Racing League Romania powered by BMW – Etapa 6 / Sezonul 6

Racing League Romania
Plecat de pe poziția a șasea a grilei, Mihai Șuțeanu a progresat pas cu pas și a câștigat cursa de 60 de minute de pe Virginia International Raceway în fața lui Bogdan Moldovan, într-o etapă în care primii trei din clasament au fost vulnerabili.

Cea de-a doua jumătate a sezonului al șaselea al Racing League Romania powered by BMW a fost deschisă de prima etapă de anduranță programată cu modelele BMW M3 GT2, destinația fiind unul dintre circuitele favorite din campania precedentă – Virginia International Raceway. După 60 de minute intense de cursă, ecartul dintre primii cinci piloți în clasamentul general s-a redus la doar 27 de puncte, iar în ierarhia echipelor am asistat la o schimbare de lider în favoarea campionilor en-titre, Motul eSports.

Erori mici cu consecințe importante pentru polemanul Gaczella

Primii zece sim raceri s-au regăsit în aceeași secundă la finele sesiunii de calificări în care Emanuel Gaczella (Walk Racing) a stabilit timpul-reper de 1:44.316, cu care l-a devansat pe Bogdan Moldovan (RacingSim). Ultimul tur lansat l-a promovat pe Cristian Berindea (Motul eSports) în fața lui Victor Taraș (Transilana Racing), acesta din urmă devenind lider în clasamentul piloților după etapa de pe Laguna Seca.

Gaczella și-a păstrat prima poziție la startul animat de inexactitatea lui Berindea, care s-a soldat doar cu daune minore la mașina coechipierului Andrei Bechir. Turul al doilea a fost însă unul de uitat pentru liderul întrecerii, care a cedat șefia după o imprecizie în virajul al patrulea și s-a atins apoi cu Taraș în Roller Coaster. Dat fiind că și Victor Nicolae (Smart Driving) era constrâns să se adapteze la un setup de ocazie pentru această etapă și rula departe de ritmul său, manșa din Virginia devenea ocazia perfectă pentru ca urmăritorii să recupereze puncte față de primii trei din clasament.

Racing League Romania

Patru piloți în luptă pentru podium

Două grupuri de câte patru s-au format în prima jumătate a întrecerii. În frunte, Moldovan dicta ritmul în fața lui Gaczella, Bechir și un Mihai Șuțeanu care a efectuat imediat depășirile necesare pentru a prinde trenul potrivit. În urma acestora, Andrei Morțilă (RacingSim), autor al unui start excelent, era talonat de Cristian Moisescu (APR Competition), Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Alex Cascatău (APR Competition), care promovase cinci poziții în primele tururi.

În turul al optulea, Moisescu a găsit breșa și a trecut de Morțilă, iar Hellmann a încercat să profite de situație, dar l-a trimis în tete-a-queue pe campionul național de snowboarding. Revenirea lui Cristian Berindea s-a lovit de o defensivă robustă a lui Alex Cascatău în primul viraj, campionul en-titre fiind apoi trimis într-o nouă dispută cu Victor Taraș pentru poziții atipice lor.

Strategia optimă l-a promovat pe Șuțeanu

La jumătatea manșei s-au produs și opririle obligatorii la boxe pentru realimentare și schimb de pneuri, toți concurenții ajungând la concluzia că e imposibil să extinzi durata de viață a compoziției soft. Astfel, a fost doar o chestiune de timing și de a forța în outlap, echipierii Walk Racing făcând rocada în jurul pivotului Andrei Bechir: Gaczella a oprit ultimul și a pierdut două poziții, în timp ce Șuțeanu le-a câștigat și a devenit principalul adversar al lui Moldovan. Pas cu pas, ecartul dintre primii doi s-a redus de la două secunde la câțiva centimetri, însă liderul nu dădea semne că ar resimți presiunea.

Racing League Romania

După 54 de minute la conducerea cursei, Moldovan a ratat însă punctul de frânare în criticul viraj 14 și i-a deschis calea lui Șuțeanu spre a doua victorie in Racing League Romania powered by BMW, care-l plasează ferm în grupul favoriților la titlu. În urma celor doi, Gaczella a insistat asupra lui Bechir, dar nu i-a putut subtiliza acestuia locul al treilea. Alex Cascatău a profitat de o eroare a lui Hellmann în virajul 9 și astfel a sosit al cincilea, cu Moisescu în urma acestei perechi. Cezar Toader (Smart Driving) a cedat două locuri în favoarea lui Berindea și Taraș, punctele obținute de aceștia putând să se dovedească esențiale la numărătoarea finală.

Motul eSports trece în frunte în clasamentul echipelor

Podiumul lui Andrei Bechir a adus echipa campioană pe prima poziție în ierarhia specifică, pentru prima oară în actualul sezon. Este cea de-a treia grupare care conduce, după Smart Driving și Transilana Racing. Berindea și Bechir l-au devansat pe Victor Taraș pe VIR, recuperând astfel puncte față de liderul la zi. Din urma acestora, Șuțeanu reprezintă o amenințare, iar Moldovan a demonstrat că poate să se implice în lupta pentru victorii.

Următoarea oportunitate va fi peste două săptămâni, pe un traseu nou pentru comunitatea RLR – Canadian Tire Motorsport Park (Mosport), gazda a nouă Mari Premii de Formula 1 înaintea de construcția circuitului Gilles Villeneuve pe insula Notre-Dame din Montreal. Modelul M3 GT2 a fost abonat la poziția a treia a podiumului în ALMS la Mosport (2010-2012), două dintre aceste clasări fiind obținute de Bill Auberlen, cel ce devenea recordmanul de victorii la clasă în IMSA (61) în urmă cu câteva zile, chiar pe Virginia International Raceway.

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 151p
  2. Cristian Berindea (Motul eSports) 139p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 135p
  4. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 133p
  5. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 124p
  6. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 115p
  7. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 102p
  8. Bogdan Moldovan (RacingSim) 93p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 91p
  10. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 74p

Clasament echipe

  1. Motul eSports 274p
  2. Transilana Racing 266p
  3. Smart Driving Team 228p
  4. Walk Racing 226p
  5. APR Competition 158p
  6. RacingSim 157p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Racing League Romania

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

1 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.