Racing League Romania powered by BMW: Dezvoltarea platformelor de simulare, în centrul atenției la ultimul Gaming Marathon al anului

Racing League Romania
Adaptarea colectivului de organizare al Racing League Romania la reflectarea națională a trendurilor globale din sim racing este ilustrată în cadrul ultimului eveniment din 2020: un nou server a fost configurat pentru a permite această primă reuniune oficială a ligii în Assetto Corsa Competizione.

Fidelul soldat Assetto Corsa a ajuns la vârsta pensionării, după șase campanii în liga-fanion de sim racing a României, la aproape șase ani de la lansarea produsului Kunos Simulazioni. Dezvoltarea produsului s-a încheiat în momentul lansării succesorului, Assetto Corsa Competizione, în luna mai 2019, însă popularitatea și accesibilitatea produsului mainstream a făcut ca seriile naționale să-și calculeze judicios momentul tranziției, cu atât mai mult cu cât noua platformă a suferit de anumite ”boli ale copilăriei”.

2020 a adus însă tot mai multe streamuri cu miză în ACC, în virtutea asocierii cu Stephane Ratel Organisation, care s-a aliniat trendului internațional de oglindire a competițiilor reale în plan virtual. Astfel, seriile de top ale GT-urilor europene și americane, GT World Challenge, au primit un echivalent în universul sim racing, sub umbrela SRO eSports. Totodată, BMW Motorsport SIM Racing a anunțat în cadrul galei de final de an deschiderea către Assetto Corsa Competizione, acolo unde vor fi lunar etape dintr-o competiție oficială de time attack cu modelul M4 GT4.

Racing League Romania

Sute de ore și zeci de gigabytes de date au fost baza transpunerii cât mai fidele a challenger-ului de pe circuitele reale în platformele de simulare, ACC fiind unicul mediu în care se regăsesc în momentul de față toate modelele de categorie GT3 sau GT4 omologate de către FIA. Această varietate va fi evidențiată pentru prima oară într-un cadru oficial în România duminică, 13 decembrie, cu începere de la ora 20:00.

Protagoniștii RLR vor concura în cea mai lungă provocare a anului, timp de 90 de minute, într-o oglindire a cursei reale din cadrul Intercontinental GT Challenge ce se va disputa pe același traseu sudafrican de la Kyalami cu o zi înainte. În viața reală, echipajele Walkenhorst Motorsport cu sprijin oficial din partea uzinei se vor lupta timp de 9 ore pentru victorie și pentru titlul piloților în IGTC, iar în Racing League Romania sunt destui sim raceri de top care au optat pentru M6 GT3 sau M4 GT4 chiar și în cadrul unei etape cu toate opțiunile pe masă.

Racing League Romania

Din punct de vedere vizual, platforma Assetto Corsa Competizione permite spectaculoasa tranziție zi-noapte, iar pasionații vor avea ocazia să urmărească o cursă ce va începe și se va termina exact precum cea din realitate, însă pe simulator timpul se va scurge de șase ori mai repede. Echipa tehnică formată din Andrei Costea și Victor Nicolae a configurat un server Unix dedicat, din punct de vedere administrativ Lucian Chirvase a centralizat înscrierile și opțiunile concurenților, iar Alexandru Șiclovan va fi gazda transmisiunii directe.

În paralel, perspectiva onboard a campionului din Supercar Challenge, Alex Cascatău, va fi disponibilă la debutul său ca streamer în cadrul unui Gaming Marathon. Nu vor lipsi de la această cursă niciunul dintre campionii sezoanelor precedente – pe lângă Nicolae și Cascatău, și-au anunțat prezența atât pilotul anului 2020 Cristian Berindea, cât și deținătorul curent al titlului, Victor Taraș. Primele vești legate de organizarea viitorului sezon al Racing League Romania (de care nu ne mai desparte mult timp) vor fi dezvăluite comunității chiar în timpul acestui stream.

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT) și Germania (ADAC GT).

Două sezoane în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și curse variate în perioada dintre campanii (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race). Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Racing League Romania

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.