Racing League Romania BMW GT Challenge: Walk Racing câștigă pentru a treia oară

Walk Racing a obținut cea de-a treia victorie a sezonului la finele unei runde intense de o oră, în care cele patru echipaje ce-și dispută titlul au fost separate de doar cinci secunde la final.

Precalificările disputate pe ploaie au reprezentat preambulul unei runde sumbre la vârf, în care s-a simțit presiunea de a nu plăti scump o greșeală în faza decisivă a campionatului. Multe dintre atacuri s-au dat cu mari rezerve, pe o pistă atipică al cărei renume de invitație la dezastru trebuia contrazis de protagoniști.

Încă din calificări, pole position-ul s-a jucat la sutimi de secundă, cu Mihai Șuțeanu (Walk Racing) devansându-i pe următorii trei clasați cu mai puțin de 0,1 secunde. Două elemente importante schimbau perspectiva etapei de la Monza. Pe de o parte clubul polemanului mai aducea o a doua mașină cu ritm de podium: liderul la zi din RLR Radical Sprint Cup, Bogdan Moldovan, dimpreună cu experimentatul Mihai Neg se puteau implica în ecuația podiumului. Totodată, lipsea Alex Cascatău, venit în țară pentru a culege laurii unei duble victorii în Romanian Endurance Series, fiind înlocuit în echipajul Aqirys Racing de către promițătorul Sebastian Apostol.

Inevitabile contacte

După start, în fruntea cursei s-a desprins un trio format din Șuțeanu, Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing). Dublii campioni ai seriei au trecut de primul lider al întrecerii, însă la boxe strategia optimă a fost aplicată tot de cei de la Walk Racing. Astfel, Victor Taraș a ieșit înaintea lui Andrei Bechir și a rezistat atacurilor și ușoarelor atingeri ale acestuia. Liderii clasamentului general, Willi Motorsport, au fost hărțuiți constant de ”echipajul-gardian” adus de Walk Racing, ajungându-se la contact între Moldovan și Dragoș Simion.

În final, Taraș a învins cu doar jumătate de secundă avans în fața lui Bechir, iar podiumul a fost completat de evoluția solidă a lui Apostol. Acesta pierduse locul al treilea din pricina unui pilot întârziat cu un comportament nepotrivit, însă l-a recuperat în urma penalizării primite de Moldovan pentru o coliziune cu Cezar Toader (Textar eSports). Sergiu Nicolae a sosit al patrulea pentru Willi Motorsport, la mai puțin de cinci secunde de câștigător.

Ultimele două runde ale sezonului vor avea loc la Spa-Francorchamps (2h) și Barcelona (4h), iar oricare dintre cele patru echipaje de top poate spera la titlu. Situația este atât de echilibrată, încât la Monza cele mai rapide tururi ale acestora au fost cuprinse într-un ecart de doar trei sutimi de secundă.

Evoluții încurajatoare pe plan internațional

O serie de reprezentanți ai Racing League Romania au demarat un program de pregătire cu modele GT4 de-a lungul unui sezon la categoria Silver în colectivul Racing Club International. Primele două manșe a câte 30 de minute au avut loc pe traseul Enzo e Dino Ferrari de la Imola, fiind câștigate de Cristian Berindea. În Top 10 s-au mai clasat de ambele dăți Tudor Silaghi și Alex Poamă, iar dincolo de acest prag au încheiat cursele Horațiu Frîncu, Mihai Zaharia și Alexandru Șiclovan. De la etapa următoare vor debuta și Andrei Bechir și Răzvan Pahonțu.

Racing League Romania debutează ca echipă în RES

Campionatul național de anduranță permite asocierea a 2-3 echipaje aflate la clase diferite pentru o ierarhie a echipelor. Astfel, piloții West Competition Racing (Alexandru Șiclovan și Alex Cascatău / BMW E36 325i) vor conlucra cu laureații bursei Best Next Pilot (Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae / Dacia Logan Cup) pentru o clasare cât mai bună a nou-înființatei echipe Racing League Romania. În urma primei etape, aceasta ocupă poziția a treia în clasament.

Clasamente

General

  1. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 114,5p
  2. Motul eSports (Berindea-Bechir) 103p
  3. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 94,5p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 86,5p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 54,5p

Debutanți by Logitech

  1. Marian Andrei (Racelogic) 126,5p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 87,5p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 83p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 144p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
  3. Radu Dumitrescu (Smart Driving) 72p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.