Dublă victorie pentru Radical România în cadrul primei etape a Romanian Endurance Series 2021

Prima etapă a sezonulului 2021 din Romanian Endurance Series s-a desfășurat în weekendul 17-18 aprilie pe circuitul MotorPark România și a adunat la start aproape 30 de echipaje, acestea fiind împărțite în mai multe clase și în două categorii, RES GT-CN și RES Touring.

Debutul campionatului a fost marcat și de prima participare a echipei importatorului Radical Romania, care s-a aliniat la start cu câte o mașină pentru diviziile GT și CN. Echipajul 43 constituit din Alex Mirea și Gabi Stoian a concurat cu spectaculosul Radical RXC GT3 în cadrul clasamentului GT, iar Ovidiu Zaberca alături de Bogdan Dobranici au format echipajul 53 pe un Radical SR3 RSX înscris în divizia  CN.

Cei patru piloți au reușit să aibă un parcurs constant pe circuit în cadrul celor două sesiuni de calificări. Astfel, în ambele manșe de concurs, O. Zaberca și B. Dobranici au semnat timpul de pole la categoria CN3, în timp ce piloții GT3 – A. Mirea și G. Stoian au plecat de pe locul al patrulea în divizia lor.

Gabi Stoian (GT3) și Bogdan Dobranici (CN3) au fost piloții care au deschis prima cursă pentru Radical România, intrând amândoi la boxe în minutul 26-27 al cursei pentru a face schimbul de piloți. Alex Mirea (GT3) și Ovidiu Zaberca (CN3) au continuat în același ritm susținut, reușind astfel să treacă linia de finish cu modelele Radical după un total de 36 de tururi.

În cea de-a doua cursă a zilei, ritmul echipajului 43 a fost stabilit de Alex Mirea (GT3) care a forțat modelul Radical RXC-GT3 încă de la începutul cursei, oferind echipelor tehnice și spectatorilor ce au urmărit transmisiunea live emoțiile bătăliei purtate cu campionul en-titre al RES, Sergiu Nicolae (Porsche GT3 Cup). Odată ce această dispută a fost tranșată favorabil, modelul RXC-GT3 nu a mai fost prins din urmă nici de cele mai rapide prototipuri și a trecut primul linia de sosire. Un început de cursă spectaculos a oferit și Ovidiu Zaberca (CN3), confirmând astfel performanțele prototipului Radical SR3 RSX, pe care apoi Dobranici l-a purtat către victoria la clasă.

Prima etapă a competiției de anduranță a fost de bun augur pentru piloții Radical

Alex Mirea și Gabi Stoian au dovedit faptul că sunt o echipă bine formată și au reușit să își adjudece primul loc atât în clasamentul GT OPEN, cât și pentru categoria rezervată mașinilor GT3.

Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici s-au impus în cadrul clasei CN3 și au urcat pe prima treaptă a podiumului, fiind prezenți și pe podiumul CN OPEN cu o clasare pe locul al treilea în spatele celor două modele Norma M20 FC.

În clasamentul echipelor, Radical România a totalizat 36 de puncte prin prestațiile cumulate ale celor două echipaje, aflându-se în momentul de față pe poziția a patra în urma Blitzwolf Racing, Willi Motorsport și a prietenilor din Racing League Romania, alături de care dezvoltă conceptul virtual RLR Radical Sprint Cup.

Prestația extraordinară a ambelor echipaje se datorează și inginerilor de cursă: Sabin Bularda (#43) și Mihaela Dobranici (#53), echipajul #43 reușind totodată și cel mai rapid pitstop din weekend. Un lucru important pentru competițiile de anduranță este și fiabilitatea mașinilor. Faptul că ambele mașini au mers la un nivel foarte ridicat și nu au existat probleme tehnice care să poată periclita rezultatele piloților se datorează și echipei tehnice Radical Romania, condusă de Alex Mirea.

Următoarea etapă a Romanian Endurance Series însumează o distanță totală de 500 km de concurs pe circuitul MotorPark România și se va desfășura în weekendul 8-9 mai.

 

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.