Racing League Romania: Un weekend hotărâtor la Silverstone

Victor Nicolae s-a luptat cu cei mai buni sim raceri din mediul Assetto Corsa Competizione în cadrul galei BMW SIM Live, iar a doua zi am aflat numele celor doi laureați ai clasamentului British by MINI, care vor pilota modelul electric #RacingMIMI în cadrul primei etape a campionatului național de super slalom 2022.

Etapa a șaptea a RLR BMW GT Challenge a avut un spectaculos preambul, cu o seară înainte având loc finala mondială BMW SIM Time Attack. Gala de final de an organizată la BMW Welt din Munchen a avut pentru prima oară un român calificat în ultima fază. Victor Nicolae (West Competition Racing) a pregătit intens cursa cu modelul BMW M4 GT4, reușind să se califice la mai puțin de o zecime de secundă de pole position. Însă, la un nivel atât de ridicat, 99 de miimi au echivalat cu o plecare de pe poziția a cincea. Lucrurile s-au complicat apoi la start, unde românul a fost prins pe interior în virajele Copse și Stowe și a ajuns în urma a doi piloți cu ritm inferior. În final, impetuozitatea adversarilor și calmul etalat de veteranul RLR l-au recompensat cu o clasare pe locul al șaselea.

Acesta este al doilea rezultat remarcabil al românilor în competițiile virtuale organizate de BMW Motorsport în 2021, după bronzul adus de Cristian Berindea la Salzburg, în finala BMW SIM Fan Cup. În cadrul aceleiași festivități, pilotul de uzină Philipp Eng a anunțat apariția iminentă a BMW M4 GT3 în mediul Assetto Corsa Competizione, unde va fi integrat și BMW M2 CS în următoarele luni. Cu toate cele trei mașini se va rula în al doilea an al competiției oficiale BMW SIM Time Attack. Comunitatea autohtonă Racing League Romania va celebra lansarea BMW M4 GT3 joi, 25 noiembrie, printr-un eveniment special, în programul căruia sunt curse la Kyalami și Suzuka, dar și primele vești cu privire la competițiile ce se vor desfășura în 2022.

Liderii câștigă duelul psihologic

Etapa a șaptea a început cu Textar eSports semnând al cincilea pole position stagional, însă asta nu le-a folosit prea mult, Dragoș Simion fiind surclasat chiar pe primii metri de către Mihai Șuțeanu (Walk Racing), care se afla în prima linie. În spatele acestora, Alex Cascatău (Aqirys Racing) a scăpat de sub control mașina în primul complex de viraje și a fost constrâns la o cursă de recuperare, pe care a încheiat-o pe poziția a șasea împreună cu Victor Nicolae. Deși previziunile indicau modelul McLaren ca fiind redutabil la Silverstone, acesta nu s-a apropiat de timpii cu care s-au desprins primii doi de pluton, ajungând să-și poarte lupta la peste jumătate de minut de urmăritori.

Textar eSports a încercat un undercut, însă răspunsul Walk Racing a venit după un tur și rocada nu s-a produs. Sebastian Apostol a menținut o presiune intensă asupra lui Victor Taraș timp de 50 de minute, însă e meritul liderului că nu a arătat nicio slăbiciune, în pofida momentelor emoționante în trafic. Până la urmă, Apostol a fost cel ce a trecut dincolo de limite în rapida secvență Maggotts/Becketts, răsucirea sa asigurându-l pe Taraș de un final liniștit. Din urmă nu a putut profita nimeni, BMW-ul M6 GT3 trecând linia de sosire pe poziția secundă, cu 15 secunde în fața echipajului Bonk Racing format din Mihai Belașcu și Andrei Miclea. Aceștia au semnat cel de-al doilea podium stagional și urcă pe locul al cincilea în clasamentul general, Miclea fiind la un pas de titlul debutanților.

Foarte puțin le mai lipsește lui Simion și Apostol să se impună în cadrul BMW Trophy, iar în colectivul West Competition Racing deja a fost acontat titlul licențiaților de către Alex Cascatău. Silverstone a fost cea de-a cincea și ultima etapă britanică din RLR BMW GT Challenge, așa că s-a tras linie în clasamentul British by MINI, unde Dragoș Simion a triumfat în fața lui Mihai Șuțeanu. Infim a fost ecartul dintre a ajunge să pilotezi în realitate un Mini electric și primul învins – doar șase miimi de secundă au făcut diferența după zeci de ore de efort susținut!

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 125
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 105
  3. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 90
  4. Motul eSports (Berindea/Bechir) 48
  5. Bonk Racing (Miclea/Belașcu) 41.5
  6. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 35.5

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 133
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 96.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 56.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 8:10.090
  2. Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.144
  3. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.150
  4. Victor Nicolae (McLaren 720S GT3) +0.933

Licențiați

  1. Alex Cascatău 149.5
  2. Aldrin Opran 80
  3. Radu Dumitrescu 57

Debutanți

  1. Andrei Miclea 138
  2. Mihai Belașcu 109.5
  3. Ionuț Bușilă 68

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 30 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.