Racing League Romania powered by BMW – Etapa 9 / Sezonul 6

Loviturile de teatru de la Watkins Glen au pus bazele celei mai tensionate finale din istoria Racing League Romania. Victoriile lui Emanuel Gaczella (Walk Racing) și Victor Nicolae (Smart Driving Team), coroborate cu problemele întâmpinate de liderii din clasament, fac ca în runda decisivă de la Imola să poată spera la titlu nu mai puțin de cinci sim raceri.

Opt piloți se prezentau la startul penultimei etape a sezonului cu șanse de a deveni campioni, însă cele două manșe de sprint au rezervat surprize la tot pasul. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Victor Taraș (Transilana Racing) s-au duelat de la distanță și s-au confruntat cu probleme hardware, ceea ce i-a adus pe urmăritori tot mai aproape. Printre puținele certitudini după ultima etapă americană e faptul că va intra un nume nou în galeria campionilor RLR.

Votul este deschis la Gaming Video Awards

Ziua de curse în Liga PRO a Racing League Romania powered by BMW a fost marcată de începutul perioadei de vot al publicului la prima ediție a premiilor Gaming Video Awards, unde producțiile media ale campionatului sunt nominalizate la trei categorii. Competiția reunește elita scenei de gaming din România, iar RLR este unicul reprezentant al sferei de sim racing, care a crescut spectaculos de-a lungul anului 2020. Transmisiunile directe ale etapelor pot fi votate de pasionați la categoriile ”cel mai bun conținut de sports games și ”cel mai bun stream”, iar podcast-ul RLR în care a fost invitat vicecampionul olimpic de tenis Florin Mergea intră în concurs la categoria ”cel mai bun video”.

Racing League Romania

Fiecare punct e crucial

Pe Watkins Glen, încă din sesiunea de calificări a fost amorsată bătălia dintre favoriți, Gaczella reușind să-l devanseze pe Taraș cu doar opt sutimi de secundă. Bogdan Moldovan (RacingSim) a continuat să-și etaleze forma bună și a obținut un punct ce urma să se dovedească esențial la finalul serii de concurs. În urma sa, Victor Nicolae nu a putut să intre în lupta pentru pole, însă i-a trimis în linia a treia pe Șuțeanu și Andrei Bechir (Motul eSports).

Gaczella și Șuțeanu, destine contrastante

Prima cursă a fost la discreția polemanului, Gaczella reușind startul ideal. În spatele său, Moldovan a profitat de trasa interioară în primul viraj pentru a-l devansa pe Taraș, apoi primii trei s-au distanțat și configurația podiumului a fost clară. Victor Nicolae a anticipat plecarea și a fost nevoit să-și ispășească penalizarea, fiind apoi constrâns la o inspirată cursă de recuperare. Șuțeanu a trecut de Bechir, care mărturisea că-i lipsesc câteva zecimi pentru a se bate la vârf pe acest circuit. Cu 12 minute rămase s-a produs evenimentul crucial al manșei: o problemă hardware l-a făcut pe Șuțeanu să lovească zidul.

Racing League Romania

Ulterior, acesta s-a chinuit să ajungă la sosire într-un ritm considerabil mai lent, sperând la un ”colac de salvare” sub forma unei clasări în primii 10 care să-i aducă o poziție de start favorabilă pe grila inversată. Rareș Oprea l-a devansat pe Alex Cascatău (APR Competition) și a forțat în urmărirea lui Șuțeanu, însă i-au lipsit în final trei secunde pentru cruciala poziție a zecea. O diferență de șapte poziții la sosire între Taraș și Șuțeanu a făcut ca ecartul dintre cei doi să crească de la 2 la 13 puncte.

Victor Nicolae se impune într-o manșă-cheie

Fiecare pilot din plutonul RLR a avut un rol important în economia campionatului în cursa a doua de pe Watkins Glen. De la primul la ultimul, fără excepție, căci inclusiv abandonurile au modificat recolta de puncte ale protagoniștilor. Încă din primul tur, Taraș a fost trădat de hardware și a percutat zidul, fiind constrâns să revină pe circuit după reparații ce l-au aruncat la un tur și jumătate în urma celorlalți.

Șuțeanu, rămas pe prima poziție, avea astfel șansa de a trece în fruntea clasamentului general pentru prima oară în carieră. Însă la jumătatea cursei a fost și el lovit de ghinion, mașina blocându-se în treapta a patra. Victor Nicolae a preluat șefia și s-a desprins în învingător, în timp ce fostul lider plonja în clasament, încercând să salveze măcar câteva puncte. Abandonurile lui Mihai Rusu și Tudor Mihai garantau faptul că Taraș și Șuțeanu nu vor pleca cu mâna goală, clasările acestora pe 13, respectiv 15, având o mare însemnătate într-o bătălie atât de echilibrată.

Podiumul manșei a fost completat de Moldovan și Bechir, în timp ce Cătălin Tufeanu a reușit cea mai bună prestație în Liga PRO a Racing League Romania powered by BMW, reușind să reziste în fața lui Gaczella pentru a încheia pe poziția a patra. Cristian Moisescu (APR Competition) și Lukas Hellmann (Transilana Racing) au fost implicați în incidente pe final de cursă, situație de care a profitat Cascatău pentru a trece linia de sosire pe poziția a șasea.

În cadrul Bucharest Gaming Week 2020 va avea loc etapa decisivă. Matematic, mai sunt disponibile 45 de puncte în finala acestui sezon al Racing League Romania powered by BMW și niciodată nu au fost atât de mulți pretendenți la coroană: cinci nume își vor juca șansele, iar printre aceștia nu se mai află niciunul dintre foștii campioni ai seriei. Victor Nicolae, Cristian Berindea și Alex Cascatău vor arbitra bătălia noilor aspiranți pe un traseu de modă veche ce a asigurat un spectacol de ținută în campania precedentă – Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola). Totodată, disputa rezervată echipelor continuă până în ultima etapă, trei structuri având opțiuni serioase la titlu.

Racing League Romania

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 224p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 209p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 204p
  4. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 194p
  5. Bogdan Moldovan (RacingSim) 179p
  6. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 175p
  7. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 161p
  8. Cristian Berindea (Motul eSports) 144p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 115p
  10. Cezar Toader (Smart Driving Team) 106p

Clasament echipe

  1. Walk Racing 403p
  2. Transilana Racing 399p
  3. Motul eSports 380p
  4. Smart Driving Team 308p
  5. RacingSim 268p
  6. APR Competition 203p

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

Calendar

6 iulie

Circuit Park Zandvoort

13 iulie

Motorpark România

27 iulie

Oschersleben

1 august

Road America

17 august

Laguna Seca

24 august

Virginia International Raceway (anduranță)

7 septembrie

Canadian Tire Motorsport Park

21 septembrie

Bathurst (anduranță)

5 octombrie

Watkins Glen

25 octombrie

Imola – Bucharest Gaming Week

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.