RLR Radical Sprint Cup E1 Laguna Seca: Gaczella și Clima, primii învingători ai sezonului

RLR Radical Sprint Cup
Prima etapă competițională a Racing League Romania în mediul iRacing a fost plină de neprevăzut și de răsturnări de situație, dovedind încă o dată că formatul de sprint și un prototip dificil de strunit sunt ingrediente ale unui cocktail periculos.

 

Dacă tranziția spre Assetto Corsa Competizione a avut un element de familiaritate, atât din punct de vedere al mediului Kunos Simulazioni, cât și prin prisma extinderii parteneriatului cu BMW România, noutățile s-au ținut lanț pe al doilea front deschis. Doar veteranii ce reprezintă scheletul comunității RLR își mai aminteau un sezon în care nu se concurează cu turisme sau GT-uri (undeva prin 2013), ceea ce făcea alegerea Radical SR8 un reset general al tehnicilor de pilotaj necesare atât de-a lungul celor 10 etape, cât și pentru a beneficia de marea recompensă la final.

Constructorul britanic de prototipuri Radical Sportscars a autorizat de curând un reseller regional, Radical România, ce și-a manifestat entuziasmul față de propunerea RLR de a promova protagoniștii din sim racing către pilotajul de circuit, oferind ca premiu la finele primei campanii din RLR Radical Sprint Cup o etapă ROTAC cu Radical SR1. Iar primul pas înspre acest trofeu s-a efectuat pe Laguna Seca, unde precalificările au cernut cei mai buni 30 din cei 70 de înscriși.

Încă dinainte de start s-a consemnat problema hardware autoindusă de campionul RLR din toamna lui 2020, Victor Taraș. Timpul de pole a fost stabilit de către Claudiu Clima, însă acesta nu s-a putut bucura de prima poziție mai mult de patru viraje, o eroare neforțată provocând una dintre cele 3 reacții în lanț care au decimat plutonul și au pus capăt evoluției multora în prima manșă. Emanuel Gaczella s-a desprins în învingător, în urma acestuia fiind o luptă strânsă între Bogdan Moldovan și Dragoș Simion. Sim raceri cu pretenții, precum Andrei Bechir și Victor Nicolae, au comis erori neforțate și au fost nevoiți să se mulțumească cu punctele aferente pozițiilor 5, respectiv 6, în urma lui Cristian Berindea.

RLR Radical Sprint Cup

Cursa a doua a început cu polemanul conjunctural Cătălin Tufeanu încercând să-și găsească locul în pluton pentru a rula la ritmul care-i era confortabil. Alexandru Damian a preluat șefia cursei, însă a auzit imediat ordinul ”Claudiu is faster than you” și s-a dat din calea lui Clima, apoi a baricadat calea lui Simion, între cei doi ajungându-se la contact. Beneficiarul a fost încă o dată Berindea, care a urcat pe locul secund și a rezistat până spre final presiunii lui Moldovan. Rocada s-a produs în ultimele tururi, astfel fiind înghețată configurația podiumului într-o nouă manșă în care învingătorul a fost decis foarte devreme.

O mică eroare a lui Gaczella în duel cu același Berindea l-a aruncat pe 5, în urma lui Simion, ceea ce face ca lider în clasament după această primă etapă să fie Moldovan. Primii patru sunt într-un interval de doar opt puncte, iar vreo 10 nume cel puțin au încheiat seara cu convingerea că pot fi în lupta pentru podium peste două săptămâni, pe Road America. Printre aceștia se numără și ghinioniști precum Mihai Șuțeanu sau Andrei Ursan.

Categoria licențiaților a fost câștigată de Radu Dumitrescu (campion ROTAC la categoria Supersport 2020), în fața lui Sergiu Nicolae (campion Romanian Endurance Series 2020). Primul în ierarhia debutanților a fost Vlad Răducanu, ceilalți începători în RLR/iRacing dându-și lupta în paralel în Split 2.

RLR Radical Sprint Cup

Calendar

RLR Radical Sprint Cup are 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.