Racing League Romania powered by BMW: Cristian Berindea se impune la BMW M1 Procar Revival și este pilotul anului 2020

O întoarcere în timp cum mai bine de 40 de ani a reprezentat și revenirea lui Cristian Berindea în fruntea clasamentelor din Racing League Romania powered by BMW, acesta câștigând ambele manșe la bordul modelului M1 Procar în cadrul Bucharest Gaming Week 2020.

Ultima competiție oficială a Racing League Romania a propus un sistem inedit de punctaj, inspirat din competițiile americane de monoposturi, iar Cristian Berindea (Motul eSports) a obținut de la prima tentativă totalul inegalabil: pole, victorie, cel mai rapid tur și cele mai multe tururi la conducere de-a lungul celor două curse cu BMW M1 Procar. Evenimentul RLR a încheiat seara de duminică pe scena de eSports a Bucharest Gaming Week 2020. Al patrulea an al festivalului dedicat acestei industrii aflate într-o creștere remarcabilă a adus cifre-record într-un context atipic, 100% online.

Dezbaterile din primăvara lui 2020 au revenit pentru o săptămână în comunitatea Racing League Romania: ”H sau secvențială?”, ”frânare cu piciorul stâng sau cu cel drept?” – teme recurente pe mașinile de odinioară, fie că vorbim de M3 E30 sau de M1 Procar. Într-un mod oarecum așteptat, asemănările cu scenariul sezonului al cincilea au readus în avanposturi numele de atunci, care au îndurat seri mai dificile de concurs în campania ulterioară.

BMW M1 Procar Revival - Racing League Romania at Bucharest Gaming Week 2020

Reperul absolut de viteză al evenimentului cu BMW M1 Procar a fost dublul campion RLR Cristian Berindea. Dacă prima manșă a fost destul de facilă din perspectiva sa, cu plecare din pole și 30 de minute solitare până la sosire, ar fi de remarcat avansul său considerabil: o jumătate de secundă înregistrată nu doar la cel mai rapid tur, ci și la media tururilor valide pe parcursul întregii curse. Bogdan Moldovan (RacingSim) și Mihai Șuțeanu (Walk Racing) l-au însoțit pe podium, urmați de Dragoș Simion (Willi Motorsport) și Alex Cascatău (APR Competition).

Aceleași nume s-au regăsit la sosire în Top 5 și în cursa a doua, însă asta nu spune povestea unui sprint incredibil în care toți au avut de lucru pentru a compensa inversarea grilei. Victor Nicolae (Smart Driving Team) a condus ostilitățile, talonat de un Cătălin Tufeanu care a devenit o baricadă în calea lui Cascatău. Campionul din Supercar Challenge a avut un start excelent, fiind apoi prins într-o bătălie în cinci, ”de pus în ramă” conform comentatorului Alexandru Șiclovan. Berindea a urcat loc după loc până când a prins liderul și a dat ceea ce ar putea fi ultima mare bătălie în Assetto Corsa cu Nicolae.

BMW M1 Procar Revival - Racing League Romania at Bucharest Gaming Week 2020

”S-a reaprins scânteia după această seară” a declarat apoi Berindea, care s-a desprins în învingător după ce a executat cruciala depășire. A fost o seară în care nimeni nu i-a putut sta în cale cu un M1 Procar pe Road America. Absența lui Andrei Bechir (Motul eSports) i-a permis lui Berindea să treacă în fruntea clasamentului cumulat din 2020 și să fie, astfel, Pilotul Anului în Racing League Romania powered by BMW. Primii trei în această ierarhie anuală au înregistrat 9, 8 și respectiv 6 victorii, fiind fruntași și la acest capitol.

Pilotul anului 2020

  1. Cristian Berindea (Motul eSports) 585p
  2. Andrei Bechir (Motul eSports) 535p
  3. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 471p
  4. Victor Taraș (Transilana Racing) 427p
  5. Alex Cascatău (APR Competition) 396p
  6. Bogdan Moldovan (RacingSim) 396p
  7. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 341p
  8. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 324p
  9. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 292p
  10. Cristian Moisescu (APR Competition) 255p
  11. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 212p

Echipa anului 2020

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 1020p
  2. Smart Driving Team (Nicolae-Dumitrescu) 795p
  3. Transilana Racing (Taraș-Hellmann) 719p
  4. APR Competition (Cascatău-Moisescu) 651p
  5. Walk Racing (Șuțeanu-Gaczella) 553p

BMW M1 Procar Revival - Racing League Romania at Bucharest Gaming Week 2020

Racing League Romania powered by BMW – Wall of Fame

Sezonul V (martie-mai 2020) – BMW M3 E30

  1. Cristian Berindea (6 victorii)
  2. Andrei Bechir (7 victorii)
  3. Victor Nicolae (2 victorii)

Sezonul VI (iulie-octombrie 2020) – BMW M3 E92 GT2

  1. Victor Taraș
  2. Mihai Șuțeanu (4 victorii)
  3. Andrei Bechir (o victorie)

BMW România, o implicare activă în sim racing în 2020

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și curse variate în perioada dintre campanii (Race of Champions, Kinder Challenge 1 iunie, All-Star Race). Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Parteneri: BMW România, PC Coolers, Aqirys, Playseat, Motul, Michelin Motorsport, APR Competition, Racing Sim, Crama Histria, MotorPark România, Smart Driving, Marvo, Thrustmaster

Parteneri media: The Car Guys, 100% Sport, Telekom Sport, Adevărul Auto, DesignMe

Imaginile din comunicatele de presă sunt compuse de către Răzvan Manițiu, fotograf auto profesionist, într-o nouă încercare de a folosi skill-urile dobândite în realitate și pe plan virtual. Modul foto din Assetto Corsa a fost folosit pentru a capta grila de BMW M3 GT2 în acțiune și a reda în imagini viteza unui model legendar pe scena competițiilor internaționale.

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.