Distracție cu titlurile în buzunar pentru West Competition Racing în finala Romanian Endurance Series

Cu toate cele trei titluri naționale deja acontate, echipajul West Competition Racing (BMW E36 325i) format din Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan s-a implicat într-o frumoasă bătălie la vârf în ultima cursă de două ore a anului rezervată turismelor.

În pofida capriciilor vremii, baremul matematic pentru câștigarea celei mai populate divizii din Romanian Endurance Series a fost atins de West Competition Racing la etapa din octombrie. Chiar dacă era de așteptat ca intemperiile să perturbe o ultimă reuniune planificată foarte târziu în toamnă, nicio picătură de ploaie nu s-a abătut asupra Motorpark România în weekendul ce a tras cortina asupra sezonului al șaselea de anduranță din țara noastră.

Dinu Dumitrașcu a stabilit timpul etalon în toate cele trei sesiuni de sâmbătă, crescând progresiv ritmul de la 2:03 în primul antrenament, până la 2:01.819 în calificări. BMW-ul a plecat astfel din pole position pentru a șasea oară în acest an, în prima linie fiind însoțit de echipajul Lerato Racing, revenit în campionat pentru a anima bătălia categoriei A2. Ambele mașini au cedat însă poziții la startul cursei de două ore.

Dumitrașcu a început recuperarea de pe locul al patrulea, fiind implicat în cea mai frumoasă bătălie a întregului sezon competițional cu Ovidiu Zaberca, Dani Oțil și Eduard Anton. Aceștia din urmă au fost implicați într-un incident în turul al nouălea, lăsând BMW-ul West Competition Racing să se dueleze cu fostul campion de viteză în coastă din Reșița. Dumitrașcu a trecut în frunte după o serie de depășiri emoționante și a început să construiască un ecart spre finele primei ore, când a blocat pe frânare pentru un ac de păr și a atins o mașină întârziată, avariind partea frontală a modelului E36.

Cursa a fost neutralizată, ceea ce a făcut ca WCR să nu piardă timp adițional cu schimbarea anvelopelor. Alexandru Șiclovan a început recuperarea de pe poziția a cincea, după ce se asigurase că oficialii cursei vor socoti manual tururile echipajului, de vreme ce transponderul rămăsese montat pe bara pierdută în incident. În mod surprinzător, după câteva tururi, direcția de cursă s-a răzgândit și a chemat BMW-ul la standuri pentru montarea unui alt transponder. Astfel, a fost pierdută orice șansă la victorie.

Șiclovan a recuperat 51 de secunde în raport cu locul secund și a efectuat depășirea pe final, pentru a trece linia de sosire la doar 12 secunde în urma învingătorilor. O justă penalizare pentru contactul din prima oră a trimis apoi echipajul campion pe poziția a treia, însă victoria la categoria A2 a rămas în contul West Competition Racing și de această dată. ”După mai bine de 400 de tururi în regim de cursă în 2021, am trecut prin atâtea stări și am învățat atât de multe! S-a văzut diferența dintre etapele precedente, când ambii mergeam cu rezerve sub presiunea statutului de favoriți și această rundă în care ne-am asumat riscuri mult mai mari”, a declarat triplul campion Dinu Dumitrașcu.

Pentru Alexandru Șiclovan, ”echilibrul din campionat a fost modificat de alegerea celor mai apropiați adversari de a nu concura în etapele de la Târgu Mureș, ceea ce ne-a asigurat un avans mare. Implicit, altfel ar fi arătat ultimele două etape dacă goneam în continuare pentru fiecare punct.” West Competition Racing încheie sezonul ca unică structură cu trei titluri naționale în palmares. Totodată, în garajul echipei a avut loc și debutul promițătorului kartist Radu Iordache (vicecampion național Rotax 2020) în cadrul Cupei Logan, unde s-a clasat pe poziția a cincea la finele unui efort solo.

Dacă pe circuite se așterne liniștea în această iarnă, WCR continuă să lupte în fazele decisive ale competițiilor virtuale. Două echipaje ale clubului sunt în lupta pentru titlul din RLR BMW GT Challenge, iar sim racerii din acest colectiv s-au calificat în finala națională a Logitech G Challenge. Victor Nicolae, Alex Cascatău și Sebastian Apostol vor marca debutul României în cadrul SRO eSports odată cu finala GT World Challenge Sprint de la Spa-Francorchamps, iar Nicolae va participa pe 20 noiembrie la marea sărbătoare BMW SIM Live, unde se numără printre cei 12 finaliști ai competiției mondiale BMW SIM Time Attack.

Clasamente

RES Touring Open

  1. West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 308p
  2. BADI Racing (B.Anton/E.Anton) 258p
  3. Ivan Motorsport (V.Ivan) 156p
  4. Joule Racing (I.Bontea) 154p
  5. MVM1 (A. Fulga) 146p

Categoria A2

  1. West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 135p
  2. Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 68p
  3. Dan Motorsport (S.Dan) 17p

Echipe

  1. Racing League Romania 296p
  2. Willi Motorsport 244p
  3. AVG Motorsport 127p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.