Racing League Romania BMW GT Challenge: Cele mai mici detalii au înclinat balanța pe Laguna Seca

Racing League Romania BMW GT Challenge Laguna Seca
Componenții Motul eSports au celebrat al treilea succes stagional târziu în noapte, după ce primele două mașini care au trecut linia de sosire în California au primit penalizări post-cursă.

Primul sezon al ligii în mediul Assetto Corsa Competizione a început cu imaginea clară a ordinii la vârf, însă cea de-a patra rundă a ajuns deja să niveleze valorile și astfel am putut asista la o dispută deosebit de intensă, în care trei echipaje au avut șanse comparabile de a triumfa: Walk Racing, Motul eSports și Aqirys Racing. După o oră de cursă pe Laguna Seca, mai puțin de trei secunde au despărțit aceste trei modele BMW M4 GT4 la căderea steagului în carouri.

Seara a început cu avantaj net pentru piloții precalificați în grupa a doua: Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Cristian Berindea (Motul eSports) au purtat un dialog la distanță timp de 10 minute, stabilind timpi tot mai rapizi până când s-a confirmat reperul de pole position de 1:29.1 pentru cel dintâi. Berindea a pierdut apoi locul secund la stingerea semafoarelor în detrimentul lui Alex Cascatău (Aqirys Racing), după care cei trei s-au desprins de plutonul condus de Dragoș Simion (Willi Motorsport).

Racing League Romania BMW GT Challenge Laguna Seca

Mai puțin de patru secunde îi despărțeau pe primii trei în momentul opririlor la boxe, iar Cascatău a încercat să dea o lovitură strategică intrând la prima oportunitate. Mutarea nu a dat roade, coechipierul Victor Nicolae având neplăcuta surpriză de a-l vedea pe Andrei Bechir (Motul eSports) cum iese de pe linia boxelor înaintea sa. Nicolae a răspuns printr-o depășire fermă în virajul al cincilea, înainte ca Bechir să-și aducă anvelopele în temperatură, apoi a plecat în urmărirea lui Victor Taraș (Walk Racing).

Rând pe rând cei trei au comis erori pe frânare în acul de păr Andretti și au fost imediat taxați de urmăritorii ce le suflau în ceafă, iar piloții prinși din urmă cu un tur au jucat un rol crucial în rezultatul final al cursei, de vreme ce și-au prioritizat bătăliile directe înaintea respectării semnalizărilor cu steag albastru. Primul la sosire a fost Taraș, însă acesta a fost penalizat cu 10 secunde pentru un contact cu Nicolae în virajul Rainey. La rândul său, Nicolae a primit și el o sancțiune de 5 secunde pentru coliziunea cu un pilot întârziat recalcitrant într-un viraj de tristă amintire din sezonul anterior, iar astfel Andrei Bechir, care se confruntase cu propriile probleme hardware, a moștenit victoria.

Racing League Romania BMW GT Challenge Laguna Seca

Dacă în runda precedentă de la Bathurst Cristian Berindea a putut surmonta prin ritmul său o penalizare de 20 de secunde pentru a păstra primul loc, pe Laguna Seca și trei secunde ar fi fost suficiente pentru a ceda două poziții, confirmând intensitatea rundelor de o oră. În urma celor trei ocupanți ai podiumului, Iulian Bontea s-a achitat cu brio de sarcina înlocuirii lui Sergiu Nicolae în echipajul Willi Motorsport, sosind al patrulea înaintea lui Mihai Rusu (Textar eSports). Pentru acesta din urmă misiunea se complicase în prima jumătate a cursei, când coechipierul Cezar Toader fusese implicat într-un duel de pus în ramă cu Lucian Cîmpean și Radu Dumitrescu.

Etapa de pe Laguna Seca a adus puncte în premieră pentru echipajele Smart Driving (Chirvase-Dumitrescu), Crash Test Dummies (Penghis-Cîmpean) și JHS (Opran-Motadel). Categoria licențiaților l-a avut drept câștigător pe Alex Cascatău în fața lui Iulian Bontea, iar cel mai bine clasat debutant a fost Marian Andrei (Racelogic). Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc peste două săptămâni în Africa de Sud, pe traseul de la Kyalami unde liga autohtonă a debutat în Assetto Corsa Competizione în toamna anului trecut o primă reuniune în cadrul Gaming Marathon.

Dublă victorie în amicalul cu Grecia

Cu două zile înaintea etapei de campionat, selecționata Racing League Romania a înfruntat colectivul similar F1Axion, liga elenă de sim racing pe platforma Assetto Corsa Competizione. A fost organizată o cursă de două ore la Spa-Francorchamps, iar reprezentanții României au triumfat la ambele categorii prin dublii campioni RLR Cristian Berindea (GT3) și Victor Nicolae (GT4). Echilibrul dintre cele două organizații și dificultatea unei tranziții zi-noapte pe o ploaie tipică traseului din Ardeni au reprezentat argumentele unei dispute de mare intensitate, la finele căreia ambele reprezentative au căzut de acord că acesta a fost doar primul episod al întâlnirilor bilaterale, revanșa fiind de programat în următoarele luni.

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 75p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 54,5p
  3. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 39,5p
  4. Textar eSports (Rusu-Toader) 34p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 27p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 59,5p
  2. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 41,5p
  3. Paul Greavu (MV Racing) 41p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 59,5p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 53,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 45,5p

Racing League Romania BMW GT Challenge Laguna Seca

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

RLR BMW Bathurst

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al campionatului virtual Racing League Romania și fondator al echipei West Competition Racing.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.