Logitech McLaren G Challenge România: Cel mai rapid parcurs către Las Vegas

„Ready, Set, Go!” - Start oficial al competiției Logitech McLaren G Challenge România. Pe 15 august, cu ocazia etapei a cincea a Romanian Endurance Series, ce va avea loc la Târgu Mureș, se va da startul selecției pentru un loc în marea finală Logitech G Challenge, din Statele Unite.

În etapele preliminare, participanții vor trebui să obțină cei mai buni timpi pe circuit în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione pentru a se califica în rundele următoare. Ulterior, câștigătorul finalei din România va concura împotriva celor mai buni sim raceri din întreaga lume în finala ce va avea loc în Las Vegas. Mașina oficială a competiției Logitech G Challenge este McLaren 720S GT3, ce promite să ofere experiența de top a competițiilor mondiale de GT-uri.

Competiția organizată pentru prima dată în țara noastră, se desfășoară în parteneriat cu Racing League Romania, și va oferi o serie de provocări inedite pentru pasionații de motorsport și eSports. Logitech G Challenge România se va derula conform programului:

  1. Faza de calificări sub formă de Time Trial: „Romania Trial Phase 1”(16-29 august) și „Romania Trial Phase 2” (13-26 septembrie);
  2. Două seri ce programează curse de calificare aferente fiecărui Time Trial, ce vor avea loc pe 4, respectiv 5 octombrie;
  3. Seara semifinalelor (18 octombrie);
  4. Finala la nivel național (noiembrie 2021, data exactă va fi anunțată ulterior).
Sim racerii români vor descoperi secretele modelului McLaren 720S GT3

Câștigătorul Logitech McLaren G Challenge ediția 2021 (Las Vegas) va avea șansa de a experimenta atmosfera din culisele McLaren Technology Center și de a-l cunoaște pe Lando Norris, pilotul echipei McLaren F1. Totodată, câștigătorul va trăi experiența VIP la Marele Premiul de Formula 1 al Marii Britanii din 2022 și multe alte experiențe interesante.

Pasionații de motorsport și sim racing prezenți la etapa a cincea a Romanian Endurance Series sunt invitați atât să se bucure de spectacolul oferit de piloți pe circuitul Transilvania Motor Ring, cât și să fie primii participanți la selecția națională a Logitech G Challenge 2021. Simulatorul de racing dedicat competiției va fi amplasat în incinta boxei echipei West Competition Racing, liderii la zi ai categoriei turismelor din campionat, iar voluntarii Racing League Romania îi vor ghida pe concurenții în ”Ziua Zero” a inițiativei virtuale. Mulți dintre protagoniștii Romanian Endurance Series (Alex Cascatău, Sergiu Nicolae, Alex Mirea, Emil Nestor, Iulian Bontea etc.) sunt sim raceri entuziaști, folosind acest cadru pentru antrenamente și distracție.

Simulatorul va fi disponibil duminică, 15 august, în boxa echipei West Competition Racing

„Tranziția G Challenge către mediul Assetto Corsa Competizione a prilejuit acest acord ce ne onorează – scena de sim racing din România fiind recunoscută pe plan global de către Logitech prin alocarea unui loc la finala mondială din Las Vegas. Colectivul Racing League Romania este întotdeauna dornic să primească noi și noi membri ce descoperă universul curselor virtuale și sunt convins că McLaren 720S GT3 îi va captiva pe pasionați. Cu o organizare de top și cu o propunere atractivă ca format, cursele intense vor asigura o selecție justă și valoroasă, ce va arăta încă o dată nivelul ridicat al sim racerilor din România”.

Alexandru Șiclovan, promotor Racing League Romania

Organizatorii Romanian Endurance Series permit accesul invitaților echipei West Competition Racing la simulator în intervalul orar 10 – 16 și doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Totodată, serverul pentru Logitech G Challenge România va fi disponibil pe 15 august doar pentru participanții ce asistă la etapa din Romanian Endurance Series, iar publicului larg începând de ziua următoare (16 august). Serverul oficial al competiției Logitech G Challenge România va putea fi accesat din meniul multiplayer al Assetto Corsa Competizione, acesta purtând numele ”Logitech G Challenge | Romania Time Trial 1”. De asemenea, pentru detalii suplimentare, vă rugăm să citiți Regulamentul Oficial Logitech G Challenge Romania.

Assetto Corsa Competizione permite scenarii variate: zi și noapte, ploaie și uscat
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.