Dublă victorie pentru Radical România în cadrul primei etape a Romanian Endurance Series 2021

Prima etapă a sezonulului 2021 din Romanian Endurance Series s-a desfășurat în weekendul 17-18 aprilie pe circuitul MotorPark România și a adunat la start aproape 30 de echipaje, acestea fiind împărțite în mai multe clase și în două categorii, RES GT-CN și RES Touring.

Debutul campionatului a fost marcat și de prima participare a echipei importatorului Radical Romania, care s-a aliniat la start cu câte o mașină pentru diviziile GT și CN. Echipajul 43 constituit din Alex Mirea și Gabi Stoian a concurat cu spectaculosul Radical RXC GT3 în cadrul clasamentului GT, iar Ovidiu Zaberca alături de Bogdan Dobranici au format echipajul 53 pe un Radical SR3 RSX înscris în divizia  CN.

Cei patru piloți au reușit să aibă un parcurs constant pe circuit în cadrul celor două sesiuni de calificări. Astfel, în ambele manșe de concurs, O. Zaberca și B. Dobranici au semnat timpul de pole la categoria CN3, în timp ce piloții GT3 – A. Mirea și G. Stoian au plecat de pe locul al patrulea în divizia lor.

Gabi Stoian (GT3) și Bogdan Dobranici (CN3) au fost piloții care au deschis prima cursă pentru Radical România, intrând amândoi la boxe în minutul 26-27 al cursei pentru a face schimbul de piloți. Alex Mirea (GT3) și Ovidiu Zaberca (CN3) au continuat în același ritm susținut, reușind astfel să treacă linia de finish cu modelele Radical după un total de 36 de tururi.

În cea de-a doua cursă a zilei, ritmul echipajului 43 a fost stabilit de Alex Mirea (GT3) care a forțat modelul Radical RXC-GT3 încă de la începutul cursei, oferind echipelor tehnice și spectatorilor ce au urmărit transmisiunea live emoțiile bătăliei purtate cu campionul en-titre al RES, Sergiu Nicolae (Porsche GT3 Cup). Odată ce această dispută a fost tranșată favorabil, modelul RXC-GT3 nu a mai fost prins din urmă nici de cele mai rapide prototipuri și a trecut primul linia de sosire. Un început de cursă spectaculos a oferit și Ovidiu Zaberca (CN3), confirmând astfel performanțele prototipului Radical SR3 RSX, pe care apoi Dobranici l-a purtat către victoria la clasă.

Prima etapă a competiției de anduranță a fost de bun augur pentru piloții Radical

Alex Mirea și Gabi Stoian au dovedit faptul că sunt o echipă bine formată și au reușit să își adjudece primul loc atât în clasamentul GT OPEN, cât și pentru categoria rezervată mașinilor GT3.

Ovidiu Zaberca și Bogdan Dobranici s-au impus în cadrul clasei CN3 și au urcat pe prima treaptă a podiumului, fiind prezenți și pe podiumul CN OPEN cu o clasare pe locul al treilea în spatele celor două modele Norma M20 FC.

În clasamentul echipelor, Radical România a totalizat 36 de puncte prin prestațiile cumulate ale celor două echipaje, aflându-se în momentul de față pe poziția a patra în urma Blitzwolf Racing, Willi Motorsport și a prietenilor din Racing League Romania, alături de care dezvoltă conceptul virtual RLR Radical Sprint Cup.

Prestația extraordinară a ambelor echipaje se datorează și inginerilor de cursă: Sabin Bularda (#43) și Mihaela Dobranici (#53), echipajul #43 reușind totodată și cel mai rapid pitstop din weekend. Un lucru important pentru competițiile de anduranță este și fiabilitatea mașinilor. Faptul că ambele mașini au mers la un nivel foarte ridicat și nu au existat probleme tehnice care să poată periclita rezultatele piloților se datorează și echipei tehnice Radical Romania, condusă de Alex Mirea.

Următoarea etapă a Romanian Endurance Series însumează o distanță totală de 500 km de concurs pe circuitul MotorPark România și se va desfășura în weekendul 8-9 mai.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.