Radical România și Racing League Romania lansează împreună seria digitală RLR Radical Sprint Cup pe platforma iRacing

Prima competiție ce începe în 2021 în România este una virtuală, produs al asocierii dintre nou-înființata reprezentanță Radical Sportscars în țara noastră și organizația cea mai puternică de sim racing la nivel național.

Această duminică marchează începutul unei noi serii axate pe convergența dintre scena virtuală și emoțiile pilotajului pe circuit. Radical România susține inițiativa lansată pe platforma iRacing de către Racing League Romania, o structură cu mai bine de 10 ani de experiență în organizarea de competiții de sim racing. Noul concept va purta denumirea ”RLR Radical Sprint Cup”.

Calendarul sezonului include 10 etape de sprint, fiecare cu câte două manșe. Peste 60 de concurenți s-au înscris deja în bătălia pentru un loc pe grila de 30 ce va beneficia de o generoasă expunere pe stream și TV. Spectacolul de duminică seara începe cu o sesiune de calificări de 10 minute, urmată de cursa principală de 40 de minute cu trecere obligatorie pe la boxe. Ulterior, primii 10 clasați vor fi inversați pe grila manșei de sprint ce va dura 25 de minute.

RLR Radical Sprint Cup

Va fi întocmit un clasament individual al piloților, ce va determina campionul inaugural al RLR Radical Sprint Cup în luna mai. De asemenea, vor exista clasamente separate rezervate debutanților pe platforma iRacing și licențiaților de circuit. Chiar și instructorii Radical România intră în competiție, având deja un trecut în mediul RLR. Printre concurenții confirmați se numără campioni din realitate precum Sergiu Nicolae (RES), Emil Nestor (CNVC), Alex Mirea (CNVC) și Radu Dumitrescu (ROTAC), dar și reperele de viteză ale RLR – dublii campioni Victor Nicolae (Aqirys Racing) și Cristian Berindea (Motul eSports). Nu lipsește nici vicecampionul olimpic la tenis Florin Mergea, un sim racer devotat de ani buni.

Marele vis al tranziției de la simulator la cursele reale este un factor motivațional important pentru întreaga comunitate, de vreme ce primii trei la finele sezonului, dimpreună cu un norocos participant tras la sorți vor avea ocazia de a pilota modelul Radical SR1 pe primul circuit de mare viteză din țară, Motorpark România. Dintre cei patru se va alege un câștigător ce va concura cu SR1 la o etapă ROTAC, cu toate costurile asigurate de Radical România.

RLR Radical Sprint Cup - Aqirys Racing - Victor Nicolae

”Suntem deosebit de încântați de lansarea RLR Radical Sprint Cup încă din perioada iernii, când stăm acasă, dar ardem de nerăbdare să revenim pe circuite. Nivelul actual de transfer al competențelor din sim racing către viața reală este foarte ridicat, odată ce platformele de simulare devin tot mai avansate. Din acest motiv împărtășim aceeași convingere cu partenerii din Racing League Romania că eSports pot reprezenta o cale relevantă de învățare. Bucurați-vă de duelurile cu SR8 și țineți minte numele acelea din top!” a declarat Andrea Fogliazza, manager general Radical România.

RLR Radical Sprint Cup

”De la Spa-Francorchamps la Sonoma, am rămas cu o impresie durabilă după ce am văzut prototipuri Radical pilotate la limită, iar asta a reprezentat o bază pentru a iniția această legătură cu noua structură Radical România. Ne-am angajat să construim această punte virtuală cu toate resursele tehnice și mediatice necesare spectacolului celor 30 de modele SR8 angrenate în bătăliile din RLR Radical Sprint Cup. Propunem o cale unică înspre pilotajul pe circuit, de vreme ce orice sim racer român se poate înscrie în campionatul digital și are posibilitatea de a-și dovedi valoarea” a adăugat Alexandru Șiclovan, promoter al Racing League Romania.

RLR Radical Sprint Cup - Aqirys Racing - Victor Nicolae

Calendar

RLR Radical Sprint Cup va avea 10 etape la interval de două săptămâni, între 17 ianuarie și 24 mai. Primele patru etape oglindesc rundele din seria oficială Radical Racing Challenge din iRacing. Ulterior, o serie de circuite faimoase din Marea Britanie și din Statele Unite ale Americii completează calendarul, organizatorii RLR fiind atenți să păstreze costurile unui sezon la un nivel cât mai rezonabil. Noutatea reprezentată de traseul de la Long Beach nu lipsește din program și va fi, cu certitudine, una dintre cele mai mari provocări ale campaniei. 

  1. Laguna Seca – 17 ianuarie
  2. Road America – 1 februarie
  3. Sebring – 14 februarie
  4. Zolder – 28 februarie
  5. Snetterton – 14 martie
  6. Oulton Park – 28 martie
  7. Silverstone – 12 aprilie
  8. Donington – 26 aprilie
  9. Long Beach – 10 mai
  10. Watkins Glen – 24 mai

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania

Mai multe despre Radical România: facebook.com/RadicalRomania.ro

RLR Radical Sprint Cup

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.