Racing League Romania: Ploaie… de probleme tehnice pe Hungaroring

Un parcurs curat a fost cheia celui de-al doilea succes consecutiv semnat de Walk Racing în debutul acestei campanii. În urma lui Victor Taraș și Mihai Șuțeanu, lupta pentru podium a fost marcată de probleme tehnice și depășiri de senzație.

După ce sezonul al doilea al RLR BMW GT Challenge a început la Imola cu toate sesiunile disputate pe pistă uscată, vizita pe Hungaroring a propus o vreme schimbătoare care a pus la grea încercare echipajele. Pentru a ajunge pe grila cursei de luni, sim racerii au fost nevoiți să ruleze cât mai precis pe trasa uscată a unui circuit încă destul de ud în rest. Baremul de 105% a acționat ca și criteriu de selecție de această dată, lăsând câteva nume în afara grupului de 27 de mașini ce s-au aliniat pentru 90 de minute de efort pe traseul maghiar.

Trasa interioară i-a permis lui Victor Nicolae (Aqirys Racing) să apere prima poziție la start în fața lui Mihai Șuțeanu (Walk Racing), în timp ce Emanuel Gaczella (Storm Racing) a lovit zidul în virajul al patrulea și a deschis lupta pentru poziția a treia unui trio condus de Sebastian Apostol (Textar eSports). Alex Poamă (AK Motorsport) și mai apoi Cristian Berindea (Motul eSports) l-au presat pe Apostol, însă nu au găsit breșa în defensiva sa până la jumătatea cursei, când o problemă de conexiune a eliminat subit BMW-ul M6 GT3 din ecuație.

La scurt timp după aceea, schimbul de piloți nu s-a efectuat cu succes pentru echipajul Motul eSports, iar apoi a abandonat tot din motive tehnice și George Roșu (AK Motorsport). Dispariția acestor trei pretendenți a adus pe podiumul provizoriu perechea Willi Motorsport: Iulian Bontea trecuse în faza inițială a cursei de Aldrin Opran (JHS Racing) și i-a predat mașina lui Sergiu Nicolae. Între timp, echipajul Aqirys Racing a comis o eroare pe finalul secvenței lui Victor Nicolae și a primit o penalizare cu drive through ce l-a adus pe Alex Cascatău în spatele lui Sergiu Nicolae.

Duelul celor doi a avut drept punct culminant depășirea pe exterior în virajul al 12-lea executată de Cascatău, după care ambii au rulat înspre treptele podiumului. Pe fondul tuturor problemelor întâmpinate de rivali, Walk Racing scăpase de emoții și Victor Taraș a putut merge liniștit către victorie, păstrându-și astfel procentajul de 100% succese pe ploaie în RLR BMW GT Challenge. Aqirys Racing s-au consolat cu locul secund, pole și cel mai rapid tur, dar și cu victoria lui Cascatău în clasamentul licențiaților.

În urma Willi Motorsport au stabilit repere personale în ligă echipajele JHS Racing (Aldrin Opran/Lucas Motadel) și Medusa Racing (Ionuț Bușilă/Andrei Pasa), aceștia din urmă celebrând triumful în ierarhia debutanților. Pe fondul problemelor cu care s-au confruntat Textar eSports, victoria în BMW Trophy a mers către VSG Racing (Ciprian Dăscălescu/Vasile Grama).

Sim racerii autohtoni, în luptă pentru biletele către Salzburg

BMW se alătură misiunii de popularizare a sim racing-ului printr-o caravană europeană ce oferă ocazia participanților din nouă state europene să aibă contact cu întrecerile virtuale. Conceptul a demarat în Austria, iar România s-a aflat pe lista destinațiilor unde se organizează preselecții pentru semifinalele și finalele BMW SIM Racing din 23 și 24 octombrie. De-a lungul a trei zile, caravana BMW a poposit la București (10-12 septembrie), unde mulți curioși au luat un prim contact nu doar cu fenomenul, ci și cu protagoniștii din Racing League Romania.

Echipajele românești au strălucit pentru o cauză nobilă

În seara anterioară etapei a doua a RLR BMW GT Challenge, patru sim raceri români au reprezentat liga în cadrul evenimentului ”Race for each other” ce a avut drept scop strângerea de fonduri pentru echiparea pompierilor din Grecia, loviți de însemnatele incendii de vegetație. Sebastian Apostol s-a calificat pe poziția a cincea pe o grilă internațională extrem de valoroasă, ce a numărat 40 de echipaje.

După start, a urcat până pe locul secund în urma perechii Malinovksi/Tauscher, iar la finele celor patru ore pe Nurburgring a rămas în lupta pentru pozițiile fruntașe împreună cu Mihai Rusu, reușind să se claseze pe pozția a șaptea. Logitech Team RLR, cu Victor Nicolae și Dragoș Simion a semnat al patrulea cel mai rapid tur al cursei, însă varii incidente în trafic i-au împiedicat să ajungă la sosire în Top 10, unde ar fi putut fi ca ritm.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 41.5
  2. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 27
  3. Textar eSports (Apostol/Simion) 18
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 14.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 12

BMW Trophy

  1. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 34.5
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 25
  3. PG Motors Racing (Pirvu/Frincu/Șoimu) 24

Licențiați

  1. Alex Cascatău 41.5
  2. Aldrin Opran 24.5
  3. Sergiu Nicolae 20

Debutanți

  1. Andrei Miclea 37
  2. Mihai Belașcu 25
  3. Mihai Mezselos, Cosmin Deacu 21.5
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.