Racing League Romania BMW GT Challenge: Campania britanică începe cu succesul Aqirys Racing

Victor Nicolae și Alex Cascatău au obținut prima victorie din acest sezon într-un scenariu ce a semănat cu cel mai recent Grand Prix de Formula 1 și se apropie la doar un punct și jumătate de liderii clasamentului general.

Sezonul al doilea al RLR BMW GT Challenge a început cu o cursă pe uscat la Imola, urmată de una pe ploaie pe Hungaroring. De această dată, incertitudinea plana cu privire la o potențială aversă, ceea ce i-a făcut pe sim raceri să oscileze cu privire la compromisul setărilor necesare într-o întrecere de 120 de minute.

De-a lungul săptămânii de calificări, 36 de perechi au obținut biletele pentru a ajunge pe grila primei etape britanice, una care deschidea încă un front al bătăliei individuale pentru cele mai rapide tururi în cursă. Recompensa va fi adjudecată la finele etapei a șaptea, după cinci runde în Albion, când primii doi piloți din clasamentul British by MINI vor avea ocazia de a debuta în Campionatul Național de Super Slalom cu #RacingMIMI – modelul MINI electric pe care un membru al comunității Racing League Romania, Marian Andrei, tocmai l-a purtat către victorie la categoria sa la Iași.

Când vine ploaia?

Mașinile s-au aliniat pe grila de la Snetterton cu Textar eSports (Sebastian Apostol/Dragoș Simion) și Walk Racing (Victor Taraș/Mihai Șuțeanu) în prima linie. Dacă BMW-ul a reușit să-și păstreze prima poziție la start, în urma acestuia s-a insinuat rapid modelul McLaren al Aqirys Racing. Primii doi s-au desprins și au început să pună distanță, în timp ce frontul noros era amenințător, dar pista rămânea uscată. Taraș a resimțit presiunea din partea echipajului Bucharest Gaming Week, între cei doi ajungându-se la un contact ce a trimis liderii campionatului în mijlocul altor bătălii din pluton.

Ritmul impus de Simion în frunte a fost excelent în prima jumătate de oră, după care traficul și o mai bună gestiune a anvelopelor i-a permis lui Nicolae să reducă ecartul de la aproape 10 secunde la doar 4. După efectuarea schimbului de piloți la Textar eSports, Sebastian Apostol a comis o eroare la intrarea pe Bentley Straight, ceea ce i-a permis lui Alex Cascatău să urce pe prima poziție cu un avans confortabil. Ora a doua a fost marcată de recuperarea campionilor en-titre, Mihai Șuțeanu depășindu-i pe Andrei Bechir (Motul eSports) și Alex Poamă (AK Motorsport).

Poziția a treia era însă prea departe pentru Walk Racing, de vreme ce Nardy Enescu (Bucharest Gaming Week) a continuat să etaleze ritmul solid al coechipierului Mihai Rusu, iar astfel acest echipaj devine al cincilea ce vizitează podiumul în actuala campanie. Ploaia a venit în ultimele 10 minute ale cursei, dând emoții tuturor, de vreme ce trebuiau să reziste pe anvelope slick în condiții foarte dificile. Aqirys Racing a celebrat victoria care-i aduce foarte aproape de lideri, în timp ce Textar eSports revine pe prima poziție în ierarhia BMW Trophy și plasează ambii piloți în fruntea clasamentului British by MINI.

Naționala se califică într-o competiție de top

Selecționata ligii va debuta în această toamnă în SimGrid Endurance Cup, compețitie ajunsă la sezonul al patrulea. Victor Nicolae și Sebastian Apostol au semnat evoluții foarte solide în calificările de la Imola, reușind să plaseze Logitech Team RLR în prima divizie valorică de 44 de echipaje pentru cursele de 6 ore. Pilotul licențiat FIA Silver Alex Cascatău va completa tripleta ce-și începe parcursul pe 9 octombrie, la Spa-Francorchamps. Ulterior, cei trei vor concura la Monza, Paul Ricard, Kyalami și Bathurst. Printre adversari se numără operațiunile de sim racing ale unor echipe renumite din motorsport, precum Williams, Leipert Motorsport, BHK Racing, FFF Racing sau Rutronik. De asemenea, echipe de top din lumea virtuală, precum Yas Heat (Yas Marina Circuit) sau R8G (grupare patronată de Romain Grosjean) vor fi printre adversarii românilor.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 53.5
  2. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 52
  3. Textar eSports (Apostol/Simion) 36
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 20

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 50
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 49.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 37.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 1:46.242
  2. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.330
  3. Alex Cascatău (McLaren 720S GT3) +0.369

Licențiați

  1. Alex Cascatău 66.5
  2. Aldrin Opran 42.5
  3. Radu Dumitrescu 33

Debutanți

  1. Andrei Miclea 62
  2. Mihai Belașcu 50
  3. Ionuț Bușilă, Andrei Pasa 34.5

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 25 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.