RLR Radical Sprint Cup E1 Laguna Seca: Gaczella și Clima, primii învingători ai sezonului

RLR Radical Sprint Cup
Prima etapă competițională a Racing League Romania în mediul iRacing a fost plină de neprevăzut și de răsturnări de situație, dovedind încă o dată că formatul de sprint și un prototip dificil de strunit sunt ingrediente ale unui cocktail periculos.

 

Dacă tranziția spre Assetto Corsa Competizione a avut un element de familiaritate, atât din punct de vedere al mediului Kunos Simulazioni, cât și prin prisma extinderii parteneriatului cu BMW România, noutățile s-au ținut lanț pe al doilea front deschis. Doar veteranii ce reprezintă scheletul comunității RLR își mai aminteau un sezon în care nu se concurează cu turisme sau GT-uri (undeva prin 2013), ceea ce făcea alegerea Radical SR8 un reset general al tehnicilor de pilotaj necesare atât de-a lungul celor 10 etape, cât și pentru a beneficia de marea recompensă la final.

Constructorul britanic de prototipuri Radical Sportscars a autorizat de curând un reseller regional, Radical România, ce și-a manifestat entuziasmul față de propunerea RLR de a promova protagoniștii din sim racing către pilotajul de circuit, oferind ca premiu la finele primei campanii din RLR Radical Sprint Cup o etapă ROTAC cu Radical SR1. Iar primul pas înspre acest trofeu s-a efectuat pe Laguna Seca, unde precalificările au cernut cei mai buni 30 din cei 70 de înscriși.

Încă dinainte de start s-a consemnat problema hardware autoindusă de campionul RLR din toamna lui 2020, Victor Taraș. Timpul de pole a fost stabilit de către Claudiu Clima, însă acesta nu s-a putut bucura de prima poziție mai mult de patru viraje, o eroare neforțată provocând una dintre cele 3 reacții în lanț care au decimat plutonul și au pus capăt evoluției multora în prima manșă. Emanuel Gaczella s-a desprins în învingător, în urma acestuia fiind o luptă strânsă între Bogdan Moldovan și Dragoș Simion. Sim raceri cu pretenții, precum Andrei Bechir și Victor Nicolae, au comis erori neforțate și au fost nevoiți să se mulțumească cu punctele aferente pozițiilor 5, respectiv 6, în urma lui Cristian Berindea.

RLR Radical Sprint Cup

Cursa a doua a început cu polemanul conjunctural Cătălin Tufeanu încercând să-și găsească locul în pluton pentru a rula la ritmul care-i era confortabil. Alexandru Damian a preluat șefia cursei, însă a auzit imediat ordinul ”Claudiu is faster than you” și s-a dat din calea lui Clima, apoi a baricadat calea lui Simion, între cei doi ajungându-se la contact. Beneficiarul a fost încă o dată Berindea, care a urcat pe locul secund și a rezistat până spre final presiunii lui Moldovan. Rocada s-a produs în ultimele tururi, astfel fiind înghețată configurația podiumului într-o nouă manșă în care învingătorul a fost decis foarte devreme.

O mică eroare a lui Gaczella în duel cu același Berindea l-a aruncat pe 5, în urma lui Simion, ceea ce face ca lider în clasament după această primă etapă să fie Moldovan. Primii patru sunt într-un interval de doar opt puncte, iar vreo 10 nume cel puțin au încheiat seara cu convingerea că pot fi în lupta pentru podium peste două săptămâni, pe Road America. Printre aceștia se numără și ghinioniști precum Mihai Șuțeanu sau Andrei Ursan.

Categoria licențiaților a fost câștigată de Radu Dumitrescu (campion ROTAC la categoria Supersport 2020), în fața lui Sergiu Nicolae (campion Romanian Endurance Series 2020). Primul în ierarhia debutanților a fost Vlad Răducanu, ceilalți începători în RLR/iRacing dându-și lupta în paralel în Split 2.

RLR Radical Sprint Cup

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.