Racing League Romania: Un weekend hotărâtor la Silverstone

Victor Nicolae s-a luptat cu cei mai buni sim raceri din mediul Assetto Corsa Competizione în cadrul galei BMW SIM Live, iar a doua zi am aflat numele celor doi laureați ai clasamentului British by MINI, care vor pilota modelul electric #RacingMIMI în cadrul primei etape a campionatului național de super slalom 2022.

Etapa a șaptea a RLR BMW GT Challenge a avut un spectaculos preambul, cu o seară înainte având loc finala mondială BMW SIM Time Attack. Gala de final de an organizată la BMW Welt din Munchen a avut pentru prima oară un român calificat în ultima fază. Victor Nicolae (West Competition Racing) a pregătit intens cursa cu modelul BMW M4 GT4, reușind să se califice la mai puțin de o zecime de secundă de pole position. Însă, la un nivel atât de ridicat, 99 de miimi au echivalat cu o plecare de pe poziția a cincea. Lucrurile s-au complicat apoi la start, unde românul a fost prins pe interior în virajele Copse și Stowe și a ajuns în urma a doi piloți cu ritm inferior. În final, impetuozitatea adversarilor și calmul etalat de veteranul RLR l-au recompensat cu o clasare pe locul al șaselea.

Acesta este al doilea rezultat remarcabil al românilor în competițiile virtuale organizate de BMW Motorsport în 2021, după bronzul adus de Cristian Berindea la Salzburg, în finala BMW SIM Fan Cup. În cadrul aceleiași festivități, pilotul de uzină Philipp Eng a anunțat apariția iminentă a BMW M4 GT3 în mediul Assetto Corsa Competizione, unde va fi integrat și BMW M2 CS în următoarele luni. Cu toate cele trei mașini se va rula în al doilea an al competiției oficiale BMW SIM Time Attack. Comunitatea autohtonă Racing League Romania va celebra lansarea BMW M4 GT3 joi, 25 noiembrie, printr-un eveniment special, în programul căruia sunt curse la Kyalami și Suzuka, dar și primele vești cu privire la competițiile ce se vor desfășura în 2022.

Liderii câștigă duelul psihologic

Etapa a șaptea a început cu Textar eSports semnând al cincilea pole position stagional, însă asta nu le-a folosit prea mult, Dragoș Simion fiind surclasat chiar pe primii metri de către Mihai Șuțeanu (Walk Racing), care se afla în prima linie. În spatele acestora, Alex Cascatău (Aqirys Racing) a scăpat de sub control mașina în primul complex de viraje și a fost constrâns la o cursă de recuperare, pe care a încheiat-o pe poziția a șasea împreună cu Victor Nicolae. Deși previziunile indicau modelul McLaren ca fiind redutabil la Silverstone, acesta nu s-a apropiat de timpii cu care s-au desprins primii doi de pluton, ajungând să-și poarte lupta la peste jumătate de minut de urmăritori.

Textar eSports a încercat un undercut, însă răspunsul Walk Racing a venit după un tur și rocada nu s-a produs. Sebastian Apostol a menținut o presiune intensă asupra lui Victor Taraș timp de 50 de minute, însă e meritul liderului că nu a arătat nicio slăbiciune, în pofida momentelor emoționante în trafic. Până la urmă, Apostol a fost cel ce a trecut dincolo de limite în rapida secvență Maggotts/Becketts, răsucirea sa asigurându-l pe Taraș de un final liniștit. Din urmă nu a putut profita nimeni, BMW-ul M6 GT3 trecând linia de sosire pe poziția secundă, cu 15 secunde în fața echipajului Bonk Racing format din Mihai Belașcu și Andrei Miclea. Aceștia au semnat cel de-al doilea podium stagional și urcă pe locul al cincilea în clasamentul general, Miclea fiind la un pas de titlul debutanților.

Foarte puțin le mai lipsește lui Simion și Apostol să se impună în cadrul BMW Trophy, iar în colectivul West Competition Racing deja a fost acontat titlul licențiaților de către Alex Cascatău. Silverstone a fost cea de-a cincea și ultima etapă britanică din RLR BMW GT Challenge, așa că s-a tras linie în clasamentul British by MINI, unde Dragoș Simion a triumfat în fața lui Mihai Șuțeanu. Infim a fost ecartul dintre a ajunge să pilotezi în realitate un Mini electric și primul învins – doar șase miimi de secundă au făcut diferența după zeci de ore de efort susținut!

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 125
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 105
  3. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 90
  4. Motul eSports (Berindea/Bechir) 48
  5. Bonk Racing (Miclea/Belașcu) 41.5
  6. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 35.5

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 133
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 96.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 56.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 8:10.090
  2. Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.144
  3. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.150
  4. Victor Nicolae (McLaren 720S GT3) +0.933

Licențiați

  1. Alex Cascatău 149.5
  2. Aldrin Opran 80
  3. Radu Dumitrescu 57

Debutanți

  1. Andrei Miclea 138
  2. Mihai Belașcu 109.5
  3. Ionuț Bușilă 68

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 30 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Radical Cup: George Cațan, învingător de la primul start

Dacă la MotoRC grila clasei regină arată mai bine decât anul trecut iar în Romanian Endurance Series asistăm la o creștere continuă a efectivelor de turisme, Radical Cup și-a început al treilea an cu tot atâtea mașini precum debuta conceptul, în 2021. În schimb, a punctat la capitolul competitivitate, cu manșe strânse la categoriile PRO 1500 și SR1 Cup.

Citește articol »

MotoRC: Ceasul al 12-lea, vremea primei victorii pentru Marian Pivniceru

Numărul 12 era considerat de mulți un viitor învingător în cursele MotoRC. Al șaptelea sezon al competiției a adus și confirmarea pentru Marian Pivniceru, cel mai recent nume care se adaugă pe lista câștigătorilor de la clasa regină. Înaintea sa, 33 de curse au fost împărțite de doar 7 piloți: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru, George Cațan, Martin Choy, Vlad Neaga, Ionuț Mistode și Milen Georgiev.

Citește articol »

Sim Racing: Sebastian Apostol și West Competition Racing primesc nominalizarea BMW Motorsport în cadrul SRO eSports 2023

Locul al cincilea la categoria Silver în campania de debut desfășurată în 2022 și o serie de alte performanțe notabile au determinat BMW Motorsport să numească un pilot român dintr-o echipă românească pentru campania din seria europeană de sprint GT World Challenge, disputată în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Sebastian Apostol va concura împotriva celor mai buni sim raceri din lume la Monza, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, Nurburgring și Barcelona.

Citește articol »

Presiunile din IMSA: Câștigătorul de la Daytona le-a depășit, iar constructorii de la GTD le-au aplicat cu succes pe ceafa organizatorilor

International Motorsports Association (IMSA) este organizația care guvernează, de peste o jumătate de veac, cel mai important campionat de anduranță cu mașini sport (prototipuri, dar și GT-uri) din America de Nord. Sub titulatura actuală, IMSA Weathertech Sportscar Championship, seria a trecut printr-o schimbare la față odată cu restructurarea categoriilor și apariția noului grup de prototipuri. Dar mai multe scandaluri recente te fac să-ți pui întrebarea: este acesta doar un castel de nisip spre care se apropie valul necruțător?

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.