De la virtual la real și retur: primul Gaming Marathon din 2021 include spectacolul din RLR Radical Sprint Cup

Racing League Romania a ajuns cu sezoanele într-un punct-cheie, iar Mihai Șuțeanu vine la Gaming Marathon cu moralul la cote maxime după scorul perfect de la Snetterton și rezultatul de vis la debutul real, pe Motorpark.

Doar două nume din Racing League Romania au reușit, până acum, să câștige etape în ambele medii de simulare (Assetto Corsa Competizione și iRacing). Unul dintre acestea este Mihai Șuțeanu, omul momentului în RLR, care vizează să-și continue forma bună în această duminică, în fața unei audiențe numeroase. Conceptul maratoanelor de gaming a fost reacția rapidă a organizatorilor (Bucharest Gaming Week și Nexus Gaming) la constrângerile pandemice. RLR a fost parte a sărbătorii scenei de gaming încă de la prima reuniune, iar acum se împlinește un an de la lansarea acestei idei ce a strâns și cifre impresionante ca vizualizări, dar și fonduri direcționate către acțiuni caritabile.

Cum 28 martie coincide cu etapa a șasea a seriei RLR Radical Sprint Cup, programul de sim racing integrat în acest Gaming Marathon va include nu doar obișnuitele manșe de 40, respectiv 25 de minute de pe traseul britanic Oulton Park, ci și surprize pentru fanii competiției – concursuri cu premii și noi conexiuni între virtual și real. Aceasta a fost, de altfel, tema weekendului precedent, când primii trei din clasamentul sezonului RLR din toamna anului 2020 au primit ”botezul pistei” pe Motorpark România, grație partenerului Smart Driving România.

Racing League Romania shootout

Mihai Șuțeanu venea după o rundă perfectă în RLR Radical Sprint Cup, cu victorii în ambele manșe de la Snetterton și puncte importante recuperate față de liderul clasamentului general, Bogdan Moldovan. Experiența sa de patru sezoane în karting (2014-17) a fost de bun augur într-un test al rapidei adaptabilități la circuitul de mare viteză. Șuțeanu reușea să devină campion național la categoria Pufo în 2015 în fața unor nume precum Eric Enache, Andrew Boriceanu sau Darius Babaioana, pe majoritatea colegilor de generație reușind să-i învingă ulterior și la categoria Mini, unde cel mai bun rezultat al său a fost locul al cincilea la final de sezon, în bătălie cu Alexandru Iancu sau campionul de anduranță al Spaniei, David Șerban.

Racing League Romania shootout  - MIhai Șuțeanu

Anii de pauză l-au făcut pe Șuțeanu să se reorienteze spre sim racing, acolo unde a performat încă de la primele apariții în Campionatul Național Digital de Circuit, în primăvara lui 2020. Ulterior, s-a implicat în lupta pentru titlu în Racing League Romania, la ultimul sezon în mediul Assetto Corsa, și a rămas în grupul de frunte în 2021. Ocupă în prezent poziția a doua în RLR Radical Sprint Cup după 5 etape din totalul de 10 și poziția a patra în BMW GT Challenge împreună cu coechipierul Victor Taraș, după 6 curse din 10. Victorii pe ambele fronturi, însă cea mai dulce a fost cea obținută în realitate pe Motorpark, la doar trei zecimi în fața lui Andrei Bechir: aceasta-i aduce ca premiu debutul în competițiile de time attack, în aprilie având șansa de a concura cu toate costurile incluse la o etapă a ROTAC.

Atât Șuțeanu, cât și adversarii săi revin așadar în arena susținută de Radical România pentru a se lupta la titlu pe o grilă valoroasă, ce reunește foști campioni RLR precum Victor Nicolae și Cristian Berindea, dar și alți piloți cu palmares bogat în competiții de karting (Dragoș Simion) și auto (Alex Mirea, Radu Dumitrescu). Va absenta de această dată campionul Romanian Endurance Series, Sergiu Nicolae, însă motivul este destul de bun, de vreme ce-și începe activitatea pe circuit în 2021 cu o participare în cursa de 12 ore de la Mugello.

Etapa RLR va putea fi urmărită pe pagina de facebook Radical Romania.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.