Racing League Romania BMW GT Challenge: Contactul dintre favoriți marchează etapa de pe Nurburgring

RLR BMW GT Challenge E2 Nurburgring
Campionul și vicecampionul sezonului precedent al Racing League Romania au debutat cu o victorie tactică în RLR BMW GT Challenge, în spatele acestora producându-se incidente între favoriții la titlu.

După o primă etapă spectaculoasă la Suzuka, plutonul din Racing League Romania a mai crescut cu alte cinci echipaje nou-formate, care au complicat ecuația bătăliei pentru puncte pe Nurburgring. Walk Racing a venit cu speranțe mari din primul moment, iar Mihai Șuțeanu a fost primul pilot care a coborât sub două minute și patru secunde pe turul de circuit în sesiunea de calificări. Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing) nu au reușit să-l devanseze, ambii ratând ocazia de a exprima în doar 10 minute viteza pe care o dovediseră de-a lungul antrenamentelor din timpul săptămânii.

În schimb, a găsit zecimea esențială Dragoș Simion (Willi Motorsport), care a plasat mașina cu numărul 7 în pole position pentru a doua cursă la rând. De această dată a și plecat perfect, păstrându-și prima poziție pe tot parcursul secvenței sale de jumătate de oră, în pofida presiunii exercitate de Șuțeanu. În urma celor doi, încă de pe primii metri ai întrecerii a avut loc contactul dintre Nicolae și Berindea, soldat cu o pierdere majoră de poziții pentru cel din urmă, dar și pentru Tudor Mihai (Racelogic).

RLR BMW GT Challenge E2 Nurburgring

Berindea și-a croit apoi drum prin pluton, însă pierderea de timp era majoră și ținta realistă devenea locul al patrulea, cu puncte importante în clasamentul general. Victor Nicolae a revenit și el de pe poziția a noua pentru a-i preda mașina lui Alex Cascatău pe 3. La standuri s-a produs rocada la vârf, Walk Racing reușind să devanseze echipajul Willi Motorsport, care pentru a doua cursă consecutivă pierdea o poziție importantă în momentul schimbului de pilot. Sergiu Nicolae a ieșit în fața lui Cascatău, însă n-a durat mult până la duelul direct dintre cei doi piloți care se mai duelaseră în Cupa Logan (2015) și Romanian Endurance Series (categoria A2, 2018).

Un contact bărbătesc în primul ac de păr a fost urmat de trecerea lui Cascatău pe locul secund. În fața sa, liderul Victor Taraș își construise un avans de cinci secunde, iar campionul din Supercar Challenge a reușit apoi în trafic să se apropie. N-a fost de ajuns să dea și atacul, iar apoi oricum mașina Aqirys Racing a primit o penalizare pentru incidentul din primul tur și astfel poziția a doua a mers în contul Willi Motorsport. Această decizie a comisarilor i-a adus lui Sergiu Nicolae victoria în clasamentul licențiaților, în timp ce Sebastian Ola (Zecarul eSports) a fost cel mai bine clasat debutant.

Cu victoria de la Nurburgring, Walk Racing intră în grupul de frunte, în care Andrei Bechir a adus echipajul Motul eSports la sosire pe 4, iar Mihai Rusu și Cezar Toader (Textar eSports) au conlucrat pentru a urca până pe 5. Următoarea oportunitate de a strânge puncte importante va fi runda de la Bathurst, peste două săptămâni.

RLR BMW GT Challenge E2 Nurburgring

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 32,5p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 29p
  3. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 27,5p
  4. Textar eSports (Rusu-Toader) 18p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 16,5p

Debutanți

  1. Paul Greavu (MV Racing) 27p
  2. Marian Andrei (Racelogic) 25p
  3. Maximilian Junger (CRG Racing Romania) 18p

Licențiați

  1. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 37p
  2. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 34,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 21,5p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports. Înscrierile în campionat sunt deschise pe tot parcursul sezonului pe platforma go.simrace.ro.

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.