Prima noastră victorie în Racing League Romania vine la finele unei curse demențiale

Patru combatanți s-au implicat în lupta pentru victorie în cursa de două ore de la Imola, care a depășit cota de participare, dar și de spectaculozitate, etalată în etapa de deschidere de la Kyalami. Incidentele și penalizările au decis câștigătorii, perechea formată din Sebastian Apostol și Dragoș Simion (#92 Adevărul Auto) promovând trei poziții pe fondul erorilor comise de adversari.

La finele cursei din Africa de Sud campionii en-titre au început să pună în aplicare planul unei revanșe. Revenirea lui Victor Taraș la comenzi a fost de bun augur, acesta contribuind la stabilirea timpului de pole position. Startul impecabil al coechipierului Mihai Șuțeanu i-a asigurat acestuia o perioadă de liniște, singurul care a rămas aproape fiind Victor Nicolae (100% Sport). Însă, cum recordul de participare a fost încă o dată bătut la început de 2022 odată cu calificarea a nu mai puțin de 44 de mașini pentru această rundă, n-a durat mult până când liderii au dat de trafic.

Un moment fierbinte al pilotului Walk Racing în Variante Alta i-a atras acestuia o sancțiune de 15 secunde, care a trimis BMW-ul #1 în mijlocul duelului dintre Aqirys Racing și Adevărul Auto ce animase prima oră de concurs. Sebastian Apostol a preluat mașina de la Dragoș Simion și a venit lansat către șicana Tamburello, depășindu-l pe Taraș când acesta ieșea de la boxe. Alex Cascatău n-a putut evita apoi un ușor contact cu Taraș în acul de păr Tosa, fiind penalizat cu 20 de secunde pentru întârzierea provocată adversarilor. De toate acestea ar fi putut profita învingătorii de la Kyalami, însă Victor Nicolae a întârziat frânarea pe linia standurilor și viteza excesivă a condus la un verdict dur: stop&go de 30 de secunde.

Astfel, în fruntea cursei a fost promovat echipajul Adevărul Auto, care a mai trecut prin emoții în ora a doua în momentul în care Apostol a văzut negru în fața ochilor timp de câteva clipe din pricina unei probleme hardware, fiind nevoit să piloteze de parcă ar fi fost legat la ochi, conform indicațiilor venite din cască de la coechipier. Ulterior, s-a confruntat cu emoția unui duel cu Cascatău, care era motivat să încerce să pună distanță pentru a compensa secundele de penalizare ce l-au aruncat pe poziția a treia la final, în urma lui Apostol și Taraș. Cum echipajul 100% Sport nu a putut recupera mai mult decât până pe poziția a șasea prin Andrei Miclea, s-a produs și rocada în clasamentul general între cele două perechi aliniate de FC Rapid 1923 eSports, club ce-și păstrează primul loc în ierarhia specifică.

Echipajul Textar eSports format din Mihai Belașcu și Bogdan Honțaru s-a impus pentru a doua oară la rând la categoria Pro-Am, în timp ce Mihai Zaharia și Răzvan Pahonțu (ROED Racing) au sărbătorit primul succes la categoria Am. Dragoș Simion a preluat conducerea în clasamentul piloților licențiați de la Victor Nicolae. Căderea steagului în carouri nu a reprezentat finalul și pentru oficialii campionatului, care au deliberat varii spețe referitoare la comportamentul pe pista virtuală și în afara acesteia, cu scopul de a defini cât mai precis ceea ce este acceptabil într-o comunitate în continuă creștere.

Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc pe 6 februarie pe varianta de Grand Prix a circuitului de la Nurburgring.

Cursa de la Imola poate fi revăzută pe canalul de Youtube al BMW România

Clasamente

Clasament general

  1. Adevărul Auto (Apostol/Simion) 43
  2. 100% Sport (Nicolae/Miclea) 33
  3. Walk Racing (Șuțeanu/Taraș/Moldovan) 33
  4. Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 24
  5. Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 17

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 76
  2. Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu) 41
  3. Walk Racing eSports (Șuțeanu/TarașMoldovan/Dranca/Neg) 33

PRO-AM

  1. Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 50
  2. RavenSpeed Racing (Oprea/Pașa) 27
  3. Racelogic (Mihai/Feher) 26

AM

  1. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 43
  2. ROED Racing (Zaharia/Pahonțu) 37
  3. OOPT Racing (Moș/Serghe) 18

Licențiați

  1. Dragoș Simion 43
  2. Victor Nicolae 37
  3. Mihai Șuțeanu 33
Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.