Racing League Romania BMW GT Challenge: Aqirys Racing strânge rândurile cu victoria de la Spa

De vreme ce rezultatul de la Spa-Francorchamps a fost în ordine inversă față de clasamentul general dinaintea cursei, grupul favoriților la titlu este mai strâns ca niciodată înaintea finalei de pe Circuit de Catalunya-Barcelona.

După o rundă de acomodare cu noul coechipier la Monza, Victor Nicolae (Aqirys Racing) a pregătit perfect modelul BMW M4 GT4 pentru ca atât el, cât și Sebastian Apostol să dicteze ritmul. Lideri în precalificări și, implicit, foarte încrezători înaintea penultimei etape, cei doi au fost surprinși în momentul în care Mihai Șuțeanu (Walk Racing) le-a subtilizat pole position-ul pe traseul din Ardeni pentru 39 de miimi de secundă.

N-a durat însă mult până când Victor Nicolae a executat depășirea și a preluat șefia întrecerii, după care s-a desprins în fața celorlalți trei adversari direcți pentru titlu ce erau încleștați într-o bătălie de mare ținută. Andrei Bechir (Motul eSports) a trecut și el de Șuțeanu, dar n-a avut apoi viteza necesară de-a lungul secvenței sale pentru a ține pasul cu mașina din frunte.

Dragoș Simion (Willi Motorsport) s-a atins în complexul Eau Rouge-Raidillion cu Mihai Șuțeanu, fapt ce avea să-i atragă o penalizare de cinci secunde acestuia din urmă. A fost joc egal și pe frontul sancțiunilor între aceste două echipaje, de vreme ce defensiva etalată de Sergiu Nicolae în fața lui Bogdan Moldovan în ora a doua a cursei a fost pe alocuri marcată de tensiunea rememorării contactelor de la Monza.

Până în ultima clipă s-a luptat Moldovan și a încercat să-i dea jos de pe podium pe cei de la Willi Motorsport, însă campionul Romanian Endurance Series a avut răspuns în turul de final. Totuși, deciziile comisarilor au dus la un rezultat pe care Walk Racing s-ar putea să-l regrete atunci când se va trage linie după etapa de la Barcelona: echipajul al doilea a luat trei puncte prețioase mașinii ce se luptă pentru titlu.

Sebastian Apostol a trecut la comenzile BMW-ului cu numărul 12 și s-a achitat cu brio de sarcină, nu doar păstrând ecartul de peste 10 secunde creat de Victor Nicolae, ci dublându-l până la căderea steagului în carouri și semnând cel mai rapid tur al cursei. Astfel, în Racing League Romania un nou nume intră în galeria învingătorilor, la doar a cincea sa prezență. Totodată, Apostol s-a impus pentru a doua cursă la rând în clasamentul debutanților Logitech.

La polul opus, o eroare la standuri i-a scos din calculele pentru podium pe cei de la Motul eSports, Cristian Berindea fiind nevoit să retrăiască senzațiile de pe Nurburgring – o recuperare inspirată, cu multe depășiri în drum spre poziția a cincea. Aceasta le garantează postura de lideri în clasamentul general înaintea etapei decisive, însă grupul celor patru e cuprins în doar două puncte și jumătate.

Dublă Motul eSports în RCI GT4

Participările românești în competițiile internaționale de sim racing au adus rezultate solide în ultimele două săptămâni. Andrei Bechir s-a impus într-o manșă nocturnă pe Nurburgring, iar Cristian Berindea a încheiat ultimele patru curse pe poziția secundă, atât pe Nurburgring, cât și pe Hungaroring, consolidându-și poziția de lider al clasamentului general la categoria Silver. Alex Poamă (7), Horațiu Frîncu (12), Andrei Bechir (13), Mihai Zaharia (15), Alex Șiclovan (18) și Răzvan Pahonțu (21) își continuă parcursul în cea de-a doua jumătate a sezonului de 6 etape, în care se va mai rula la Barcelona, Suzuka și Laguna Seca.

Duminica de Paști a fost sărbătorită cu un eveniment special organizat de Racing Club International, în care exponenții RLR au fost la înălțime. Au înregistrat succese Cristian Berindea (GT3/Pro), Victor Nicolae (GT4/Pro) și Tudor Silaghi (GT4/Silver), iar pe podium au mai urcat Horațiu Frîncu (GT3/Silver), Mihai Pelmuș (GT4/Am) și Alex Șiclovan (GT4/Am).

Racing League Romania la RES 500

Etapa-regină a campionatului autohton de anduranță va avea loc în weekendul 8-9 mai pe circuitul Motorpark România. Cea mai lungă cursă a sezonului de opt etape va totaliza 122 de tururi, necesare pentru a depăși borna de 500 kilometri, iar cele două echipaje ce adună puncte pentru Racing League Romania în ierarhia echipelor vor fi din nou pe grilă. BMW-ul West Competition Racing apără șefia diviziei RES Touring și prima poziție în clasamentul categoriei A2, în timp ce bursierii Best Next Pilot sunt implicați în bătălia de la cea mai bine populată clasă din RES – Logan Cup.

Clasamente

General (după scăderea celor mai slabe două rezultate)

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 112p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 111,5p
  3. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 110,5p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-Apostol-V.Nicolae) 109,5p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 54,5p

Debutanți by Logitech

  1. Marian Andrei (Racelogic) 136,5p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 102,5p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 95p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 169p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 75,5p

 

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.