Dragoș Simion, marele câștigător al Logitech G Challenge România

Finala națională a avut loc la Kyalami, unde Dragoș Simion a etalat o defensivă de top pentru a-i ține în spate pe colegii de club.

Peste o sută de sim raceri români s-au înscris la prima ediție a selecției naționale Logitech G Challenge. Odată cu tranziția acestei competiții către mediul de simulare Assetto Corsa Competizione, unul foarte familiar pentru actorii din sezoanele regulate ale Racing League Romania, exista garanția că numele consacrate vor intra în bătălie. Fazele de time trial din august și septembrie au fost urmate de curse de calificare, în care au mers mai departe 30 din 60 de concurenți. Ulterior, în semifinale, Victor Nicolae (West Competition Racing) s-a anunțat ca mare favorit, dominând ambele manșe pe o grilă cu modele identice McLaren 720S GT3.

Finala mondială a fost condiționată de contextul sanitar global. Deplasările către Las Vegas au fost înlocuite cu un fond de premiere și mai consistent, fapt ce a determinat creșterea mizeri și la marea reuniune din România. Câștigătorul urma să încaseze un premiu de 1000 de dolari, iar toți cei trei ocupanți ai podiumului aveau recompense garantate de partenerul principal, Logitech. Ziua decisivă a început pe ploaie, cu o sesiune de calificări în care Dragoș Simion a stabilit cel mai rapid tur în fața lui Victor Nicolae. Cei doi au fost inseparabili de-a lungul cursei de calificare de 10 minute, în care liderul a respins toate tentativele de depășire. Încă de la start, lucrurile s-au complicat pentru Cristian Berindea, care a fost implicat într-un incident cu Sebastian Apostol. La rândul său, Apostol a fost surclasat de Alex Cascatău.

În cursa principală s-au schimbat condițiile meteo, de această dată traseul sudafrican de la Kyalami fiind perfect uscat. Un grup de patru piloți s-a desprins în frunte, Simion fiind pus sub presiune pe rând de Nicolae, Apostol și Cascatău. Cine a greșit cel mai puțin a avut până la urmă câștig de cauză, lupta arătând tot ce are mai bun sim racingul românesc la ora actuală. Pe final, un incident de cursă între Cascatău și Nicolae i-a scos pe aceștia din calcule și i-a permis lui Simion să se relaxeze în drum spre victorie, de vreme ce avansul față de Apostol era liniștitor. Bogdan Mutu a completat podiumul după o evoluție foarte solidă.

Pentru Simion urmează confruntarea wildcard-urilor din regiunea EMEA (8 ianuarie), în care trebuie să se claseze în primii 3 din 16 pentru a accede în marea finală ce va avea loc în weekendul următor. Fiecare finalist va încasa câte 1000 de dolari, iar învingătorul va avea ocazia de a vizita uzina echipei de Formula 1 McLaren, unde-l va cunoaște pe pilotul britanic Lando Norris, și el un mare pasionat de sim racing.

Clasament final – Logitech G Challenge România

  1. Dragoș Simion (West Competition Racing)
  2. Sebastian Apostol (West Competition Racing)
  3. Bogdan Mutu (Sibiu Racing Team)
  4. Alex Cascatău (West Competition Racing)
  5. Cătălin Tufeanu (Hetmos Racing)
  6. Cristian Berindea (Motul eSports)
  7. Cristian Moisescu (West Competition Racing)
  8. Victor Nicolae (West Competition Racing)
  9. Rareș Oprea (Hetmos Racing)
  10. Alex Poamă (AK Motorsport)
  11. Mihai Neg (WR4FUN)
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.