Racing League Romania BMW GT Challenge: Ploaia schimbă ierarhiile în favoarea Walk Racing la Zandvoort

RLR BMW GT Challenge - Zandvoort
Prima cursă desfășurată pe ploaie din istoria Racing League Romania a avut implicații majore în lupta pentru titlurile sezonului. Walk Racing și-au sporit șansele prin cea de-a doua victorie, iar grupul de favoriți continuă să numere patru echipaje.

Aproape două săptămâni de antrenament pe pistă uscată au fost șterse cu buretele în momentul în care prognoza a fost anunțată: seara de cursă avea să fie ploioasă de la un capăt la altul. În acest context, esențială devenea precalificarea în cea de-a doua grupă, de vreme ce disiparea apei de pe trasa ideală era un avantaj pentru cei porniți mai târziu. Astfel, Victor Nicolae (Aqirys Racing) și Dragoș Simion (Willi Motorsport) au fost retrogradați în linia a doua a grilei de către cei ce i-au succedat. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și-a arătat încă din calificări viteza superioară, reușind să coboare sub un minut și cincizeci de secunde pe turul de circuit de la Zandvoort pentru a semna un pole position cu peste jumătate de secundă avans în raport cu Cristian Berindea (Motul eSports).

Incidente și erori strategice

Parcursul echipajului Walk Racing a avut două mici sincope la Zandvoort. Mai întâi, o frânare târzie în turul al doilea din partea lui Șuțeanu i-a permis lui Berindea să treacă la conducere pentru doar patru tururi, după care s-a produs rocada la indigo, în același viraj. Ulterior, Victor Taraș a preluat mașina de la Șuțeanu și s-a confruntat cu o problemă binecunoscută din realitate: ieșirea de la standuri necesită un grad foarte mare de precauție, deoarece e foarte aproape de intrarea în primul viraj. O penalizare de 15 secunde pentru atingerea unei alte mașini a fost însă compensată prin ritmul susținut, iar astfel Walk Racing a triumfat de o manieră categorică, risipind dubiile după succesul conjunctural de pe Nurburgring.

La rândul său, Berindea a avut parte de un contact cu un pilot întârziat și i-a cedat poziția secundă insistentului Dragoș Simion. Ulterior, în ora a doua a cursei, Sergiu Nicolae nu a avut emoții în a-și păstra acest loc în fața lui Andrei Bechir, fapt ce s-ar putea dovedi crucial în economia campionatului. Încă din turul secund au lipsit din această luptă pentru podium echipierii Aqirys Racing. Mai întâi, Victor Nicolae s-a răsucit în urma unui contact cu Simion, apoi a recuperat furtunos opt poziții și a intrat mult prea rapid la standuri, fiind penalizat cu 30 de secunde pentru viteză excesivă.

RLR BMW GT Challenge - Zandvoort

Cum erorile nu vin niciodată singure, Aqirys Racing au mai trecut o dată pe la boxe deoarece montaseră anvelopele nepotrivite, fapt ce l-a retrogradat pe Alex Cascatău până pe poziția a 20-a, de unde a tot avansat pentru a trece linia de sosire în puncte, al nouălea. Aceeași greșeală strategică a retrogradat și echipajele Textar eSports și Zecarul eSports, oferind oportunitatea de a încheia în Top 5 celor de la Smart Driving (Lucian Cîmpean și Radu Dumitrescu) și GP24 eSports (Robert Prepeliță și Alexandru Dobrea).

Doar trei etape mai rămân de disputat din actualul sezon și lupta la vârf este deosebit de strânsă, cu patru echipaje care au cunoscut gustul succesului. În afara liderilor (Willi Motorsport), celelalte echipaje nu-și mai permit vreo contraperformanță, dată fiind regula ce permite scăderea celor mai slabe două rezultate. Peste două săptămâni urmează runda de o oră de la Monza, apoi cea de două ore de la Spa-Francorchamps și finala de patru ore de la Barcelona.

Nașterea echipei naționale de sim racing

Pe 3 aprilie a avut loc un eveniment special organizat de prestigioasa comunitate Racing Club International – o etapă de anduranță de șase ore pe traseul britanic Oulton Park la care au luat startul 31 de echipaje. Această cursă a reprezentat prilejul debutului pentru selecționata Racing League Romania, fiind compus un echipaj de categorie Silver prin alăturarea a trei sim raceri cu licențe Pro (Cristian Berindea, Victor Nicolae și Andrei Bechir) și un amator (Alexandru Șiclovan). Echipajul românesc a semnat timpul de pole position și cel mai rapid tur în cursă, însă o serie de incidente în primele ore i-au constrâns la o cursă de recuperare încheiată cu un progres considerabil. Modelul BMW M4 GT4 al Logitech Team RLR a revenit în același tur cu liderul și a trecut linia de sosire pe poziția a patra.

Logitech Team RLR - RCI 6h Oulton Park - BMW M4GT4

Clasamente

General

  1. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 107p
  2. Motul eSports (Berindea-Bechir) 91p
  3. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 77p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 77p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 50p

Debutanți by Logitech

  1. Marian Andrei (Racelogic) 119p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 83p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 77p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 127,5p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
  3. Radu Dumitrescu (Smart Driving) 62,5p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

 

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.