Racing League Romania powered by BMW – Etapa 7 / Sezonul 6

Cea de-a patra etapă consecutivă din America de Nord a avut loc pe Canadian Tire Motorsport Park, unde manșele au fost câștigate de Emanuel Gaczella (Walk Racing) și Andrei Bechir (Motul eSports).

În urma celei de-a șaptea runde dintr-un total de zece programate în actualul sezon al Racing League Romania powered by BMW, nimeni nu a cedat din grupul de opt piloți care vizează titlul. Fostul traseu de Grand Prix al Canadei a adus rezultate contrastante pentru protagoniști, marele beneficiar fiind Andrei Bechir, care a urcat două poziții în ierarhia generală după ce a terminat ambele manșe pe podium, iar cei din fața sa au fost implicați în incidente.

Gaczella intangibil, Taraș prins în ambuscadă

Victor Taraș (Transilana Racing) era lider în clasamentul general după primele șase reuniuni ale Ligii PRO, iar avansul său a crescut la finele unei sesiuni de calificări în care a bifat primul său pole position din carieră. Legitima sa căutare a primei victorii a fost însă compromisă încă din primul tur. Gaczella a plecat mai bine și s-a instalat la conducere încă din primul viraj, apoi Taraș a mai comis o eroare în virajul Moss, fiind devansat de Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și atacat de Bogdan Moldovan (RacingSim). Între cei doi s-a ajuns la contact și Taraș a fost trimis în zid, ceea ce l-a constrâns la abandon.

Bechir a profitat de incident pentru a trece de Moldovan, însă nu a putut să se apropie de Gaczella și Șuțeanu, care au semnat o dublă facilă. Cristian Berindea (Motul eSports) a moștenit poziția a patra în urma coechipierului său după ce și Moldovan a comis o eroare neforțată, însă și campionul en-titre avea să greșească. Astfel, la finele celor 30 de minute pe 4 a sosit Lukas Hellmann (Transilana Racing), la mare luptă cu Cezar Toader (Smart Driving Team).

Victorie cu mare însemnătate pentru Bechir

Pe grila inversată, polemanul Andrei Morțilă (RacingSim) era amenințat de Berindea, ce se afla în prima linie. Însă Bechir a avut un start excelent de pe poziția a opta și a urcat pe podiumul provizoriu încă din turul secund. În primul sfert de cursă a efectuat și depășirile ce-i mai rămâneau de făcut, la Mihai Rusu și Andrei Morțilă, însă nici lui Mihai Șuțeanu nu i-a luat mult să treacă de acești adversari și să se apropie de lider.

Bechir a avut resursele pentru a respinge toate cele trei tentative mai ferme ale lui Șuțeanu în Esses și a învins pentru că n-a comis nicio greșeală sub presiune. Pentru prima oară în carieră, vicecampionul sezonului trecut conduce în clasamentul RLR, iar aceasta a fost prima victorie a sa din sezonul al șaselea. Podiumul a fost completat de Bogdan Moldovan, iar pe patru s-a clasat Victor Taraș în urma unei recuperări inspirate de pe ultima poziție. De această dată, cei rămași fără puncte în urma incidentelor au fost Gaczella și Berindea, fapt ce păstrează grupul favoriților foarte strâns.

Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni, pe faimosul Mount Panorama de la Bathurst (Australia), gazdă a două mari curse anuale – cea de 12 ore rezervată GT-urilor și cea de 1000 kilometri pentru superturismele naționale (Supercars). Aceasta va fi cea de-a doua întrecere de anduranță de 60 de minute din stagiunea RLR, în care se permite folosirea tuturor compozițiilor de pneu Michelin și trecerea pe la boxe pentru realimentare este obligatorie.

Clasament piloți

  1. Andrei Bechir (Motul eSports) 170p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 169p
  3. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 159p
  4. Cristian Berindea (Motul eSports) 144p
  5. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 133p
  6. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 133p
  7. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 126p
  8. Bogdan Moldovan (RacingSim) 118p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 89p
  10. Cezar Toader (Smart Driving Team) 74p

Clasament echipe

  1. Motul eSports 326p
  2. Transilana Racing 302p
  3. Walk Racing 285p
  4. Smart Driving Team 248p
  5. RacingSim 199p
  6. APR Competition 160p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Racing League Romania

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

1 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.