Racing League Romania powered by BMW – Etapa 8 / Sezonul 6

Cea de-a doua cursă de 60 de minute din actuala campanie s-a încheiat cu același câștigător: Mihai Șuțeanu (Walk Racing). Acesta s-a apropiat la doar două puncte de Victor Taraș (Transilana Racing), care-și recuperează poziția de lider în clasamentul general înaintea ultimelor două etape.

Cursa de pe Mount Panorama a adus o nouă rocadă la vârf în actualul sezon al Racing League Romania powered by BMW, grupul de opt favoriți fiind rarefiat în urma punctelor duble acordate la finele rundei din Australia.

Calificările s-au decis la miimi de secundă

Pe un tur de circuit de peste șase kilometri, sesiunea de calificări le-a permis concurenților doar câteva tentative cronometrate. Emanuel Gaczella (Walk Racing) a stabilit primul reper, în timp ce liderul la zi Andrei Bechir (Motul eSports) a greșit în al doilea tur lansat. Mihai Șuțeanu a avut nevoie de cea de-a treia încercare pentru a-și devansa coechipierul cu doar 11 miimi de secundă, iar Victor Taraș s-a plasat pe poziția a treia a grilei în pofida unui deficit infim, de sub o jumătate de zecime de secundă. În linia a doua a confirmat forma bună din ultima vreme și Bogdan Moldovan (RacingSim), care urma să fie ținta atacurilor lui Bechir, Cristian Moisescu (APR Competition), Andrei Morțilă (RacingSim) și Alex Cascatău (APR Competition).

Mihai Șuțeanu, intangibil în fața perechii Gaczella-Taraș

Imediat după start s-a produs contactul dintre Morțilă și Cascatău, soldat cu avarii pentru ambele modele BMW M3 GT2 și cu o oprire neprogramată pentru reprezentantul României în Supercar Challenge. Moisescu a fost și el printre cei ce au lovit zidurile de pe Munte în primele tururi, promovând astfel nume precum Lukas Hellmann (Transilana Racing), Mihai Rusu (Motul eSports) și Cezar Toader (Smart Driving Team) în bătălia pentru puncte importante.

În frunte, Șuțeanu s-a desprins cu lejeritate, construindu-și un avans de peste cinci secunde înaintea opririlor obligatorii la boxe. Gaczella și-a păstrat locul secund în fața atacurilor lui Taraș, însă cei doi au recurs la strategii diferite. Taraș a ales varianta convențională și a montat al doilea set de anvelope de compoziție medie la jumătatea întrecerii, în timp ce adversarul său direct a rămas pe circuit pentru a petrece cât mai puțin timp pe final cu anvelopele moi. S-a dovedit o strategie perdantă pentru Gaczella, care nu a putut recupera secundele ce-l despărțeau de Taraș, un rol important având și piloții întârziați.

Victoria lui Șuțeanu l-a propulsat pe acesta pe poziția secundă în clasamentul general în spatele lui Taraș, care a redevenit lider în urma mutării câștigătoare ce i-a adus locul al doilea la Bathurst. Perdantul a fost Andrei Bechir, care s-a confruntat cu probleme hardware și a încheiat etapa australiană doar pe poziția a 13-a, la un tur în urma învingătorului.

Matematic, mai sunt disponibile 90 de puncte în acest sezon al Racing League Romania powered by BMW, iar opt piloți păstrează șanse teoretice la titlu. Victor Nicolae (Smart Driving Team) a dominat cursa Ligii Semi Pro și va reveni în Liga Pro pentru ultimele două etape, fiind un factor de luat în seamă pentru lideri. Totodată, absența lui Cristian Berindea (Motul eSports) îl trimite pe campionul en-titre la o distanță apreciabilă, de 60 de puncte, în urma lui Taraș. Dublul podium înregistrat pe Mount Panorama de componenții Walk Racing propulsează echipa la șefia clasamentului specific, lupta fiind deosebit de strânsă cu Transilana Racing și Motul eSports. Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni, pe traseul american de la Watkins Glen.

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 204p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 202p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 176p
  4. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 159p
  5. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 155p
  6. Cristian Berindea (Motul eSports) 144p
  7. Bogdan Moldovan (RacingSim) 144p
  8. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 133p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 97p
  10. Cezar Toader (Smart Driving Team) 92p

Clasament echipe

  1. Walk Racing 361p
  2. Transilana Racing 359p
  3. Motul eSports 352p
  4. Smart Driving Team 266p
  5. RacingSim 239p
  6. APR Competition 168p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

1 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.