Racing League Romania powered by BMW – Etapa 6 / Sezonul 6

Racing League Romania
Plecat de pe poziția a șasea a grilei, Mihai Șuțeanu a progresat pas cu pas și a câștigat cursa de 60 de minute de pe Virginia International Raceway în fața lui Bogdan Moldovan, într-o etapă în care primii trei din clasament au fost vulnerabili.

Cea de-a doua jumătate a sezonului al șaselea al Racing League Romania powered by BMW a fost deschisă de prima etapă de anduranță programată cu modelele BMW M3 GT2, destinația fiind unul dintre circuitele favorite din campania precedentă – Virginia International Raceway. După 60 de minute intense de cursă, ecartul dintre primii cinci piloți în clasamentul general s-a redus la doar 27 de puncte, iar în ierarhia echipelor am asistat la o schimbare de lider în favoarea campionilor en-titre, Motul eSports.

Erori mici cu consecințe importante pentru polemanul Gaczella

Primii zece sim raceri s-au regăsit în aceeași secundă la finele sesiunii de calificări în care Emanuel Gaczella (Walk Racing) a stabilit timpul-reper de 1:44.316, cu care l-a devansat pe Bogdan Moldovan (RacingSim). Ultimul tur lansat l-a promovat pe Cristian Berindea (Motul eSports) în fața lui Victor Taraș (Transilana Racing), acesta din urmă devenind lider în clasamentul piloților după etapa de pe Laguna Seca.

Gaczella și-a păstrat prima poziție la startul animat de inexactitatea lui Berindea, care s-a soldat doar cu daune minore la mașina coechipierului Andrei Bechir. Turul al doilea a fost însă unul de uitat pentru liderul întrecerii, care a cedat șefia după o imprecizie în virajul al patrulea și s-a atins apoi cu Taraș în Roller Coaster. Dat fiind că și Victor Nicolae (Smart Driving) era constrâns să se adapteze la un setup de ocazie pentru această etapă și rula departe de ritmul său, manșa din Virginia devenea ocazia perfectă pentru ca urmăritorii să recupereze puncte față de primii trei din clasament.

Racing League Romania

Patru piloți în luptă pentru podium

Două grupuri de câte patru s-au format în prima jumătate a întrecerii. În frunte, Moldovan dicta ritmul în fața lui Gaczella, Bechir și un Mihai Șuțeanu care a efectuat imediat depășirile necesare pentru a prinde trenul potrivit. În urma acestora, Andrei Morțilă (RacingSim), autor al unui start excelent, era talonat de Cristian Moisescu (APR Competition), Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Alex Cascatău (APR Competition), care promovase cinci poziții în primele tururi.

În turul al optulea, Moisescu a găsit breșa și a trecut de Morțilă, iar Hellmann a încercat să profite de situație, dar l-a trimis în tete-a-queue pe campionul național de snowboarding. Revenirea lui Cristian Berindea s-a lovit de o defensivă robustă a lui Alex Cascatău în primul viraj, campionul en-titre fiind apoi trimis într-o nouă dispută cu Victor Taraș pentru poziții atipice lor.

Strategia optimă l-a promovat pe Șuțeanu

La jumătatea manșei s-au produs și opririle obligatorii la boxe pentru realimentare și schimb de pneuri, toți concurenții ajungând la concluzia că e imposibil să extinzi durata de viață a compoziției soft. Astfel, a fost doar o chestiune de timing și de a forța în outlap, echipierii Walk Racing făcând rocada în jurul pivotului Andrei Bechir: Gaczella a oprit ultimul și a pierdut două poziții, în timp ce Șuțeanu le-a câștigat și a devenit principalul adversar al lui Moldovan. Pas cu pas, ecartul dintre primii doi s-a redus de la două secunde la câțiva centimetri, însă liderul nu dădea semne că ar resimți presiunea.

Racing League Romania

După 54 de minute la conducerea cursei, Moldovan a ratat însă punctul de frânare în criticul viraj 14 și i-a deschis calea lui Șuțeanu spre a doua victorie in Racing League Romania powered by BMW, care-l plasează ferm în grupul favoriților la titlu. În urma celor doi, Gaczella a insistat asupra lui Bechir, dar nu i-a putut subtiliza acestuia locul al treilea. Alex Cascatău a profitat de o eroare a lui Hellmann în virajul 9 și astfel a sosit al cincilea, cu Moisescu în urma acestei perechi. Cezar Toader (Smart Driving) a cedat două locuri în favoarea lui Berindea și Taraș, punctele obținute de aceștia putând să se dovedească esențiale la numărătoarea finală.

Motul eSports trece în frunte în clasamentul echipelor

Podiumul lui Andrei Bechir a adus echipa campioană pe prima poziție în ierarhia specifică, pentru prima oară în actualul sezon. Este cea de-a treia grupare care conduce, după Smart Driving și Transilana Racing. Berindea și Bechir l-au devansat pe Victor Taraș pe VIR, recuperând astfel puncte față de liderul la zi. Din urma acestora, Șuțeanu reprezintă o amenințare, iar Moldovan a demonstrat că poate să se implice în lupta pentru victorii.

Următoarea oportunitate va fi peste două săptămâni, pe un traseu nou pentru comunitatea RLR – Canadian Tire Motorsport Park (Mosport), gazda a nouă Mari Premii de Formula 1 înaintea de construcția circuitului Gilles Villeneuve pe insula Notre-Dame din Montreal. Modelul M3 GT2 a fost abonat la poziția a treia a podiumului în ALMS la Mosport (2010-2012), două dintre aceste clasări fiind obținute de Bill Auberlen, cel ce devenea recordmanul de victorii la clasă în IMSA (61) în urmă cu câteva zile, chiar pe Virginia International Raceway.

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 151p
  2. Cristian Berindea (Motul eSports) 139p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 135p
  4. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 133p
  5. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 124p
  6. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 115p
  7. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 102p
  8. Bogdan Moldovan (RacingSim) 93p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 91p
  10. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 74p

Clasament echipe

  1. Motul eSports 274p
  2. Transilana Racing 266p
  3. Smart Driving Team 228p
  4. Walk Racing 226p
  5. APR Competition 158p
  6. RacingSim 157p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Racing League Romania

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

1 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.