Dublă victorie pentru Radical România în cadrul primei etape a Romanian Endurance Series 2021

Prima etapă a sezonulului 2021 din Romanian Endurance Series s-a desfășurat în weekendul 17-18 aprilie pe circuitul MotorPark România și a adunat la start aproape 30 de echipaje, acestea fiind împărțite în mai multe clase și în două categorii, RES GT-CN și RES Touring.

Debutul campionatului a fost marcat și de prima participare a echipei importatorului Radical Romania, care s-a aliniat la start cu câte o mașină pentru diviziile GT și CN. Echipajul 43 constituit din Alex Mirea și Gabi Stoian a concurat cu spectaculosul Radical RXC GT3 în cadrul clasamentului GT, iar Ovidiu Zaberca alături de Bogdan Dobranici au format echipajul 53 pe un Radical SR3 RSX înscris în divizia  CN.

Cei patru piloți au reușit să aibă un parcurs constant pe circuit în cadrul celor două sesiuni de calificări. Astfel, în ambele manșe de concurs, O. Zaberca și B. Dobranici au semnat timpul de pole la categoria CN3, în timp ce piloții GT3 – A. Mirea și G. Stoian au plecat de pe locul al patrulea în divizia lor.

Gabi Stoian (GT3) și Bogdan Dobranici (CN3) au fost piloții care au deschis prima cursă pentru Radical România, intrând amândoi la boxe în minutul 26-27 al cursei pentru a face schimbul de piloți. Alex Mirea (GT3) și Ovidiu Zaberca (CN3) au continuat în același ritm susținut, reușind astfel să treacă linia de finish cu modelele Radical după un total de 36 de tururi.

În cea de-a doua cursă a zilei, ritmul echipajului 43 a fost stabilit de Alex Mirea (GT3) care a forțat modelul Radical RXC-GT3 încă de la începutul cursei, oferind echipelor tehnice și spectatorilor ce au urmărit transmisiunea live emoțiile bătăliei purtate cu campionul en-titre al RES, Sergiu Nicolae (Porsche GT3 Cup). Odată ce această dispută a fost tranșată favorabil, modelul RXC-GT3 nu a mai fost prins din urmă nici de cele mai rapide prototipuri și a trecut primul linia de sosire. Un început de cursă spectaculos a oferit și Ovidiu Zaberca (CN3), confirmând astfel performanțele prototipului Radical SR3 RSX, pe care apoi Dobranici l-a purtat către victoria la clasă.

Prima etapă a competiției de anduranță a fost de bun augur pentru piloții Radical

Alex Mirea și Gabi Stoian au dovedit faptul că sunt o echipă bine formată și au reușit să își adjudece primul loc atât în clasamentul GT OPEN, cât și pentru categoria rezervată mașinilor GT3.

Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici s-au impus în cadrul clasei CN3 și au urcat pe prima treaptă a podiumului, fiind prezenți și pe podiumul CN OPEN cu o clasare pe locul al treilea în spatele celor două modele Norma M20 FC.

În clasamentul echipelor, Radical România a totalizat 36 de puncte prin prestațiile cumulate ale celor două echipaje, aflându-se în momentul de față pe poziția a patra în urma Blitzwolf Racing, Willi Motorsport și a prietenilor din Racing League Romania, alături de care dezvoltă conceptul virtual RLR Radical Sprint Cup.

Prestația extraordinară a ambelor echipaje se datorează și inginerilor de cursă: Sabin Bularda (#43) și Mihaela Dobranici (#53), echipajul #43 reușind totodată și cel mai rapid pitstop din weekend. Un lucru important pentru competițiile de anduranță este și fiabilitatea mașinilor. Faptul că ambele mașini au mers la un nivel foarte ridicat și nu au existat probleme tehnice care să poată periclita rezultatele piloților se datorează și echipei tehnice Radical Romania, condusă de Alex Mirea.

Următoarea etapă a Romanian Endurance Series însumează o distanță totală de 500 km de concurs pe circuitul MotorPark România și se va desfășura în weekendul 8-9 mai.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.