Racing League Romania powered by BMW – Titlurile se decid la Imola!

Racing League ROmania
După nouă etape strâns disputate și analizate de către oficiali, Victor Taraș se prezintă ca favorit în finala celei de-a șasea campanii. Însă Mihai Șuțeanu, Andrei Bechir și Emanuel Gaczella păstrează speranțe, iar oricare va fi rezultatul curselor de pe 26 octombrie avem certitudinea unui nou campion în Racing League Romania.

Analiza incidentelor din penultima etapă desfășurată la Watkins Glen a adus schimbări în ierarhii, cele mai importante aspecte fiind eliminarea lui Bogdan Moldovan din calculele matematice pentru titlu și două puncte recuperate de Andrei Bechir raportat la liderul Taraș. Niciodată nu a mai existat în istoria Racing League Romania powered by BMW o finală cu patru pretendenți, iar lupta din clasamentul echipelor este, de asemenea, mai strânsă ca niciodată: trei grupări sunt cuprinse într-un ecart de doar 23 de puncte.

Confirmarea popularității la Gaming Video Awards

Comunitatea de sim racing s-a activat înaintea finalei RLR votând producțiile campionatului la cele trei categorii din cadrul Gaming Video Awards 2020. După mai bine de un milion de vizualizări ale streamurilor RLR în acest an, întâlnirea dintre lumea sporturilor cu motor și gaming a adus cursele virtuale cu modele BMW pe poziția a treia la categoria ”Cel mai bun conținut de Sports Games” (din 8 concurenți) și la categoria ”Cel mai bun video de gaming” (din 38 de producții). Totodată, Racing League Romania powered by BMW s-a clasat pe locul secund din 33 de creatori de conținut la categoria ”Cel mai bun stream”. Faza votului public s-a încheiat, urmând aprecierile juriului de specialitate.

Racing League ROmania

O abordare conservatoare pentru lider?

Revenind la finala ce urmează pe traseul de la Imola, statisticile pot induce în eroare la o primă vedere. Victor Taraș are un avans de 15 puncte în fața celui mai apropiat rival, însă nu a câștigat până acum nicio cursă în două sezoane de RLR. Constanța a fost argumentul său, dar nu poate fi privită ca un plan de cursă predefinit, ci mai degrabă un joc al circumstanțelor: Taraș s-a luptat în repetate rânduri pentru victorii și a fost învins la limită. Abia acum, în finală, ar putea să profite de situația în clasament și să-și domolească elanul, mereu cu gândul la obiectivul suprem – titlul.

Gaczella și Șuțeanu, adversari sau coechipieri?

Walk Racing a compensat absența din Liga PRO la primele două etape, reușind apoi să ajungă în vârf la numărul de plecări din pole position (5) și victorii (7), câștigând inclusiv cele două curse de anduranță ce se punctează dublu. Tocmai faptul că se întrepătrund obiectivele individuale și cele de echipă ar putea reprezenta problema la Imola. Emanuel Gaczella a punctat cel mai bine pe Watkins Glen, păstrându-și astfel șansele la titlu. Deficitul de 28 de puncte îl va face să insiste în prima manșă pentru a mai fi în calcule la ultimul start al stagiunii. Doar dacă va ajunge sub barem i se va putea cere să joace un rol de sprijin pentru Mihai Șuțeanu.

Racing League ROmania

Jumătatea plină a paharului pentru Andrei Bechir

În cadrul echipei campioane s-a produs rocada în sezonul al șaselea, Bechir reușind o campanie mai consistentă decât Cristian Berindea, care avusese ascendentul de viteză cel mai adesea în stagiunile anterioare. Însă această campanie n-a mai fost doar între Berindea și Bechir, acesta din urmă fiind în imposibilitatea de a se bucura de modul în care a înclinat balanța în echipă odată cu apariția acestor noi adversari. Andrei a alternat etapele inspirate cu unele evoluții în care i-a lipsit viteza pentru a spera la victorii, însă Imola este unul dintre circuitele sale favorite, pe care se impunea în sezonul precedent.

Foștii campioni, arbitrii finalei

Victor Nicolae a revenit în Liga PRO cu misiunea clară de a fi pilotul cu cele mai multe victorii din actualul sezon. La Watkins Glen nu a interferat cu bătălia pentru titlu, făcându-și cursa sa, cu care l-a devansat la general pe adversarul de tradiție, Cristian Berindea. Acesta din urmă va avea dubla misiune de a încerca să obțină titlul la echipe, dar și de a-i oferi un sprijin lui Andrei Bechir în ultima etapă. Și Alex Cascatău ar dori să încheie într-o notă pozitivă, fiind un pilot suficient de rapid pentru a rula în grupul favoriților, acolo unde Lukas Hellmann va fi aliatul lui Taraș, iar Bogdan Moldovan va căuta și el prima victorie în Racing League Romania powered by BMW.

Racing League ROmania

Clasament piloți

  1. Victor Taraș (Transilana Racing) 224p
  2. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 209p
  3. Andrei Bechir (Motul eSports) 206p
  4. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 196p
  5. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 176p
  6. Bogdan Moldovan (RacingSim) 173p
  7. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 161p
  8. Cristian Berindea (Motul eSports) 144p
  9. Alex Cascatău (APR Competition) 109p
  10. Cezar Toader (Smart Driving Team) 106p

Clasament echipe

  1. Walk Racing 405p
  2. Transilana Racing 400p
  3. Motul eSports 382p
  4. Smart Driving Team 308p
  5. RacingSim 262p
  6. APR Competition 198p

Racing League ROmania

Despre BMW M3 E92 GT2

În Statele Unite, echipa de uzină BMW Rahal Letterman a debutat cu modelul M3 GT2 în sezonul 2009 al American Le Mans Series, reușind o primă victorie în etapa de pe Road America prin Joey Hand și Bill Auberlen. Campania următoare a adus echipei și titlul la categoria GT, în timp ce Schnitzer Motorsport reușea o victorie răsunătoare în cursa de 24 de ore de la Nurburgring prin Jorg Muller, Augusto Farfus, Pedro Lamy și Uwe Alzen. M3 GT2 a fost la un pas de victorie și la Spa-Francorchamps în 2010, iar sezonul următor a adus toate cele trei titluri în ALMS pentru BMW, precum și o dublă la Sebring. Ultima campanie americană, în 2012, a fost marcată de victoria în ediția aniversară cu numărul 60 al cursei de 12 ore de la Sebring.

Sezonul al șaselea în parteneriat cu BMW România

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu provocări și curse variate în perioada dintre sezoane (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race), iar următoarea iterație a campionatului va reprezenta al doilea episod al parteneriatului cu BMW România. Cursele vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și vor putea fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Racing League ROmania

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.