Racing League Romania BMW GT Challenge: Walk Racing câștigă pentru a treia oară

Walk Racing a obținut cea de-a treia victorie a sezonului la finele unei runde intense de o oră, în care cele patru echipaje ce-și dispută titlul au fost separate de doar cinci secunde la final.

Precalificările disputate pe ploaie au reprezentat preambulul unei runde sumbre la vârf, în care s-a simțit presiunea de a nu plăti scump o greșeală în faza decisivă a campionatului. Multe dintre atacuri s-au dat cu mari rezerve, pe o pistă atipică al cărei renume de invitație la dezastru trebuia contrazis de protagoniști.

Încă din calificări, pole position-ul s-a jucat la sutimi de secundă, cu Mihai Șuțeanu (Walk Racing) devansându-i pe următorii trei clasați cu mai puțin de 0,1 secunde. Două elemente importante schimbau perspectiva etapei de la Monza. Pe de o parte clubul polemanului mai aducea o a doua mașină cu ritm de podium: liderul la zi din RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan, dimpreună cu experimentatul Mihai Neg se puteau implica în ecuația podiumului. Totodată, lipsea Alex Cascatău, venit în țară pentru a culege laurii unei duble victorii în Romanian Endurance Series, fiind înlocuit în echipajul Aqirys Racing de către promițătorul Sebastian Apostol.

Inevitabile contacte

După start, în fruntea cursei s-a desprins un trio format din Șuțeanu, Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing). Dublii campioni ai seriei au trecut de primul lider al întrecerii, însă la boxe strategia optimă a fost aplicată tot de cei de la Walk Racing. Astfel, Victor Taraș a ieșit înaintea lui Andrei Bechir și a rezistat atacurilor și ușoarelor atingeri ale acestuia. Liderii clasamentului general, Willi Motorsport, au fost hărțuiți constant de ”echipajul-gardian” adus de Walk Racing, ajungându-se la contact între Moldovan și Dragoș Simion.

În final, Taraș a învins cu doar jumătate de secundă avans în fața lui Bechir, iar podiumul a fost completat de evoluția solidă a lui Apostol. Acesta pierduse locul al treilea din pricina unui pilot întârziat cu un comportament nepotrivit, însă l-a recuperat în urma penalizării primite de Moldovan pentru o coliziune cu Cezar Toader (Textar eSports). Sergiu Nicolae a sosit al patrulea pentru Willi Motorsport, la mai puțin de cinci secunde de câștigător.

Ultimele două runde ale sezonului vor avea loc la Spa-Francorchamps (2h) și Barcelona (4h), iar oricare dintre cele patru echipaje de top poate spera la titlu. Situația este atât de echilibrată, încât la Monza cele mai rapide tururi ale acestora au fost cuprinse într-un ecart de doar trei sutimi de secundă.

Evoluții încurajatoare pe plan internațional

O serie de reprezentanți ai Racing League Romania au demarat un program de pregătire cu modele GT4 de-a lungul unui sezon la categoria Silver în colectivul Racing Club International. Primele două manșe a câte 30 de minute au avut loc pe traseul Enzo e Dino Ferrari de la Imola, fiind câștigate de Cristian Berindea. În Top 10 s-au mai clasat de ambele dăți Tudor Silaghi și Alex Poamă, iar dincolo de acest prag au încheiat cursele Horațiu Frîncu, Mihai Zaharia și Alexandru Șiclovan. De la etapa următoare vor debuta și Andrei Bechir și Răzvan Pahonțu.

Racing League Romania debutează ca echipă în RES

Campionatul național de anduranță permite asocierea a 2-3 echipaje aflate la clase diferite pentru o ierarhie a echipelor. Astfel, piloții West Competition Racing (Alexandru Șiclovan și Alex Cascatău / BMW E36 325i) vor conlucra cu laureații bursei Best Next Pilot (Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae / Dacia Logan Cup) pentru o clasare cât mai bună a nou-înființatei echipe Racing League Romania. În urma primei etape, aceasta ocupă poziția a treia în clasament.

Clasamente

General

  1. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 114,5p
  2. Motul eSports (Berindea-Bechir) 103p
  3. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 94,5p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 86,5p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 54,5p

Debutanți by Logitech

  1. Marian Andrei (Racelogic) 126,5p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 87,5p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 83p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 144p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
  3. Radu Dumitrescu (Smart Driving) 72p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.