Dragoș Simion, marele câștigător al Logitech G Challenge România

Finala națională a avut loc la Kyalami, unde Dragoș Simion a etalat o defensivă de top pentru a-i ține în spate pe colegii de club.

Peste o sută de sim raceri români s-au înscris la prima ediție a selecției naționale Logitech G Challenge. Odată cu tranziția acestei competiții către mediul de simulare Assetto Corsa Competizione, unul foarte familiar pentru actorii din sezoanele regulate ale Racing League Romania, exista garanția că numele consacrate vor intra în bătălie. Fazele de time trial din august și septembrie au fost urmate de curse de calificare, în care au mers mai departe 30 din 60 de concurenți. Ulterior, în semifinale, Victor Nicolae (West Competition Racing) s-a anunțat ca mare favorit, dominând ambele manșe pe o grilă cu modele identice McLaren 720S GT3.

Finala mondială a fost condiționată de contextul sanitar global. Deplasările către Las Vegas au fost înlocuite cu un fond de premiere și mai consistent, fapt ce a determinat creșterea mizeri și la marea reuniune din România. Câștigătorul urma să încaseze un premiu de 1000 de dolari, iar toți cei trei ocupanți ai podiumului aveau recompense garantate de partenerul principal, Logitech. Ziua decisivă a început pe ploaie, cu o sesiune de calificări în care Dragoș Simion a stabilit cel mai rapid tur în fața lui Victor Nicolae. Cei doi au fost inseparabili de-a lungul cursei de calificare de 10 minute, în care liderul a respins toate tentativele de depășire. Încă de la start, lucrurile s-au complicat pentru Cristian Berindea, care a fost implicat într-un incident cu Sebastian Apostol. La rândul său, Apostol a fost surclasat de Alex Cascatău.

În cursa principală s-au schimbat condițiile meteo, de această dată traseul sudafrican de la Kyalami fiind perfect uscat. Un grup de patru piloți s-a desprins în frunte, Simion fiind pus sub presiune pe rând de Nicolae, Apostol și Cascatău. Cine a greșit cel mai puțin a avut până la urmă câștig de cauză, lupta arătând tot ce are mai bun sim racingul românesc la ora actuală. Pe final, un incident de cursă între Cascatău și Nicolae i-a scos pe aceștia din calcule și i-a permis lui Simion să se relaxeze în drum spre victorie, de vreme ce avansul față de Apostol era liniștitor. Bogdan Mutu a completat podiumul după o evoluție foarte solidă.

Pentru Simion urmează confruntarea wildcard-urilor din regiunea EMEA (8 ianuarie), în care trebuie să se claseze în primii 3 din 16 pentru a accede în marea finală ce va avea loc în weekendul următor. Fiecare finalist va încasa câte 1000 de dolari, iar învingătorul va avea ocazia de a vizita uzina echipei de Formula 1 McLaren, unde-l va cunoaște pe pilotul britanic Lando Norris, și el un mare pasionat de sim racing.

Clasament final – Logitech G Challenge România

  1. Dragoș Simion (West Competition Racing)
  2. Sebastian Apostol (West Competition Racing)
  3. Bogdan Mutu (Sibiu Racing Team)
  4. Alex Cascatău (West Competition Racing)
  5. Cătălin Tufeanu (Hetmos Racing)
  6. Cristian Berindea (Motul eSports)
  7. Cristian Moisescu (West Competition Racing)
  8. Victor Nicolae (West Competition Racing)
  9. Rareș Oprea (Hetmos Racing)
  10. Alex Poamă (AK Motorsport)
  11. Mihai Neg (WR4FUN)

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.