Racing League Romania powered by BMW – Etapa 5 / Sezonul 6

Mihai Șuțeanu a intrat în clubul piloților cu victorii în Racing League Romania după o primă manșă californiană dominată fără drept de apel, apoi Cristian Berindea a obținut cel de-al doilea succes stagional, lăsând în urma sa un grup care a dat în clocot.

Sezonul al șaselea al Racing League Romania powered by BMW a ajuns la jumătatea sa, iar scenariile imposibil de prezis din manșele de pe Laguna Seca au făcut primele trei echipe din clasament să fie cuprinse într-un ecart de doar două puncte. Cu destule emoții, Victor Nicolae (Smart Driving) și-a păstrat prima poziție în clasamentul piloților.

Prima victorie pentru Mihai Șuțeanu

Un circuit scurt, pe care majoritatea concurenților îl cunoșteau foarte bine: această premisă era garanția unor calificări extrem de disputate, în care și traficul a fost un element-cheie. Victor Nicolae venea după trei pole position-uri în primele patru etape, însă de această dată nu a reușit să se plaseze în prima linie a grilei de start pentru doar… o miime de secundă! Mihai Șuțeanu a obținut primul său pole (și al doilea pentru Walk Racing), devansându-l pe Victor Taraș (Transilana Racing) cu 0.017s. Primii treisprezece piloți din plutonul de 20 au încheiat calificările în aceeași secundă.

Șuțeanu a plecat bine în cursă și nimeni nu l-a mai văzut până la final, în urma acestuia regăsindu-se Taraș și Andrei Bechir (Motul eSports), după ce Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae au fost implicați într-un incident în primul viraj. Liderul campionatului a fost aruncat pe ultima poziție, de unde a început o cursă de recuperare în care Andrei Morțilă (RacingSim) a fost printre cei ce i-au opus o îndârjită rezistență. Vicecampionul sezonului precedent l-a presat pe Taraș, care a pus două roți pe pietriș înainte de frânarea în virajul al treilea și astfel s-a produs rocada pentru poziția secundă.

Al patrulea a sosit Alex Cascatău (APR Competition), la mare luptă cu Bogdan Moldovan (RacingSim). Pentru doar patru zecimi de secundă, Mihai Rusu a reușit să reziste ofensivei lui Victor Nicolae pe final de manșă, păstrându-și astfel crucialul loc 10 ce aducea pole-ul pe grila inversată a cursei următoare.

Berindea se impune într-o cursă extrem de spectaculoasă

Acul de păr Andretti a fost încă o dată scena unui incident cu însemnătate după start, Cristian Moisescu (APR Competition) răsucindu-l pe Mihai Neg (Histria eSports Team) în calea lui Andrei Morțilă. Rusu a condus cursa doar până în virajul al cincilea, unde a comis o eroare ce le-a deschis calea lui Lukas Hellmann (Transilana Racing) și Cristian Berindea să-și dispute victoria. Campionul en-titre a presat timp de 20 de minute, până când eroarea adversarului a venit în virajul al patrulea.

Racing League Romania

În același loc avea să greșească din nou Hellmann, de această dată lovind și zidul de pe interior, ceea ce i-a produs daune însemnate. Cu direcția strâmbă, acesta s-a încăpățânat să se lupte cu plutonul urmăritor, provocând o serie de contacte ce au dat peste cap ierarhiile. Cea mai notabilă victimă a fost tocmai coechipierul său, Taraș fiind răsucit în virajul Rainey în calea lui Alex Cascatău. Victor Nicolae a încercat să evite toate aceste evenimente și a depășit curat, progresând pas cu pas de pe 11 până pe 2 la final. Podiumul a fost completat de Mihai Șuțeanu, însă acesta este în atenția comisarilor pentru un contact cu Bogdan Moldovan în faimosul Corkscrew.

Victor Nicolae și Smart Driving Team, lideri la jumătatea sezonului

Deși a avut mult de pierdut în prima manșă de pe Laguna Seca, Nicolae a recuperat în cea de-a doua și și-a păstrat avansul față de Taraș. Marele câștig în etapa a cincea a fost al lui Andrei Bechir, care a urcat trei poziții în clasamentul general, profitând de evoluțiile nefaste ale lui Hellmann și Dumitrescu. Cât de mult s-a schimbat însă situația echipelor față de stagiunea precedentă, în care Apex Hunters Red au defilat: acum campionii en-titre sunt pe 3, dar la doar două puncte de liderii Smart Driving și la un punct de Transilana Racing!

Peste doar o săptămână urmează prima etapă de anduranță din actuala campanie, pe Virginia International Raceway, un traseu ce s-a bucurat de aprecieri unanime în primăvara acestui an. Cursa va avea o durată de 60 de minute, fiecare pilot fiind obligat să treacă pe la standuri pentru realimentare. Un alt aspect crucial în pregătirea acestei întreceri este reprezentat de libertatea de a alege orice compoziție de anvelopă Michelin, piloții folosindu-se de serverul de antrenament pentru a evalua performanța și durabilitatea fiecărei opțiuni.

Clasament piloți

  1. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 155p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 130p
  3. Cristian Berindea (Motul eSports) 126p
  4. Andrei Bechir (Motul eSports) 101p
  5. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 98p
  6. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 91p
  7. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 74p
  8. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 73p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 65p
  10. Cristian Moisescu (APR Competition) 58p

Clasament echipe

  1. Smart Driving Team 229p
  2. Transilana Racing 228p
  3. Motul eSports 227p
  4. Walk Racing 164p
  5. APR Competition 123p
  6. RacingSim 107p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

1 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.