Racing League Romania BMW GT Challenge: Tensiunea crește la jumătatea sezonului!

Dragoș Simion și Sergiu Nicolae s-au impus în etapa de două ore de la Kyalami și au preluat conducerea în clasamentul general la jumătatea sezonului, pe fondul abandonului înregistrat de Motul eSports. Prima prezență feminină din campionat, Maria Țurai, a debutat în această cursă.

Circuitul sud-african de la Kyalami a fost locul unde, la final de 2020, Racing League Romania a ieșit la ”prima întâlnire” cu Assetto Corsa Competizione, cu o cursă demonstrativă în cadrul Gaming Marathon. Câteva luni mai târziu, plutonul a revenit cu o etapă din sezonul regulat, prilej potrivit pentru a măsura progersele ce s-au făcut în procesul de adaptare la platformă și la modelul BMW M4 GT4. Seara a început cu calificări strânse, în care Dragoș Simion (Willi Motorsport) a dictat ritmul în prima grupă, însă Andrei Bechir (Motul eSports) și Alex Cascatău (Aqirys Racing) au replicat pe final și au monopolizat prima linie a grilei. Tudor Mihai (Racelogic) a înregistrat cea mai bună calificare de până acum și se lansa de pe poziția a patra, devansându-l pe revelația Alex Poamă (ProSix Racing) și pe Mihai Rusu (Textar eSports).

RLR BMW GT Challenge Kyalami

Istoria curselor de la Kyalami i-a făcut pe cei din frunte să abordeze precaut startul, însă Cascatău a aplicat apoi rețeta de la Bathurst asupra lui Bechir: a pregătit depășirea cu câteva viraje înainte și a trecut în frunte la ieșirea din Barbeque Bend. Simion era în expectativă și primii trei au evadat de pluton, în 20 de minute construind un avans de peste șase secunde. A survenit însă abandonul tehnic al lui Bechir, cu pedala de frână blocată, iar astfel Motul eSports avea prima contraperformanță notabilă din actuala campanie a RLR BMW GT Challenge.

Dispută intensă pentru locurile pe podium

În frunte au rămas Cascatău și Simion, nedespărțiți până la momentul opririlor la boxe. Aqirys Racing au mutat primii, însă un tur mai târziu Sergiu Nicolae a revenit pe circuit cu mașina Willi Motorsport înaintea lui Victor Nicolae. Răspunsul a venit imediat, dată fiind vulnerabilitatea anvelopelor reci în primul tur de după trecerea pe la standuri, însă Victor nu s-a putut desprinde și Sergiu a avut o replică tăioasă în același viraj Barbeque, gazdă a multor schimburi de vopsea între modelele M4 GT4. Tot acolo s-a decis și lupta pentru poziția a treia în cursă, în momentul în care Mihai Șuțeanu (Walk Racing) l-a răsucit pe Cezar Toader (Textar eSports), fiind penalizat ulterior de comisari.

RLR BMW GT Challenge Kyalami

Victor Nicolae a fost apoi încurcat de trafic și nu a mai putut împiedica succesul pentru Willi Motorsport, care plasează echipa din Romanian Endurance Series pe prima poziție în clasamentul general după consumarea a 5 etape din totalul de 10 programate. Componenții Textar eSports au sărbătorit un prim podium pentru echipă, în timp ce Walk Racing au fost pentru prima oară departe de lupta pentru victorie. Radu Dumitrescu și Lucian Chirvase au conlucrat eficient pentru a clasa mașina Smart Driving pe poziția a cincea, înaintea perechii Hetmos Racing (Tufeanu/Oprea).

Africa de Sud, gazda unor surprize importante

În rândul debutanților s-a înregistrat de asemenea o premieră, Tudor Silaghi (RallyMax) reușind să se impună în fața lui Marian Andrei (Racelogic), în timp ce ierarhia licențiaților continuă să țină capul de afiș cu rivalitatea dintre Sergiu Nicolae și Alex Cascatău, scorul fiind acum 3-2 pentru reprezentantul Willi Motorsport.

RLR BMW GT Challenge Kyalami

Popularitatea actualului sezon a fost ilustrată de apariția unor echipaje noi la fiecare etapă, iar la Kyalami s-a produs un debut special – Maria Țurai vine cu experiența din viața reală (autoslalom, teste pe Motorpark România) este prima prezență feminină din epoca modernă a Racing League Romania, integrându-se în familia West Competition Racing în urmă cu o lună. A abordat precaut competiția, antrenându-se la Bathurst și Laguna Seca cu mentorii Alex Cascatău și Victor Nicolae. Echipajul WCR Junior Team din care face parte alături de Sebastian Apostol a încheiat o cursă curată la Kyalami pe poziția a 25-a.

Clasamente

General

  1. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 79,5p
  2. Motul eSports (Berindea-Bechir) 76p
  3. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 57,5p
  4. Textar eSports (Rusu-Toader) 49p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 39p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 77,5p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 56p
  3. Tudor Silaghi (RallyMax) 53.5p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 84,5p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 71,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 45,5p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

RLR BMW GT Challenge Kyalami

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.