Racing League Romania BMW GT Challenge: Victorie autoritară pentru Motul eSports în prima cursă de la Suzuka

Racing League Romania BMW GT Challenge Suzuka 2h
Cristian Berindea și Andrei Bechir au conlucrat pentru o victorie matură în prima cursă de anduranță a noii ere din Racing League Romania, pe platforma Assetto Corsa Competizione. La finele a două ore în care s-a parcurs distanța unui Grand Prix, Aqirys Racing și Willi Motorsport au completat podiumul în nocturnă.

Tranziția către un nou mediu de simulare a facilitat găzduirea unui număr record de concurenți într-o etapă a RLR, BMW GT Challenge începând cu 68 de piloți dornici să-și măsoare forțele într-o cursă mai lungă ca oricând. Echipaje echilibrate din punct de vedere valoric s-au format în presezon și au cooperat pentru găsirea setărilor optime ale modelului BMW M4 GT4, iar sesiunea de calificări deja a rezervat o surpriză.

Favoriți a priori în acest debut de sezon erau perechile Motul eSports (Cristian Berindea – Andrei Bechir) și Aqirys Racing (Alex Cascatău – Victor Nicolae), ambele echipaje având titulari ce se regăsesc în Top 5 în RLR Hall of Fame din perspectiva numărului de victorii. Totuși, nici Berindea și nici Nicolae nu au găsit turul perfect în cele 10 minute de calificări, iar Dragoș Simion (Willi Motorsport) le-a suflat pole position-ul.

Racing League Romania BMW GT Challenge Suzuka 2h

Dezbaterea de acum 30 de ani dintre Senna și Prost legată de poziționarea pole-ului pe traseul de la Suzuka s-a dovedit la fel de actuală în plan virtual, căci Berindea a executat impecabil procedura de start lansat și a efectuat depășirea crucială pentru șefia cursei încă de pe primii metri. Ulterior, acesta a evadat, construind un avans semnificativ pe baza a trei argumente: ritmul superior, lupta directă dintre Simion și Nicolae ce i-a încetinit pe ambii și, în fine, uzura pronunțată a anvelopelor acestuia din urmă. În urma primilor trei s-au încins spiritele într-un grup de cinci (Cîmpean, Rusu, Ola, Mihai, Tănăsescu), cu atingeri ce au ajuns în atenția comisarilor.

La jumătatea cursei s-au realizat schimburile obligatorii de piloți, prilej de optimism pentru echipajul Aqirys Racing care a avut strategia optimă pentru a urca pe locul secund. Mai mult, Alex Cascatău a redus diferența față de lider de la 15 secunde la doar 6, lăsându-l în urmă pe Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) să se lupte cu problemele hardware și să contenească ofensiva lui Cezar Toader (Textar eSports). Bechir și-a intrat în ritm după câteva bucle și a pus distanță în trafic față de Cascatău, asigurându-și un final liniștit de cursă în care, fără a forța, a ajuns să prindă din urmă cu un tur toți adversarii până la poziția a noua.

Racing League Romania BMW GT Challenge Suzuka 2h

Motul eSports a recidivat astfel după ratarea obiectivelor din sezonul precedent, asumându-și un statut de echipaj favorit pentru titlu, urmăritorii fiind deciși să riposteze începând cu etapa următoare, ce va avea loc peste două săptămâni, pe Nurburgring. În urma perechii Aqirys se profilează o luptă strânsă pentru poziția a treia în cursele ce vor urma, cu Willi Motorsport, Textar eSports și Racelogic. Marian Andrei s-a impus în clasamentul debutanților, Alex Cascatău în cel rezervat licențiaților, iar Horia Platona, Alex Mirea și Matei Mihăescu sunt alți piloți de circuit ce au încheiat etapa japoneză în Top 10, implicit în zona punctelor.

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 25p
  2. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 18p
  3. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 16p
  4. Textar eSports (Rusu-Toader) 12p
  5. Racelogic (Mihai-Andrei) 10p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 25p
  2. Maximilian Junger (CRG Racing Romania) 18p
  3. Paul Greavu (MV Racing) 15p

Licențiați

  1. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 25p
  2. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 18p
  3. Alex Mirea și Horia Platona (RWD Racing Team) 15p

Racing League Romania BMW GT Challenge Suzuka 2h

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: . Înscrierile în campionat sunt deschise pe tot parcursul sezonului pe platforma go.simrace.ro.

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.