RLR Radical Sprint Cup E1 Laguna Seca: Gaczella și Clima, primii învingători ai sezonului

RLR Radical Sprint Cup
Prima etapă competițională a Racing League Romania în mediul iRacing a fost plină de neprevăzut și de răsturnări de situație, dovedind încă o dată că formatul de sprint și un prototip dificil de strunit sunt ingrediente ale unui cocktail periculos.

 

Dacă tranziția spre Assetto Corsa Competizione a avut un element de familiaritate, atât din punct de vedere al mediului Kunos Simulazioni, cât și prin prisma extinderii parteneriatului cu BMW România, noutățile s-au ținut lanț pe al doilea front deschis. Doar veteranii ce reprezintă scheletul comunității RLR își mai aminteau un sezon în care nu se concurează cu turisme sau GT-uri (undeva prin 2013), ceea ce făcea alegerea Radical SR8 un reset general al tehnicilor de pilotaj necesare atât de-a lungul celor 10 etape, cât și pentru a beneficia de marea recompensă la final.

Constructorul britanic de prototipuri Radical Sportscars a autorizat de curând un reseller regional, Radical România, ce și-a manifestat entuziasmul față de propunerea RLR de a promova protagoniștii din sim racing către pilotajul de circuit, oferind ca premiu la finele primei campanii din RLR Radical Sprint Cup o etapă ROTAC cu Radical SR1. Iar primul pas înspre acest trofeu s-a efectuat pe Laguna Seca, unde precalificările au cernut cei mai buni 30 din cei 70 de înscriși.

Încă dinainte de start s-a consemnat problema hardware autoindusă de campionul RLR din toamna lui 2020, Victor Taraș. Timpul de pole a fost stabilit de către Claudiu Clima, însă acesta nu s-a putut bucura de prima poziție mai mult de patru viraje, o eroare neforțată provocând una dintre cele 3 reacții în lanț care au decimat plutonul și au pus capăt evoluției multora în prima manșă. Emanuel Gaczella s-a desprins în învingător, în urma acestuia fiind o luptă strânsă între Bogdan Moldovan și Dragoș Simion. Sim raceri cu pretenții, precum Andrei Bechir și Victor Nicolae, au comis erori neforțate și au fost nevoiți să se mulțumească cu punctele aferente pozițiilor 5, respectiv 6, în urma lui Cristian Berindea.

RLR Radical Sprint Cup

Cursa a doua a început cu polemanul conjunctural Cătălin Tufeanu încercând să-și găsească locul în pluton pentru a rula la ritmul care-i era confortabil. Alexandru Damian a preluat șefia cursei, însă a auzit imediat ordinul ”Claudiu is faster than you” și s-a dat din calea lui Clima, apoi a baricadat calea lui Simion, între cei doi ajungându-se la contact. Beneficiarul a fost încă o dată Berindea, care a urcat pe locul secund și a rezistat până spre final presiunii lui Moldovan. Rocada s-a produs în ultimele tururi, astfel fiind înghețată configurația podiumului într-o nouă manșă în care învingătorul a fost decis foarte devreme.

O mică eroare a lui Gaczella în duel cu același Berindea l-a aruncat pe 5, în urma lui Simion, ceea ce face ca lider în clasament după această primă etapă să fie Moldovan. Primii patru sunt într-un interval de doar opt puncte, iar vreo 10 nume cel puțin au încheiat seara cu convingerea că pot fi în lupta pentru podium peste două săptămâni, pe Road America. Printre aceștia se numără și ghinioniști precum Mihai Șuțeanu sau Andrei Ursan.

Categoria licențiaților a fost câștigată de Radu Dumitrescu (campion ROTAC la categoria Supersport 2020), în fața lui Sergiu Nicolae (campion Romanian Endurance Series 2020). Primul în ierarhia debutanților a fost Vlad Răducanu, ceilalți începători în RLR/iRacing dându-și lupta în paralel în Split 2.

RLR Radical Sprint Cup

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.