Dragoș Simion câștigă cea de-a doua etapă a CNVE la comenzile #RacingMIMI

MIMI EVO obţine pentru prima dată victoria într-un clasament open, grație unui component al echipajului Adevărul Auto din Racing League Romania. Performanţa a fost obţinută în Campionatul Naţional de Vehicule Electrice, organizat alături de Campionatele Naţionale de Îndemânare şi Super Slalom, în a doua etapă, la Ploieşti.

MIMI s-a prezentat la această etapă cu 3 piloţi. A fost prima participare a lui Horia Platona, inginerul echipei şi principalul responsabil pentru transformarea MIMI în 2022. Alături de el, marcând colaborarea cu comunitatea de sim racing şi campionatul Racing League România, au fost prezenţi Dragoş Simion (West Competition Racing) şi Mihai Şuţeanu (Walk Racing). Pentru a ajunge aici, Dragoş şi Mihai s-au luptat pentru a stabili cele mai rapide tururi de-a lungul a cinci etape britanice ale Racing League Romania, în toamna anului trecut, ”British by MINI”.

Etapa de la Ploieşti, în format de auto slalom sau traseu tehnic de îndemânare a fost una foarte disputată, cu multe momente dramatice. Circuitul scurt şi foarte rapid a penalizat orice greşeală, iar în final diferenţele pe podium s-au făcut la sutimi de secundă. Într-un lot de competitori în care performanţele de top se obţin cu pneuri semislick, MIMI s-a bazat încă o dată pe pneuri de stradă Michelin Pilot Sport 4. Acestea îi erau deja familiare lui Simion, prin prisma asemănării cu anvelopele folosite în 2018 la categoria Logan Cup din Romanian Endurance Series, unde a devenit campion.

Toţi piloţii MIMI de la Ploieşti au deja o experienţă consistentă pe circuit, dar a fost prima participare în acest format competiţional care scoate în evidenţă orice imperfecţiune în parcurgerea traseului. Dintre aceştia provocarea a fost şi mai mare pentru Mihai, care la numai 16 ani a strâns kilometri în spatele volanului exclusiv pe circuit.

Chiar şi aşa, toţi trei au fost imediat rapizi la volanul MIMI. Horia şi Dragoş au abordat traseul direct la limită, în timp ce Mihai a folosit fiecare manşă de antrenament pentru acomodare şi a progresat constant. La antrenamentul cronometrat de dimineaţă MIMI demonstra un timp deosebit de competitiv, când a apărut prima problemă din istoria maşinii în competiţie – Dragoş venea cu probleme de direcţie. A fost momentul ca Horia Platona să-şi demonstreze valoarea de inginer. După aproape două ore de muncă frenetică pe asfalt, cu puţin înainte de startul probelor, MIMI a fost gata de manșele de concurs.

Au urmat două evoluții la limită, cu multă adrenalină. la finele cărora MIMI a punctat în trei clasamente: E1, pentru modele de până la 250 CP, Sport, pentru maşini modificate, şi în clasamentul general open. La final, toţi piloţii MIMI încheiau pe podium. Mihai Şuteanu termina pe locul al treilea în clasamentul Sport. Dragoş Simion câştiga la Open şi E1. Horia Platona se impunea la categoria Sport şi termina pe locul al doilea la Open. Remarcabil este că Mihai a fost la numai 4 sutimi de locul al treilea la Sport şi Open. În final, MIMI a câştigat în toate clasele în care a fost înscris.

La fel de important, dacă s-ar fi realizat un clasament cumulat al celor trei campionate ce au evoluat pe același traseu în weekend, Dragoş şi Horia ar fi terminat pe locurile 4 şi 5, într-un lot competitiv cu aproape 50 de concurenţi cu multă experienţă şi cu maşini performante.

Racing League România – sim racing aduce piloţi în competiţie cu MIMI EVO.

Mihai Şuţeanu şi Dragoş Simion au avut o evoluţie similară în motorsport, carierele lor în karting fiind presărate cu victorii, dar şi cu provocări care le-au asigurat o experienţă valoroasă chiar dacă sunt încă tineri – Mihai 16 ani şi Dragoş 22.

După câţiva ani de activitate sportivă, ambii au pus casca în cui, însă mentalitatea de competitor nu i-a părăsit niciodată, ajungând să şi-o exprime pe tot mai dezvoltata scenă de sim racing din România. Mihai face parte din echipajul campion al ultimelor trei sezoane din RLR BMW GT Challenge, în timp ce Dragoş a încasat jackpotul de 1000 de dolari aferent victoriei în cadrul selecţiei naţionale Logitech G Challenge 2021.

Graţie reuşitelor pe traseele virtuale, ambii au avut ocazia de a reveni la volanul unor maşini de competiţie. Mai întâi, au trăit pentru prima oară senzaţiile pilotajului unui prototip pe Motorpark România, apoi urmând experienţa din Campionatul Naţional de Vehicule Electrice cu Racing MIMI.

Artă şi motorsport. Sustenabile.

MIMI este mai mult decât un automobil de curse. Primul MINI Electric de curse din lume redevine suport pentru lucrările de artă. De această dată, Bogdan Cazacincu a pictat live acoperişul modelului timp de două zile, în faţa Galeriei Galateca, ca parte a evenimentului Creative Sustainability Week care deschide o colaborare cu scopul de a promova tineri artişti.

Lucrarea „Quiet” (Linişte) este, în contrast cu numele, plină de energie şi culoare. În prim-plan se distinge o frunză verde stilizată, ca o evocare a unei jungle plină de viaţă. Un fulger albastru traversează lucrarea. Acesta este un element distinctiv al artei lui Bogdan, care se regăseşte tatuat şi pe mâna lui dreaptă. „De fapt, natura devine sinonimă cu liniştea. Dar este şi o putere de neoprit. Puterea sa este de fapt nelimitată: este capabilă să creeze cele mai minunate lucruri, în acelaşi timp este capabilă să le ia pentru totdeauna. Văd natura ca o sursă primară de inspiraţie pentru mine, dar şi pentru omenire.”

Bogdan Cazacincu, un tânăr artist, absolvent UNARTE, Facultate de Artă Murală, are deja în portofoliu expoziţii personale sau prezenţe în diferite manifestări de anvergură precum Expoziţie Personală „Artmalgam” (Urban Collectors), „Unde eşti, copilărie…” (The art of living gall, Festivalul Stradă de c’arte Galateca), „14+11″ (Muzeul de artă din Constanţa), „STARt” (Go art projects), Fusion Arts, Art Factory (Uzinele Faur), DIPLOMĂ (Palatul Ştirbei), MKP / Art On Site şi Art Safari. Exprimarea artistică pe care o caută, presupune o căutare interioară, unde haosul are tărâmul lui. Prin această căutare, încearcă să-l aducă la suprafaţă sub diferite forme abstractizate, prin efecte de clarobscur şi diversitate cromatică.

www.instagram.com/cazacincubogdan

www.facebook.com/cazacincu.bogdan

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.