Racing League Romania: Un weekend hotărâtor la Silverstone

Victor Nicolae s-a luptat cu cei mai buni sim raceri din mediul Assetto Corsa Competizione în cadrul galei BMW SIM Live, iar a doua zi am aflat numele celor doi laureați ai clasamentului British by MINI, care vor pilota modelul electric #RacingMIMI în cadrul primei etape a campionatului național de super slalom 2022.

Etapa a șaptea a RLR BMW GT Challenge a avut un spectaculos preambul, cu o seară înainte având loc finala mondială BMW SIM Time Attack. Gala de final de an organizată la BMW Welt din Munchen a avut pentru prima oară un român calificat în ultima fază. Victor Nicolae (West Competition Racing) a pregătit intens cursa cu modelul BMW M4 GT4, reușind să se califice la mai puțin de o zecime de secundă de pole position. Însă, la un nivel atât de ridicat, 99 de miimi au echivalat cu o plecare de pe poziția a cincea. Lucrurile s-au complicat apoi la start, unde românul a fost prins pe interior în virajele Copse și Stowe și a ajuns în urma a doi piloți cu ritm inferior. În final, impetuozitatea adversarilor și calmul etalat de veteranul RLR l-au recompensat cu o clasare pe locul al șaselea.

Acesta este al doilea rezultat remarcabil al românilor în competițiile virtuale organizate de BMW Motorsport în 2021, după bronzul adus de Cristian Berindea la Salzburg, în finala BMW SIM Fan Cup. În cadrul aceleiași festivități, pilotul de uzină Philipp Eng a anunțat apariția iminentă a BMW M4 GT3 în mediul Assetto Corsa Competizione, unde va fi integrat și BMW M2 CS în următoarele luni. Cu toate cele trei mașini se va rula în al doilea an al competiției oficiale BMW SIM Time Attack. Comunitatea autohtonă Racing League Romania va celebra lansarea BMW M4 GT3 joi, 25 noiembrie, printr-un eveniment special, în programul căruia sunt curse la Kyalami și Suzuka, dar și primele vești cu privire la competițiile ce se vor desfășura în 2022.

Liderii câștigă duelul psihologic

Etapa a șaptea a început cu Textar eSports semnând al cincilea pole position stagional, însă asta nu le-a folosit prea mult, Dragoș Simion fiind surclasat chiar pe primii metri de către Mihai Șuțeanu (Walk Racing), care se afla în prima linie. În spatele acestora, Alex Cascatău (Aqirys Racing) a scăpat de sub control mașina în primul complex de viraje și a fost constrâns la o cursă de recuperare, pe care a încheiat-o pe poziția a șasea împreună cu Victor Nicolae. Deși previziunile indicau modelul McLaren ca fiind redutabil la Silverstone, acesta nu s-a apropiat de timpii cu care s-au desprins primii doi de pluton, ajungând să-și poarte lupta la peste jumătate de minut de urmăritori.

Textar eSports a încercat un undercut, însă răspunsul Walk Racing a venit după un tur și rocada nu s-a produs. Sebastian Apostol a menținut o presiune intensă asupra lui Victor Taraș timp de 50 de minute, însă e meritul liderului că nu a arătat nicio slăbiciune, în pofida momentelor emoționante în trafic. Până la urmă, Apostol a fost cel ce a trecut dincolo de limite în rapida secvență Maggotts/Becketts, răsucirea sa asigurându-l pe Taraș de un final liniștit. Din urmă nu a putut profita nimeni, BMW-ul M6 GT3 trecând linia de sosire pe poziția secundă, cu 15 secunde în fața echipajului Bonk Racing format din Mihai Belașcu și Andrei Miclea. Aceștia au semnat cel de-al doilea podium stagional și urcă pe locul al cincilea în clasamentul general, Miclea fiind la un pas de titlul debutanților.

Foarte puțin le mai lipsește lui Simion și Apostol să se impună în cadrul BMW Trophy, iar în colectivul West Competition Racing deja a fost acontat titlul licențiaților de către Alex Cascatău. Silverstone a fost cea de-a cincea și ultima etapă britanică din RLR BMW GT Challenge, așa că s-a tras linie în clasamentul British by MINI, unde Dragoș Simion a triumfat în fața lui Mihai Șuțeanu. Infim a fost ecartul dintre a ajunge să pilotezi în realitate un Mini electric și primul învins – doar șase miimi de secundă au făcut diferența după zeci de ore de efort susținut!

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 125
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 105
  3. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 90
  4. Motul eSports (Berindea/Bechir) 48
  5. Bonk Racing (Miclea/Belașcu) 41.5
  6. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 35.5

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 133
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 96.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 56.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 8:10.090
  2. Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.144
  3. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.150
  4. Victor Nicolae (McLaren 720S GT3) +0.933

Licențiați

  1. Alex Cascatău 149.5
  2. Aldrin Opran 80
  3. Radu Dumitrescu 57

Debutanți

  1. Andrei Miclea 138
  2. Mihai Belașcu 109.5
  3. Ionuț Bușilă 68

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 30 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.