră pe 9. Mai mult, elemente pe care aceștia nu le puteau controla le sporeau șansele la o clasare solidă: abandonurile înregistrate de polemanul categoriei A2 și de liderul la zi al diviziei Touring. Totodată, alte mașini cu pretenții, precum echipajul Blitzwolf de categorie A3 și mașina lui Alex Cascatău comiseseră erori procedurale ce se traduceau în întârzieri semnificative.

Dumitrașcu a preluat conducerea categoriei A2 depășind BMW-ul Cube Performance înainte de jumătatea cursei, apoi i-a predat mașina coechipierului pentru o nouă secvență. Șiclovan a ieșit în urma lui Dani Oțil, care conducea în cadrul diviziei Touring, însă mașina acestuia avea probleme tot mai serioase la sistemul de frânare, ce au culminat cu un incident care a produs și alte pagube. Astfel, BMW-ul West Competition Racing a fost promovat pe prima poziție între cele 26 de turisme, iar abandonurile prototipurilor Funyo și Radical au făcut ca liderul RES Touring să încheie pe podium cursa de 500 de kilometri, în urma celor două echipaje din divizia GT.

La finele celor 113 tururi, Alexandru Șiclovan a declarat: ”În iarnă am stabilit să revenim în RES cu zâmbetul pe buze. Singurul obiectiv sportiv era să răzbunăm insuccesul din 2021 de la RES500 și să facem tot ce putem pentru a câștiga această cursă. Totul a decurs perfect pentru noi, de la start până la sosire. Mașina s-a comportat impecabil, iar fiabilitatea și strategia perfect executată au fost perechea de ași pe care am jucat-o până la capăt, când altora le-au scăpat printre degete chinți și careuri.” Dinu Dumitrașcu l-a completat: ”Nu-mi vine să cred că am putut învinge în divizia turismelor cu o mașină de categorie A2. Am ratat ziua de sâmbătă, așa că am luat primul contact cu sensul antiorar al pistei direct în cursă. Nu mai rulasem în acest sens din noiembrie 2021, dar m-am acomodat rapid și mașina mi-a dat încredere să merg rapid și constant. Dacă la Târgu Mureș am considerat că suntem la cea mai bună evoluție din carieră, acum cred că am fost și mai inteligenți în abordarea unei curse atât de lungi.”

În cealaltă jumătate a garajului echipei, Radu Iordache l-a avut alături pe Dragoș Simion. Cei doi au fost mereu implicați în bătălia pentru victorie în Cupa Logan, ratând locul secund din pricina unei penalizări de 25 de secunde. Jumătatea plină a paharului a fost reprezentată de faptul că în fața lor nu s-a clasat liderul clasamentului, rezultatul cursei făcând ca Iordache să fie acum la doar 3 puncte în urma lui Alin Moldovan și Rareș Tomiță înaintea finalei din octombrie. Punctele adunate de perechile Dumitrașcu/Șiclovan și Iordache/Simion contribuie la o nouă victorie pentru Racing League Romania în clasamentul echipelor, unde revalidarea titlului de anul trecut pare un obiectiv tangibil în ultima etapă.

Clasamente după 4/5 etape

RES Touring Open

  1. West Competition Racing (Dumitrașcu/Șiclovan– BMW E36 325i) 99p
  2. Rosenau Racing (Mihai) 92p
  3. DIRR Racing (Ivan/Ștefan) 80p

Categoria A2

  1. Junior Motorsport Black Sea Suppliers (Tămaș/Cascatău) 84p
  2. AB Motorsport 2 (Tabarcea/Martincsek/Scânteie) 83p
  3. West Competition Racing (Dumitrașcu/Șiclovan) 77p

Echipe

  1. Racing League Romania (Dumitrașcu/Șiclovan/Iordache/Simion/Pelmuș/Dună) 216p
  2. AB Motorsport 170p
  3. Willi Motorsport 125p

Clasamente complete

Foto: Mihnea Tatu

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.