Racing League Romania BMW GT Challenge: Victorie strategică pentru Walk Racing la Brands Hatch

După trei etape în care adversarii s-au tot apropiat, campionii en-titre au recidivat în cursa de 90 de minute din comitatul Kent, iar cea mai bună prestație a sezonului pentru Motul eSports i-a ajutat pe învingători să pună distanță în clasamentul general.

Încă din sesiunea de calificări, marcată de ploaie, a fost evident că aceasta va fi o rundă a surprizelor, una ce ar putea aduce un dezechilibru într-o luptă în trei pentru titlu ce devenise extrem de strânsă. Walk Racing s-au impus în primele două curse ale anului, însă apoi au recidivat Aqirys Racing și Textar eSports. Astfel, se ajungea la Brands Hatch cu doar nouă puncte între aceste perechi cu pretenții, însă toate au fost devansate de echipajul AK Motorsport format din Alex Poamă și George Roșu (Ferrari), care a celebrat primul pole position în Racing League Romania.

Începutul sesiunii de cursă a fost cheia unui rezultat bun, de vreme ce prognoza indica o pistă udă, însă ploaia era pe sfârșite. Atât era de dificilă alegerea de a monta slick-uri sau anvelope de ploaie pe grilă, încât jumătate din pluton a ales într-un fel, iar restul au mers pe cealaltă opțiune. Iar diviziunea n-avea legătură cu gradul de experiență, pentru că și printre favoriți opiniile au fost împărțite. Alex Cascatău (Aqirys Racing) a plecat ca din tun cu anvelope de ploaie și a construit un avans de peste 10 secunde în primele 9 tururi, însă pista s-a uscat foarte rapid și a trebuit să intre la standuri pentru a trece pe slick-uri. Pariu necâștigător, așadar, care practic le-a pus victoria pe tavă lui Șuțeanu și Taraș, de vreme ce amenințarea McLaren (o mașină ce părea favorită la Brands Hatch) s-a risipit.

Mai mult, nici Textar eSports nu a putut să rămână aproape de lider, BMW-ul care câștigase ultimele două curse fiind răsucit în turul inaugural. Dragoș Simion a revenit de la coada grupului de 31 până pe 3 înaintea opririi la standuri, afirmând apoi că aceasta a fost cea mai bună secvență a sa de pilotaj din carieră în Racing League Romania. Sebastian Apostol a rezistat apoi șarjei ofensive a lui Victor Nicolae pe final, iar ordinea în care aceste două echipaje au trecut linia de sosire ar putea fi crucială în economia campionatului. În față, Victor Taraș a gestionat ecartul față de Motul eSports, Bechir pierzând orice speranță la victorie la finele secvenței sale, în urma unui contact cu un pilot întârziat.

AK Motorsport s-au clasat pe poziția a cincea, în fața unei lupte intense între VSG Racing și Bonk Motorsport, decisă în favoarea modelului BMW în urma unei penalizări post-cursă pentru adversari. Alex Cascatău continuă să numere etapele și victoriile în clasamentul licențiaților, unde nu i-a scăpat nimic în actuala campanie. Andrei Miclea mai face un pas către titlul debutanților după al patrulea succes, iar Textar eSports se desprind în fața VSG Racing în ierarhia celor 13 echipaje din BMW Trophy.

Clasamentul British by MINI și-a schimbat liderul la finele unei curse în care avantajul a fost de partea celor ce au evoluat în partea a doua, când pista era perfect uscată. Astfel, Sebastian Apostol a urcat pe prima poziție, iar Victor Nicolae pe 3. Câștigătorii unei etape în campionatul național de super slalom 2022 la comenzile modelului electric #RacingMIMI vor fi deciși duminica viitoare, pe 21 noiembrie, la Silverstone. Acea cursă de două ore încheie secvența de cinci piste din Marea Britanie recreate cu fidelitate în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione.

Echipa națională punctează în premieră

După ce a debutat la Spa-Francorchamps cu un loc 23, primul sub pragul ce aduce puncte, selecționata ligii a reușit să se claseze pe 22 în cursa de 6 ore de la Monza. Disputată în condiții schimbătoare, cu tranziții de la ud la uscat, întrecerea a fost un test dificil pentru Victor Nicolae, Cristian Berindea și Sebastian Apostol. BMW-ul M6 GT3 se calificase pe 18 din 41 și progresase în primele tururi, însă a fost răsucit de un adversar. Logitech Team RLR a recuperat apoi grație unor strategii perfect executate și a celebrat primul punct pentru România în SimGrid Endurance Cup.

Trei români debutează în universul SRO eSports

Cea de-a zecea și ultima etapă a seriei virtuale de sprint GT World Challenge Europe va avea loc pe 12 noiembrie la Spa-Francorchamps. Protagoniști ai Racing League Romania au ales acest moment pentru a încerca o primă calificare pe grilă, iar toți cei trei piloți au reușit să treacă dificilul prag. Fiecare constructor are alocate doar 4 locuri, ceea ce a complicat misiunea lui Victor Nicolae și Sebastian Apostol, care au fost nevoiți să caute fiecare miime de secundă pentru a-i elimina pe componenții BS+ Competition, echipă cu sprijin oficial BMW. Alex Cascatău (Lexus) a devansat trei rivali pentru a ajunge la start în prestigioasa cursă de 60 de minute ce va putea fi urmărită pe canalul de Youtube al SRO: https://www.youtube.com/gtworld

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 100
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 87
  3. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 82
  4. Motul eSports (Berindea/Bechir) 38
  5. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 108
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 81.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 55.5

British by MINI

  1. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) 6:11.638
  2. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) +0.081
  3. Victor Nicolae (McLaren 720S GT3) +0.444

Licențiați

  1. Alex Cascatău 108
  2. Aldrin Opran 57.5
  3. Radu Dumitrescu 45

Debutanți

  1. Andrei Miclea 113
  2. Mihai Belașcu 84.5
  3. Andrei Pașa 51

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 30 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie

Despre BMW M6 GT3

Al treilea model BMW omologat FIA GT3 (după Alpina M6 și Z4) și al doilea construit de uzină a debutat pe circuite în 2016 și este folosit în continuare în cele mai importante serii de profil: GT World Challenge, DTM, NLS, Intercontinental GT Challenge, IMSA Weathertech Sportscar Championship. M6 GT3 are în palmares victorii de prestigiu la Spa-Francorchamps 24h (cu ROWE Racing în 2016 și cu Walkenhorst Motorsport în 2018), Nurburgring Nordschleife 24h (ROWE Racing, 2020) și Daytona 24h (Turner Motorsport, 2021).

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.