Racing League Romania BMW GT Challenge: Aqirys Racing strânge rândurile cu victoria de la Spa

De vreme ce rezultatul de la Spa-Francorchamps a fost în ordine inversă față de clasamentul general dinaintea cursei, grupul favoriților la titlu este mai strâns ca niciodată înaintea finalei de pe Circuit de Catalunya-Barcelona.

După o rundă de acomodare cu noul coechipier la Monza, Victor Nicolae (Aqirys Racing) a pregătit perfect modelul BMW M4 GT4 pentru ca atât el, cât și Sebastian Apostol să dicteze ritmul. Lideri în precalificări și, implicit, foarte încrezători înaintea penultimei etape, cei doi au fost surprinși în momentul în care Mihai Șuțeanu (Walk Racing) le-a subtilizat pole position-ul pe traseul din Ardeni pentru 39 de miimi de secundă.

N-a durat însă mult până când Victor Nicolae a executat depășirea și a preluat șefia întrecerii, după care s-a desprins în fața celorlalți trei adversari direcți pentru titlu ce erau încleștați într-o bătălie de mare ținută. Andrei Bechir (Motul eSports) a trecut și el de Șuțeanu, dar n-a avut apoi viteza necesară de-a lungul secvenței sale pentru a ține pasul cu mașina din frunte.

Dragoș Simion (Willi Motorsport) s-a atins în complexul Eau Rouge-Raidillion cu Mihai Șuțeanu, fapt ce avea să-i atragă o penalizare de cinci secunde acestuia din urmă. A fost joc egal și pe frontul sancțiunilor între aceste două echipaje, de vreme ce defensiva etalată de Sergiu Nicolae în fața lui Bogdan Moldovan în ora a doua a cursei a fost pe alocuri marcată de tensiunea rememorării contactelor de la Monza.

Până în ultima clipă s-a luptat Moldovan și a încercat să-i dea jos de pe podium pe cei de la Willi Motorsport, însă campionul Romanian Endurance Series a avut răspuns în turul de final. Totuși, deciziile comisarilor au dus la un rezultat pe care Walk Racing s-ar putea să-l regrete atunci când se va trage linie după etapa de la Barcelona: echipajul al doilea a luat trei puncte prețioase mașinii ce se luptă pentru titlu.

Sebastian Apostol a trecut la comenzile BMW-ului cu numărul 12 și s-a achitat cu brio de sarcină, nu doar păstrând ecartul de peste 10 secunde creat de Victor Nicolae, ci dublându-l până la căderea steagului în carouri și semnând cel mai rapid tur al cursei. Astfel, în Racing League Romania un nou nume intră în galeria învingătorilor, la doar a cincea sa prezență. Totodată, Apostol s-a impus pentru a doua cursă la rând în clasamentul debutanților Logitech.

La polul opus, o eroare la standuri i-a scos din calculele pentru podium pe cei de la Motul eSports, Cristian Berindea fiind nevoit să retrăiască senzațiile de pe Nurburgring – o recuperare inspirată, cu multe depășiri în drum spre poziția a cincea. Aceasta le garantează postura de lideri în clasamentul general înaintea etapei decisive, însă grupul celor patru e cuprins în doar două puncte și jumătate.

Dublă Motul eSports în RCI GT4

Participările românești în competițiile internaționale de sim racing au adus rezultate solide în ultimele două săptămâni. Andrei Bechir s-a impus într-o manșă nocturnă pe Nurburgring, iar Cristian Berindea a încheiat ultimele patru curse pe poziția secundă, atât pe Nurburgring, cât și pe Hungaroring, consolidându-și poziția de lider al clasamentului general la categoria Silver. Alex Poamă (7), Horațiu Frîncu (12), Andrei Bechir (13), Mihai Zaharia (15), Alex Șiclovan (18) și Răzvan Pahonțu (21) își continuă parcursul în cea de-a doua jumătate a sezonului de 6 etape, în care se va mai rula la Barcelona, Suzuka și Laguna Seca.

Duminica de Paști a fost sărbătorită cu un eveniment special organizat de Racing Club International, în care exponenții RLR au fost la înălțime. Au înregistrat succese Cristian Berindea (GT3/Pro), Victor Nicolae (GT4/Pro) și Tudor Silaghi (GT4/Silver), iar pe podium au mai urcat Horațiu Frîncu (GT3/Silver), Mihai Pelmuș (GT4/Am) și Alex Șiclovan (GT4/Am).

Racing League Romania la RES 500

Etapa-regină a campionatului autohton de anduranță va avea loc în weekendul 8-9 mai pe circuitul Motorpark România. Cea mai lungă cursă a sezonului de opt etape va totaliza 122 de tururi, necesare pentru a depăși borna de 500 kilometri, iar cele două echipaje ce adună puncte pentru Racing League Romania în ierarhia echipelor vor fi din nou pe grilă. BMW-ul West Competition Racing apără șefia diviziei RES Touring și prima poziție în clasamentul categoriei A2, în timp ce bursierii Best Next Pilot sunt implicați în bătălia de la cea mai bine populată clasă din RES – Logan Cup.

Clasamente

General (după scăderea celor mai slabe două rezultate)

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 112p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 111,5p
  3. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 110,5p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-Apostol-V.Nicolae) 109,5p
  5. Textar eSports (Rusu-Toader) 54,5p

Debutanți by Logitech

  1. Marian Andrei (Racelogic) 136,5p
  2. Paul Greavu (MV Racing) 102,5p
  3. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 95p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 169p
  2. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 111,5p
  3. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 75,5p

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.