Racing League Romania BMW GT Challenge: ”Drive to survive” în cele două ore de la Bathurst

RLR BMW GT Challenge Bathurst
Echipajul Motul eSports a obținut cea de-a doua victorie din actuala campanie, la finele unei curse în care toți protagoniștii au trecut prin mari emoții. La debut în Assetto Corsa Competizione, Florin Mergea a sărbătorit printr-o clasare pe podium.

Primele două runde ale sezonului RLR BMW GT Challenge au mai convins o serie de sim raceri români să nu mai stea pe margine și să formeze echipaje valoroase pentru a ataca precalificările de pe Mount Panorama. Printre aceștia s-au numărat vicecampionul olimpic la tenis Florin Mergea și campionul național de karting Aldrin Opran.

Etapa a fost programată chiar în ziua în care ar fi trebuit să se dispute tradiționala întrecere de 12 ore de la Bathurst, rundă de deschidere a Intercontinental GT Challenge. Cum s-a întâmplat adesea în ultima perioadă, scena virtuală a reprezentat refugiul pasionaților de motorsport într-o duminică ce-i aștepta pe concurenții din Racing League Romania cu temperaturile înalte specifice verii australiene. După două etape la lumina farurilor, de această dată a fost trasă la sorți ora 13:00 pentru startul cursei din mediul Assetto Corsa Competizione, ceea ce a echivalat cu un asfalt încins la 47 de grade Celsius.

Strategiile echipelor de top au surprins încă din calificări, când Andrei Bechir (Motul eSports) și Alex Cascatău (Aqirys Racing) au preluat frâiele pentru prima oară în acest sezon pentru a plasa mașinile pe grilă, după ce Cristian Berindea și Victor Nicolae fuseseră învinși de Dragoș Simion (Willi Motorsport) la Suzuka și Nurburgring. Bechir a livrat turul necesar pentru pole la Bathurst, însă a selectat treapta a treia la plecarea în cursă și a fost imediat surclasat de Mihai Șuțeanu (Walk Racing).

RLR BMW GT Challenge Bathurst

Cascatău a plecat de pe poziția a patra, însă un start curajos l-a promovat un loc în detrimentul lui Simion, iar în turul al doilea a executat o manevră inspirată pe exterior în ultimul viraj pentru a trece și de Bechir. După 20 de minute, o pană de curent a provocat abandonul subit al liderului Șuțeanu. Soarta părea să-i surâdă lui Cascatău în momentul în care și Bechir a avut parte de un contact cu un pilot întârziat, însă n-a durat mult până la o nouă răsturnare dramatică de situație: Victor Nicolae nu se putea conecta la server și astfel mașina Aqirys Racing era constrânsă la abandon, când conducea cu aproape 10 secunde avans la Bathurst.

Reparațiile de durată pentru Motul eSports l-au făcut pe Cristian Berindea să pornească în urmărirea noilor rivali: întâi a fost un duel în două acte cu Sergiu Nicolae (Willi Motorsport), apoi tot două episoade, ambele cu contact, în care oponentul a fost Cezar Toader (Textar eSports). Berindea l-a răsucit înspre zidul boxelor pe Toader, apoi a sprintat până la final pentru a construi un ecart cât mai mare față de locul al doilea.

Scopul era de a compensa o eventuală penalizare, care a și venit la scurtă vreme după cursă – însă chiar și cu 20 de secunde adăugate, Berindea și Bechir s-au impus pentru a doua oară în sezon. Echipajul Willi Motorsport a avut probleme de trafic și nu a putut sta suficient de aproape, scăpând victoria printre degete. Toader, cu mașina avariată, a fost nevoit să cedeze ultimul loc pe podium perechii Decarul Racing, formată din Dan Dracea și Florin Mergea.

O întrecere curată, recompensată pe măsură, au efectuat și echipierii HETMOS Racing, Cătălin Tufeanu și Rareș Oprea, clasați pe poziția a patra. La Bathurst au punctat în premieră Napoca Rally Academy (Sergiu Itu – Andrei Morțilă) și Amnesia Racing (Andrei Costea – Iulian Resmeriță). În clasamentul general s-au distanțat în avanposturi primele două echipaje, iar Mount Panorama a schimbat liderii și în ierarhiile destinate debutanților și licențiaților. Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc peste două săptămâni în California, pe Laguna Seca.

RLR BMW GT Challenge Bathurst

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 58,5p
  2. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 47p
  3. Textar eSports (Rusu-Toader) 28p
  4. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 27,5p
  5. Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 16,5p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 43p
  2. Sebastian Ola (Zecarul eSports) 41,5p
  3. Paul Greavu (MV Racing) 35p

Licențiați

  1. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 59,5p
  2. Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 39,5p
  3. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 37p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

RLR BMW Bathurst

Calendar

Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore. 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.