Racing League Romania BMW GT Challenge: Campania britanică începe cu succesul Aqirys Racing

Victor Nicolae și Alex Cascatău au obținut prima victorie din acest sezon într-un scenariu ce a semănat cu cel mai recent Grand Prix de Formula 1 și se apropie la doar un punct și jumătate de liderii clasamentului general.

Sezonul al doilea al RLR BMW GT Challenge a început cu o cursă pe uscat la Imola, urmată de una pe ploaie pe Hungaroring. De această dată, incertitudinea plana cu privire la o potențială aversă, ceea ce i-a făcut pe sim raceri să oscileze cu privire la compromisul setărilor necesare într-o întrecere de 120 de minute.

De-a lungul săptămânii de calificări, 36 de perechi au obținut biletele pentru a ajunge pe grila primei etape britanice, una care deschidea încă un front al bătăliei individuale pentru cele mai rapide tururi în cursă. Recompensa va fi adjudecată la finele etapei a șaptea, după cinci runde în Albion, când primii doi piloți din clasamentul British by MINI vor avea ocazia de a debuta în Campionatul Național de Super Slalom cu #RacingMIMI – modelul MINI electric pe care un membru al comunității Racing League Romania, Marian Andrei, tocmai l-a purtat către victorie la categoria sa la Iași.

Când vine ploaia?

Mașinile s-au aliniat pe grila de la Snetterton cu Textar eSports (Sebastian Apostol/Dragoș Simion) și Walk Racing (Victor Taraș/Mihai Șuțeanu) în prima linie. Dacă BMW-ul a reușit să-și păstreze prima poziție la start, în urma acestuia s-a insinuat rapid modelul McLaren al Aqirys Racing. Primii doi s-au desprins și au început să pună distanță, în timp ce frontul noros era amenințător, dar pista rămânea uscată. Taraș a resimțit presiunea din partea echipajului Bucharest Gaming Week, între cei doi ajungându-se la un contact ce a trimis liderii campionatului în mijlocul altor bătălii din pluton.

Ritmul impus de Simion în frunte a fost excelent în prima jumătate de oră, după care traficul și o mai bună gestiune a anvelopelor i-a permis lui Nicolae să reducă ecartul de la aproape 10 secunde la doar 4. După efectuarea schimbului de piloți la Textar eSports, Sebastian Apostol a comis o eroare la intrarea pe Bentley Straight, ceea ce i-a permis lui Alex Cascatău să urce pe prima poziție cu un avans confortabil. Ora a doua a fost marcată de recuperarea campionilor en-titre, Mihai Șuțeanu depășindu-i pe Andrei Bechir (Motul eSports) și Alex Poamă (AK Motorsport).

Poziția a treia era însă prea departe pentru Walk Racing, de vreme ce Nardy Enescu (Bucharest Gaming Week) a continuat să etaleze ritmul solid al coechipierului Mihai Rusu, iar astfel acest echipaj devine al cincilea ce vizitează podiumul în actuala campanie. Ploaia a venit în ultimele 10 minute ale cursei, dând emoții tuturor, de vreme ce trebuiau să reziste pe anvelope slick în condiții foarte dificile. Aqirys Racing a celebrat victoria care-i aduce foarte aproape de lideri, în timp ce Textar eSports revine pe prima poziție în ierarhia BMW Trophy și plasează ambii piloți în fruntea clasamentului British by MINI.

Naționala se califică într-o competiție de top

Selecționata ligii va debuta în această toamnă în SimGrid Endurance Cup, compețitie ajunsă la sezonul al patrulea. Victor Nicolae și Sebastian Apostol au semnat evoluții foarte solide în calificările de la Imola, reușind să plaseze Logitech Team RLR în prima divizie valorică de 44 de echipaje pentru cursele de 6 ore. Pilotul licențiat FIA Silver Alex Cascatău va completa tripleta ce-și începe parcursul pe 9 octombrie, la Spa-Francorchamps. Ulterior, cei trei vor concura la Monza, Paul Ricard, Kyalami și Bathurst. Printre adversari se numără operațiunile de sim racing ale unor echipe renumite din motorsport, precum Williams, Leipert Motorsport, BHK Racing, FFF Racing sau Rutronik. De asemenea, echipe de top din lumea virtuală, precum Yas Heat (Yas Marina Circuit) sau R8G (grupare patronată de Romain Grosjean) vor fi printre adversarii românilor.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 53.5
  2. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 52
  3. Textar eSports (Apostol/Simion) 36
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 20

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 50
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 49.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 37.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 1:46.242
  2. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.330
  3. Alex Cascatău (McLaren 720S GT3) +0.369

Licențiați

  1. Alex Cascatău 66.5
  2. Aldrin Opran 42.5
  3. Radu Dumitrescu 33

Debutanți

  1. Andrei Miclea 62
  2. Mihai Belașcu 50
  3. Ionuț Bușilă, Andrei Pasa 34.5

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 25 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.