Racing League Romania: Ploaie… de probleme tehnice pe Hungaroring

Un parcurs curat a fost cheia celui de-al doilea succes consecutiv semnat de Walk Racing în debutul acestei campanii. În urma lui Victor Taraș și Mihai Șuțeanu, lupta pentru podium a fost marcată de probleme tehnice și depășiri de senzație.

După ce sezonul al doilea al RLR BMW GT Challenge a început la Imola cu toate sesiunile disputate pe pistă uscată, vizita pe Hungaroring a propus o vreme schimbătoare care a pus la grea încercare echipajele. Pentru a ajunge pe grila cursei de luni, sim racerii au fost nevoiți să ruleze cât mai precis pe trasa uscată a unui circuit încă destul de ud în rest. Baremul de 105% a acționat ca și criteriu de selecție de această dată, lăsând câteva nume în afara grupului de 27 de mașini ce s-au aliniat pentru 90 de minute de efort pe traseul maghiar.

Trasa interioară i-a permis lui Victor Nicolae (Aqirys Racing) să apere prima poziție la start în fața lui Mihai Șuțeanu (Walk Racing), în timp ce Emanuel Gaczella (Storm Racing) a lovit zidul în virajul al patrulea și a deschis lupta pentru poziția a treia unui trio condus de Sebastian Apostol (Textar eSports). Alex Poamă (AK Motorsport) și mai apoi Cristian Berindea (Motul eSports) l-au presat pe Apostol, însă nu au găsit breșa în defensiva sa până la jumătatea cursei, când o problemă de conexiune a eliminat subit BMW-ul M6 GT3 din ecuație.

La scurt timp după aceea, schimbul de piloți nu s-a efectuat cu succes pentru echipajul Motul eSports, iar apoi a abandonat tot din motive tehnice și George Roșu (AK Motorsport). Dispariția acestor trei pretendenți a adus pe podiumul provizoriu perechea Willi Motorsport: Iulian Bontea trecuse în faza inițială a cursei de Aldrin Opran (JHS Racing) și i-a predat mașina lui Sergiu Nicolae. Între timp, echipajul Aqirys Racing a comis o eroare pe finalul secvenței lui Victor Nicolae și a primit o penalizare cu drive through ce l-a adus pe Alex Cascatău în spatele lui Sergiu Nicolae.

Duelul celor doi a avut drept punct culminant depășirea pe exterior în virajul al 12-lea executată de Cascatău, după care ambii au rulat înspre treptele podiumului. Pe fondul tuturor problemelor întâmpinate de rivali, Walk Racing scăpase de emoții și Victor Taraș a putut merge liniștit către victorie, păstrându-și astfel procentajul de 100% succese pe ploaie în RLR BMW GT Challenge. Aqirys Racing s-au consolat cu locul secund, pole și cel mai rapid tur, dar și cu victoria lui Cascatău în clasamentul licențiaților.

În urma Willi Motorsport au stabilit repere personale în ligă echipajele JHS Racing (Aldrin Opran/Lucas Motadel) și Medusa Racing (Ionuț Bușilă/Andrei Pasa), aceștia din urmă celebrând triumful în ierarhia debutanților. Pe fondul problemelor cu care s-au confruntat Textar eSports, victoria în BMW Trophy a mers către VSG Racing (Ciprian Dăscălescu/Vasile Grama).

Sim racerii autohtoni, în luptă pentru biletele către Salzburg

BMW se alătură misiunii de popularizare a sim racing-ului printr-o caravană europeană ce oferă ocazia participanților din nouă state europene să aibă contact cu întrecerile virtuale. Conceptul a demarat în Austria, iar România s-a aflat pe lista destinațiilor unde se organizează preselecții pentru semifinalele și finalele BMW SIM Racing din 23 și 24 octombrie. De-a lungul a trei zile, caravana BMW a poposit la București (10-12 septembrie), unde mulți curioși au luat un prim contact nu doar cu fenomenul, ci și cu protagoniștii din Racing League Romania.

Echipajele românești au strălucit pentru o cauză nobilă

În seara anterioară etapei a doua a RLR BMW GT Challenge, patru sim raceri români au reprezentat liga în cadrul evenimentului ”Race for each other” ce a avut drept scop strângerea de fonduri pentru echiparea pompierilor din Grecia, loviți de însemnatele incendii de vegetație. Sebastian Apostol s-a calificat pe poziția a cincea pe o grilă internațională extrem de valoroasă, ce a numărat 40 de echipaje.

După start, a urcat până pe locul secund în urma perechii Malinovksi/Tauscher, iar la finele celor patru ore pe Nurburgring a rămas în lupta pentru pozițiile fruntașe împreună cu Mihai Rusu, reușind să se claseze pe pozția a șaptea. Logitech Team RLR, cu Victor Nicolae și Dragoș Simion a semnat al patrulea cel mai rapid tur al cursei, însă varii incidente în trafic i-au împiedicat să ajungă la sosire în Top 10, unde ar fi putut fi ca ritm.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 41.5
  2. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 27
  3. Textar eSports (Apostol/Simion) 18
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 14.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 12

BMW Trophy

  1. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 34.5
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 25
  3. PG Motors Racing (Pirvu/Frincu/Șoimu) 24

Licențiați

  1. Alex Cascatău 41.5
  2. Aldrin Opran 24.5
  3. Sergiu Nicolae 20

Debutanți

  1. Andrei Miclea 37
  2. Mihai Belașcu 25
  3. Mihai Mezselos, Cosmin Deacu 21.5
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.