Racing League Romania powered by BMW – Etapa 3 / Sezonul 6

Victor Nicolae a convertit pole position-ul în victorie în prima manșă, apoi a fost egalat la puncte de către Victor Taraș într-un sprint câștigat de Emanuel Gaczella.

Motorsport Arena Oschersleben a fost prima noutate absolută pentru comunitatea Racing League Romania în sezonul al șaselea, iar dificultatea circuitului a dus la diferențe ceva mai evidente în cadrul fiecărei ligi. După 16 ani în DTM, traseul din estul Germaniei își crease o reputație din pricina oportunităților reduse de depășire, însă aceste temeri s-au risipit în cursele RLR, unde ambele victorii au fost obținute prin manevre-cheie executate pe pistă.

Victor Nicolae a arătat că se poate depăși la Oschersleben

Campionul primelor două sezoane din Racing League Romania a pregătit temeinic etapa a treia – cu 200 de tururi de antrenament de-a lungul celor două săptămâni ce au precedat etapa, Victor Nicolae (Smart Driving) dictase ritmul, la pragul de 1:27.0. A fost însă presat în cruciala sesiune de calificări de 10 minute de un Emanuel Gaczella (Walk Racing) ce debuta în Liga PRO. Cei doi au alternat în fruntea tabelei cu timpi, până când Nicolae a găsit resurse pentru un tur ce i-a asigurat al treilea pole position din tot atâtea posibile în actualul sezon.

Startul a fost mai problematic pentru acesta, Gaczella reușind să profite în primul complex de viraje pentru a se instala la conducere. Nicolae a fost motivat de adversar și a pus presiune până când o mică imprecizie i-a oferit ocazia unui atac decisiv în virajul Shell. Ulterior, pilotul Smart Driving s-a desprins în învingător, fiind primul ce reușește să se impună de două ori în actuala campanie. Atenția s-a mutat pe duelul în patru pentru poziția secundă, unde Victor Taraș (Transilana Racing) a găsit și el breșa în defensiva lui Gaczella printr-o manevră agresivă, însă Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Andrei Bechir (Motul eSports) au fost nevoiți să se mulțumească cu clasări pe 4, respectiv 5.

Al șaselea a sosit Mihai Neg (Histria eSports Team), într-o cursă în care nu și-au regăsit ritmul piloți care au strălucit în stagiunea precedentă – campionul Cristian Berindea sau Radu Dumitrescu. Totuși, clasările acestora în Top 10 îi aduceau într-o postură interesantă pe grila inversată a manșei secunde.

Emanuel Gaczella a spart defensiva lui Radu Dumitrescu

Scenariul celei de-a doua runde de la Oschersleben poate fi sintetizat sub sintagma ”Cum să treci de Dumitrescu?” – un pilot obișnuit să atace fiind acum constrâns să ruleze timp de 30 de minute cu privirea fixată în oglinzile retrovizoare. De-a lungul întregii seri, Dumitrescu nu a coborât sub 1:28.5, un reper accesibil pentru mulți dintre rivali. Totuși, pilotul Smart Driving nu a întrecut măsura și a reușit să salveze un loc 4 după ce a provocat o creștere a tensiunii în plutonul tot mai nerăbdător să găsească o portiță.

Victor Nicolae a plecat bine de pe 10 și a ajuns rapid în raza de atac a podiumului, însă un contact cu Andrei Bechir l-a făcut să piardă poziții prețioase. Erori singulare ale lui Cristian Berindea și Lukas Hellmann au rarefiat grupul fruntaș, în care Gaczella a fost primul a reușit cruciala depășire a lui Dumitrescu și a evadat. Victor Taraș și Andrei Bechir au avut mult de muncă pentru a completa podiumul, pentru pilotul Transilana acest loc secund aducând punctele necesare egalării lui Victor Nicolae în funtea clasamentului general al piloților.

Racing League Romania Oschersleben Rd.3

Road America, prilej de sărbătoare

Etapa următoare din Racing League Romania powered by BMW a fost reprogramată cu două zile mai devreme, odată cu anunțul organizării unui nou Gaming Marathon de către Bucharest Gaming Week și Nexus Gamers Pub pe 1 august. Titularii din Liga PRO vor purta bătălia de pe clasicul traseu Road America începând cu ora 20:30, streamul oficial găzduit de Alexandru Șiclovan și Mihai Fira oferind premii pentru pasionați în timpul curselor. Mai multe detalii despre Gaming Marathon connected by Vodafone, line-up-ul complet și programul jocurilor se găsesc pe www.gaming-marathon.ro

Clasament piloți

  1. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 91p
  2. Victor Taraș (Transilana Racing) 91p
  3. Cristian Berindea (Motul eSports) 68p
  4. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 61p
  5. Andrei Bechir (Motul eSports) 61p
  6. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 56p
  7. Dragoș Simion (Willi Motorsport) 47p
  8. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 38p
  9. Bogdan Moldovan (RacingSim) 35p
  10. Andrei Morțilă (RacingSim) 32p

Clasament echipe

  1. Transilana Racing 152p
  2. Smart Driving Team 147p
  3. Motul eSports 129p
  4. RacingSim 75p
  5. APR Competition 61p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

3 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.