Racing League Romania BMW GT Challenge: Contactul dintre favoriți marchează etapa de pe Nurburgring

RLR BMW GT Challenge E2 Nurburgring
Campionul și vicecampionul sezonului precedent al Racing League Romania au debutat cu o victorie tactică în RLR BMW GT Challenge, în spatele acestora producându-se incidente între favoriții la titlu.

După o primă etapă spectaculoasă la Suzuka, plutonul din Racing League Romania a mai crescut cu alte cinci echipaje nou-formate, care au complicat ecuația bătăliei pentru puncte pe Nurburgring. Walk Racing a venit cu speranțe mari din primul moment, iar Mihai Șuțeanu a fost primul pilot care a coborât sub două minute și patru secunde pe turul de circuit în sesiunea de calificări. Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing) nu au reușit să-l devanseze, ambii ratând ocazia de a exprima în doar 10 minute viteza pe care o dovediseră de-a lungul antrenamentelor din timpul săptămânii.

În schimb, a găsit zecimea esențială Dragoș Simion (Willi Motorsport), care a plasat mașina cu numărul 7 în pole position pentru a doua cursă la rând. De această dată a și plecat perfect, păstrându-și prima poziție pe tot parcursul secvenței sale de jumătate de oră, în pofida presiunii exercitate de Șuțeanu. În urma celor doi, încă de pe primii metri ai întrecerii a avut loc contactul dintre Nicolae și Berindea, soldat cu o pierdere majoră de poziții pentru cel din urmă, dar și pentru Tudor Mihai (Racelogic).

RLR BMW GT Challenge E2 Nurburgring

Berindea și-a croit apoi drum prin pluton, însă pierderea de timp era majoră și ținta realistă devenea locul al patrulea, cu puncte importante în clasamentul general. Victor Nicolae a revenit și el de pe poziția a noua pentru a-i preda mașina lui Alex Cascatău pe 3. La standuri s-a produs rocada la vârf, Walk Racing reușind să devanseze echipajul Willi Motorsport, care pentru a doua cursă consecutivă pierdea o poziție importantă în momentul schimbului de pilot. Sergiu Nicolae a ieșit în fața lui Cascatău, însă n-a durat mult până la duelul direct dintre cei doi piloți care se mai duelaseră în Cupa Logan (2015) și Romanian Endurance Series (categoria A2, 2018).

Un contact bărbătesc în primul ac de păr a fost urmat de trecerea lui Cascatău pe locul secund. În fața sa, liderul Victor Taraș își construise un avans de cinci secunde, iar campionul din Supercar Challenge a reușit apoi în trafic să se apropie. N-a fost de ajuns să dea și atacul, iar apoi oricum mașina Aqirys Racing a primit o penalizare pentru incidentul din primul tur și astfel poziția a doua a mers în contul Willi Motorsport. Această decizie a comisarilor i-a adus lui Sergiu Nicolae victoria în clasamentul licențiaților, în timp ce Sebastian Ola (Zecarul eSports) a fost cel mai bine clasat debutant.

Cu victoria de la Nurburgring, Walk Racing intră în grupul de frunte, în care Andrei Bechir a adus echipajul Motul eSports la sosire pe 4, iar Mihai Rusu și Cezar Toader (Textar eSports) au conlucrat pentru a urca până pe 5. Următoarea oportunitate de a strânge puncte importante va fi runda de la Bathurst, peste două săptămâni.

RLR BMW GT Challenge E2 Nurburgring

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 32,5p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 29p
  3. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 27,5p
  4. Textar eSports (Rusu-Toader) 18p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 16,5p

Debutanți

  1. Paul Greavu (MV Racing) 27p
  2. Marian Andrei (Racelogic) 25p
  3. Maximilian Junger (CRG Racing Romania) 18p

Licențiați

  1. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 37p
  2. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 34,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 21,5p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: . Înscrierile în campionat sunt deschise pe tot parcursul sezonului pe platforma go.simrace.ro.

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.