Racing League Romania BMW GT Challenge: ”Drive to survive” în cele două ore de la Bathurst

RLR BMW GT Challenge Bathurst
Echipajul Motul eSports a obținut cea de-a doua victorie din actuala campanie, la finele unei curse în care toți protagoniștii au trecut prin mari emoții. La debut în Assetto Corsa Competizione, Florin Mergea a sărbătorit printr-o clasare pe podium.

Primele două runde ale sezonului RLR BMW GT Challenge au mai convins o serie de sim raceri români să nu mai stea pe margine și să formeze echipaje valoroase pentru a ataca precalificările de pe Mount Panorama. Printre aceștia s-au numărat vicecampionul olimpic la tenis Florin Mergea și campionul național de karting Aldrin Opran.

Etapa a fost programată chiar în ziua în care ar fi trebuit să se dispute tradiționala întrecere de 12 ore de la Bathurst, rundă de deschidere a Intercontinental GT Challenge. Cum s-a întâmplat adesea în ultima perioadă, scena virtuală a reprezentat refugiul pasionaților de motorsport într-o duminică ce-i aștepta pe concurenții din Racing League Romania cu temperaturile înalte specifice verii australiene. După două etape la lumina farurilor, de această dată a fost trasă la sorți ora 13:00 pentru startul cursei din mediul Assetto Corsa Competizione, ceea ce a echivalat cu un asfalt încins la 47 de grade Celsius.

Strategiile echipelor de top au surprins încă din calificări, când Andrei Bechir (Motul eSports) și Alex Cascatău (Aqirys Racing) au preluat frâiele pentru prima oară în acest sezon pentru a plasa mașinile pe grilă, după ce Cristian Berindea și Victor Nicolae fuseseră învinși de Dragoș Simion (Willi Motorsport) la Suzuka și Nurburgring. Bechir a livrat turul necesar pentru pole la Bathurst, însă a selectat treapta a treia la plecarea în cursă și a fost imediat surclasat de Mihai Șuțeanu (Walk Racing).

RLR BMW GT Challenge Bathurst

Cascatău a plecat de pe poziția a patra, însă un start curajos l-a promovat un loc în detrimentul lui Simion, iar în turul al doilea a executat o manevră inspirată pe exterior în ultimul viraj pentru a trece și de Bechir. După 20 de minute, o pană de curent a provocat abandonul subit al liderului Șuțeanu. Soarta părea să-i surâdă lui Cascatău în momentul în care și Bechir a avut parte de un contact cu un pilot întârziat, însă n-a durat mult până la o nouă răsturnare dramatică de situație: Victor Nicolae nu se putea conecta la server și astfel mașina Aqirys Racing era constrânsă la abandon, când conducea cu aproape 10 secunde avans la Bathurst.

Reparațiile de durată pentru Motul eSports l-au făcut pe Cristian Berindea să pornească în urmărirea noilor rivali: întâi a fost un duel în două acte cu Sergiu Nicolae (Willi Motorsport), apoi tot două episoade, ambele cu contact, în care oponentul a fost Cezar Toader (Textar eSports). Berindea l-a răsucit înspre zidul boxelor pe Toader, apoi a sprintat până la final pentru a construi un ecart cât mai mare față de locul al doilea.

Scopul era de a compensa o eventuală penalizare, care a și venit la scurtă vreme după cursă – însă chiar și cu 20 de secunde adăugate, Berindea și Bechir s-au impus pentru a doua oară în sezon. Echipajul Willi Motorsport a avut probleme de trafic și nu a putut sta suficient de aproape, scăpând victoria printre degete. Toader, cu mașina avariată, a fost nevoit să cedeze ultimul loc pe podium perechii Decarul Racing, formată din Dan Dracea și Florin Mergea.

O întrecere curată, recompensată pe măsură, au efectuat și echipierii HETMOS Racing, Cătălin Tufeanu și Rareș Oprea, clasați pe poziția a patra. La Bathurst au punctat în premieră Napoca Rally Academy (Sergiu Itu – Andrei Morțilă) și Amnesia Racing (Andrei Costea – Iulian Resmeriță). În clasamentul general s-au distanțat în avanposturi primele două echipaje, iar Mount Panorama a schimbat liderii și în ierarhiile destinate debutanților și licențiaților. Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc peste două săptămâni în California, pe Laguna Seca.

RLR BMW GT Challenge Bathurst

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 58,5p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 47p
  3. Textar eSports (Rusu-Toader) 28p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 27,5p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 16,5p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 43p
  2. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 41,5p
  3. Paul Greavu (MV Racing) 35p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 59,5p
  2. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 39,5p
  3. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 37p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

RLR BMW Bathurst

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.