GT3-uri pe meniul sezonului de toamnă al Racing League Romania

Popularul format de anduranță din mediul de simulare Assetto Corsa Competizione revine în Racing League Romania. Campania programează nouă etape și va reuni tot ce are mai bun scena de sim racing din țara noastră într-o luptă ce va fi decisă cu câteva zile înainte de Crăciun.

Tranziția către un nou mediu de simulare la începutul anului 2021 a reprezentat o bornă importantă în dezvoltarea motorsportului virtual din România. Peste 100 de sim raceri au răspuns prezent la cursele cu BMW M4 GT4, la vârf purtându-se până în ultima clipă o fascinantă bătălie între patru echipaje de top. Emoțiile generate de competiție i-au făcut pe sim raceri să aștepte cu nerăbdare noul sezon, fapt ilustrat deja de formarea a 40 de echipaje înaintea primei runde ce va fi în direct pe pagina de facebook BMW România luni, 30 august, de la ora 20:00.

Ce aduce nou sezonul al doilea?

Cea mai importantă schimbare este categoria de mașini – de la GT4 se face tranziția către GT3, ceea ce implică nu doar abilitatea de a controla modele cu o putere mai mare, ci și o paletă mai amplă de setări ce trebuie evaluate de către piloții virtuali de-a lungul pregătirii preliminare etapelor. După cum declară pilotul de prototipuri Alex Cascatău, vicecampion al sezonului precedent al RLR BMW GT Challenge, ”provocarea acum este să înțelegi cum poți folosi apăsarea aerodinamică de care sunt capabile aceste modele de categorie GT3, iar avantajul va fi de partea celor analitici și dornici să petreacă la fel de mult timp pilotând și analizând ulterior datele.”

Calendarul include nouă circuite faimoase, folosite în premieră în ligă în acest mediu de simulare. Cinci dintre acestea sunt din Marea Britanie, acestea regăsindu-se în British GT. Se va rula, de asemenea, pe traseul cel mai apropiat de România (Hungaroring), pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari de la Imola și, în finala de 4 ore, pe Circuito Misano – Marco Simoncelli. Se păstrează echipajele de doi piloți, iar cele mai scurte curse vor avea o durată de 90 de minute. Vor exista clasamente specifice pentru licențiați și debutanți, unde titlurile vor fi apărate de Sergiu Nicolae și Marian Andrei, dar și pentru piloții ce optează pentru BMW M6 GT3 în acest nou sezon.

Grupul favoriților

Intersezonul a adus trei curse de pregătire în cadrul Aqirys Endurance Cup pe trasee ce vor fi folosite acum în campionat, iar în ultima perioadă toți concurenții și-au dedicat timpul dificilei alegeri a mașinii, de vreme ce în acest sezon se poate concura cu o varietate de modele de categorie GT3. Obiectivul tuturor va fi să detroneze perechea Walk Racing formată din Victor Taraș și Mihai Șuțeanu, care pornesc în apărarea titlului cu un model Bentley Continental GT3 pe care l-am văzut în realitate evoluând pe Răzvan Umbrărescu. Echipajele Motul eSports (Cristian Berindea și Andrei Bechir) și Aqirys Racing (Victor Nicolae și Alex Cascatău) continuă în aceeași componență după ce și-au împărțit jumătate din victoriile sezonului precedent, în timp ce Textar eSports aliniază doi piloți ce au cunoscut separat gustul succesului în primăvară – Sebastian Apostol și Dragoș Simion.

De altfel, Simion va reveni în competițiile reale de motorsport grație participării în Racing League Romania, după ce s-a impus în cadrul unui shootout desfășurat pe Motorpark România și a obținut ca premiu o participare în seria națională ROTAC la comenzile unui prototip. Aceste conexiuni între real și virtual reprezintă un deziderat al organizatorilor, în acest sens fiind notabile și participările echipajelor de sim raceri în Endurance Karting Masters sau în Romanian Endurance Series, unde RLR este în prezent pe prima poziție în clasamentul echipelor.

Racing League Romania continuă să fie un factor de coeziune în motorsport, reunind numeroși piloți din diverse discipline și având pe grilă echipaje ce apără culorile campionilor din raliuri (Napoca Rally Academy) și anduranță (Willi Motorsport). De asemenea, există schimburi de experiență tot mai strânse cu alte competiții virtuale din țară (Formula 1, raliuri, Gran Turismo), mulți sim raceri alegând să descopere și oferta RLR. Echipajul feminin format din Maria Țurai și Cristina Udrescu (Logitech Junior Team) a celebrat în intersezon un podium la finele a 6 ore de karting, iar acum revine în acțiune pe circuitele virtuale.

Participări internaționale

În ultimele luni, reprezentanții Racing League Romania au avut performanțe notabile. Mai întâi, Victor Nicolae a impresionat în Alpine eSports Series (pole position și clasare pe podium), apoi Alex Cascatău a trecut de faza preliminară de time trial a regiunii EMEA în cadrul Lamborghini – The Real Race. Competiția oficială BMW Sim Time Attack i-a regăsit pe Victor Nicolae și Sebastian Apostol în Top 10 mondial la prima etapă, iar aceiași doi sim raceri s-au calificat în Top 30 în regiunea EMEA la cea de-a doua rundă a Logitech G Challenge pe circuitul de la Kyalami.

Despre BMW M6 GT3

Al treilea model BMW omologat FIA GT3 (după Alpina M6 și Z4) și al doilea construit de uzină a debutat pe circuite în 2016 și este folosit în continuare în cele mai importante serii de profil: GT World Challenge, DTM, NLS, Intercontinental GT Challenge, IMSA Weathertech Sportscar Championship. M6 GT3 are în palmares victorii de prestigiu la Spa-Francorchamps 24h (cu ROWE Racing în 2016 și cu Walkenhorst Motorsport în 2018), Nurburgring Nordschleife 24h (ROWE Racing, 2020) și Daytona 24h (Turner Motorsport, 2021).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4. Sezonul al doilea propune trecerea la categoria GT3.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 25 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.