RLR Radical Sprint Cup E1 Laguna Seca: Gaczella și Clima, primii învingători ai sezonului

RLR Radical Sprint Cup
Prima etapă competițională a Racing League Romania în mediul iRacing a fost plină de neprevăzut și de răsturnări de situație, dovedind încă o dată că formatul de sprint și un prototip dificil de strunit sunt ingrediente ale unui cocktail periculos.

Dacă tranziția spre Assetto Corsa Competizione a avut un element de familiaritate, atât din punct de vedere al mediului Kunos Simulazioni, cât și prin prisma extinderii parteneriatului cu BMW România, noutățile s-au ținut lanț pe al doilea front deschis. Doar veteranii ce reprezintă scheletul comunității RLR își mai aminteau un sezon în care nu se concurează cu turisme sau GT-uri (undeva prin 2013), ceea ce făcea alegerea Radical SR8 un reset general al tehnicilor de pilotaj necesare atât de-a lungul celor 10 etape, cât și pentru a beneficia de marea recompensă la final.

Constructorul britanic de prototipuri Radical Sportscars a autorizat de curând un reseller regional, Radical România, ce și-a manifestat entuziasmul față de propunerea RLR de a promova protagoniștii din sim racing către pilotajul de circuit, oferind ca premiu la finele primei campanii din RLR Radical Sprint Cup o etapă ROTAC cu Radical SR1. Iar primul pas înspre acest trofeu s-a efectuat pe Laguna Seca, unde precalificările au cernut cei mai buni 30 din cei 70 de înscriși.

Încă dinainte de start s-a consemnat problema hardware autoindusă de campionul RLR din toamna lui 2020, Victor Taraș. Timpul de pole a fost stabilit de către Claudiu Clima, însă acesta nu s-a putut bucura de prima poziție mai mult de patru viraje, o eroare neforțată provocând una dintre cele 3 reacții în lanț care au decimat plutonul și au pus capăt evoluției multora în prima manșă. Emanuel Gaczella s-a desprins în învingător, în urma acestuia fiind o luptă strânsă între Bogdan Moldovan și Dragoș Simion. Sim raceri cu pretenții, precum Andrei Bechir și Victor Nicolae, au comis erori neforțate și au fost nevoiți să se mulțumească cu punctele aferente pozițiilor 5, respectiv 6, în urma lui Cristian Berindea.

RLR Radical Sprint Cup

Cursa a doua a început cu polemanul conjunctural Cătălin Tufeanu încercând să-și găsească locul în pluton pentru a rula la ritmul care-i era confortabil. Alexandru Damian a preluat șefia cursei, însă a auzit imediat ordinul ”Claudiu is faster than you” și s-a dat din calea lui Clima, apoi a baricadat calea lui Simion, între cei doi ajungându-se la contact. Beneficiarul a fost încă o dată Berindea, care a urcat pe locul secund și a rezistat până spre final presiunii lui Moldovan. Rocada s-a produs în ultimele tururi, astfel fiind înghețată configurația podiumului într-o nouă manșă în care învingătorul a fost decis foarte devreme.

O mică eroare a lui Gaczella în duel cu același Berindea l-a aruncat pe 5, în urma lui Simion, ceea ce face ca lider în clasament după această primă etapă să fie Moldovan. Primii patru sunt într-un interval de doar opt puncte, iar vreo 10 nume cel puțin au încheiat seara cu convingerea că pot fi în lupta pentru podium peste două săptămâni, pe Road America. Printre aceștia se numără și ghinioniști precum Mihai Șuțeanu sau Andrei Ursan.

Categoria licențiaților a fost câștigată de Radu Dumitrescu (campion ROTAC la categoria Supersport 2020), în fața lui Sergiu Nicolae (campion Romanian Endurance Series 2020). Primul în ierarhia debutanților a fost Vlad Răducanu, ceilalți începători în RLR/iRacing dându-și lupta în paralel în Split 2.

RLR Radical Sprint Cup

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

Jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al campionatului virtual Racing League Romania și fondator al echipei West Competition Racing.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Test Drive Fiat 500e

Îmi era dor de 500, de Fiat 500, dar de unul nou, de unul după care copii să se întoarcă zâmbind. Au trecut câțiva ani din 2007, moment în care m-am întâlnit cu noul Fiat 500e. Dar este și adevăr în vorba…” Lucruri bune se întâmplă doar celor care au răbdare.”

Citește articol »

Poveste de succes – BMW M3 / M4 Competition

Într-un război continuu al cifrelor și performanțelor tot mai bune, cred că modelele sport trebuie cumpărate pentru sufletul lor, pentru ceea ce transmit și pentru plăcerea pe care o oferă celui de la volan în fiecare zi. După ce am condus noile BMW M3 Competition și M4 Competition pe circuit, am realizat că cele de mai sus au fost teme de referință pentru inginerii de la BMW.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.