Racing League Romania înfruntă selecționata Greciei la Spa-Francorchamps

Racing League Romania vs Grecia
În această seară are loc primul eveniment internațional organizat de Racing League Romania în mediul Assetto Corsa Competizione, în parteneriat cu liga F1Axion din Grecia. Loturile naționale cuprind câte 20 de piloți, iar confruntarea se va da pe două fronturi, timp de două ore.

Universul competițiilor virtuale facilitează ștergerea granițelor, oferind ocazia concurenților din toată lumea să se întâlnească în simulatoarele preferate. Apariția Assetto Corsa Competizione a prilejuit formarea de ligi naționale tot mai puternice în Europa, iar obiectivele strategice ale Racing League Romania sunt împărtășite și de alte comunități similare. Dacă 2020 a fost anul consolidării competiției interne, în acest an prioritatea este de a conta la nivel european cu vârfurile de lance, cu protagoniștii campionatului.

În acest sens, grupul de organizare al RLR a demarat discuții cu reprezentanți ai altor țări, iar primul astfel de eveniment este cursa amicală cu oponenții din Grecia. Soluțiile tehnice și regulamentele sportive au fost aliniate pentru a oferi un cadru scalabil, ce va putea fi folosit și la întâlniri ulterioare, iar formatul agreat pentru seara de cursă este menit să păstreze neutralitatea. Fiecare țară își trimite câte 10 reprezentanți la categoria GT3 și alți 10 la categoria GT4, piloții fiind invitați să descopere secretele unor mașini cu care nu concurează în sezonul regulat.

Racing League Romania

Astfel, dintr-un pluton de 40 de mașini, doi sim raceri români (Maximilian Junger și Leo Borlovan) și alți doi din Grecia (Polemarhos Sarantidis și Giannis Syllaios) au optat pentru BMW M6 GT3, în timp ce familiarul BMW M4 GT4 putea fi o opțiune doar pentru adversarii eleni, fiind ales de Christos Nikiforos. Selecționata României îi cuprinde pe liderii la zi ai RLR BMW GT Challenge, Cristian Berindea și Andrei Bechir, care deschid listele la cele două categorii. Pe modele GT3 vom regăsi nume precum Alex Cascatău, Lucian Chirvase sau Mihai Rusu, în timp ce plutonul categoriei GT4 îi va include, printre alții, pe Victor Nicolae, Radu Dumitrescu, Marian Andrei și Cezar Toader.

La ora 21:30 va începe sesiunea de calificări de 20 de minute, care va fi urmată de cursa de două ore cu tranziție zi-noapte. Dacă în primele trei etape de campionat nu s-a concretizat amenințarea ploii, aceasta are șanse mult mai mari de a interfera cu parcursul din Munții Ardeni, complicând misiunea combatanților. O altă noutate a acestei curse este testarea sistemului de live stewarding, un grup de comisari având responsabilitatea de a analiza reluările incidentelor și de a dicta penalizările ce se cuvin chiar în timpul întrecerii.

Romania vs Grecia - Assetto Corsa Competizione

”Eficiența comunicării cu Lefteris Axiotis și colectivul ligii elene a făcut ca lucrurile să se lege imediat. Ne-am dat seama ambii, privind cursele omologilor, că suntem într-un punct evolutiv similar și că titularii și-ar dori o asemenea provocare, pentru a ști care le este nivelul actual. Suntem în plin sezon competițional: F1Axion a avut etapă pe 17 februarie, RLR va avea pe 21. Însă atunci când vrei ceva foarte tare, se găsește o cale – asta ne-au dovedit-o chiar concurenții care au acceptat invitațiile fără să clipească. Contăm pe suporteri, pe un spirit al tricolorilor care acum are ocazia de a se exprima și în sim racing. Pentru prima oară vom avea stream în limba engleză și sperăm ca această întrecere să reprezinte o carte de vizită pentru ambele comunități” a declarat Alexandru Șiclovan, promotor al Racing League Romania.

Transmisiunea poate fi urmărită pe contul de Youtube al Racing League Romania:

Selecționata României pentru cursa amicală cu Grecia

Categoria GT3

  1. Cristian Berindea
  2. Alex Cascatău
  3. Lucian Chirvase
  4. Mihai Rusu
  5. Tudor Mihai
  6. Sergiu Neagu
  7. Leo Borlovan
  8. Cătălin Tufeanu
  9. Maximilian Junger
  10. Vlad Tănăsescu

Categoria GT4

  1. Andrei Bechir
  2. Victor Nicolae
  3. Cezar Toader
  4. Marius Zanfir
  5. Marian Andrei
  6. Radu Dumitrescu
  7. Robert Prepeliță
  8. Rareș Oprea
  9. Alex Moș
  10. Paul Greavu

Romania vs Grecia - Assetto Corsa Competizione

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

 

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.