De la virtual la real și retur: primul Gaming Marathon din 2021 include spectacolul din RLR Radical Sprint Cup

Racing League Romania a ajuns cu sezoanele într-un punct-cheie, iar Mihai Șuțeanu vine la Gaming Marathon cu moralul la cote maxime după scorul perfect de la Snetterton și rezultatul de vis la debutul real, pe Motorpark.

Doar două nume din Racing League Romania au reușit, până acum, să câștige etape în ambele medii de simulare (Assetto Corsa Competizione și iRacing). Unul dintre acestea este Mihai Șuțeanu, omul momentului în RLR, care vizează să-și continue forma bună în această duminică, în fața unei audiențe numeroase. Conceptul maratoanelor de gaming a fost reacția rapidă a organizatorilor (Bucharest Gaming Week și Nexus Gaming) la constrângerile pandemice. RLR a fost parte a sărbătorii scenei de gaming încă de la prima reuniune, iar acum se împlinește un an de la lansarea acestei idei ce a strâns și cifre impresionante ca vizualizări, dar și fonduri direcționate către acțiuni caritabile.

Cum 28 martie coincide cu etapa a șasea a seriei RLR Radical Sprint Cup, programul de sim racing integrat în acest Gaming Marathon va include nu doar obișnuitele manșe de 40, respectiv 25 de minute de pe traseul britanic Oulton Park, ci și surprize pentru fanii competiției – concursuri cu premii și noi conexiuni între virtual și real. Aceasta a fost, de altfel, tema weekendului precedent, când primii trei din clasamentul sezonului RLR din toamna anului 2020 au primit ”botezul pistei” pe Motorpark România, grație partenerului Smart Driving România.

Racing League Romania shootout

Mihai Șuțeanu venea după o rundă perfectă în RLR Radical Sprint Cup, cu victorii în ambele manșe de la Snetterton și puncte importante recuperate față de liderul clasamentului general, Bogdan Moldovan. Experiența sa de patru sezoane în karting (2014-17) a fost de bun augur într-un test al rapidei adaptabilități la circuitul de mare viteză. Șuțeanu reușea să devină campion național la categoria Pufo în 2015 în fața unor nume precum Eric Enache, Andrew Boriceanu sau Darius Babaioana, pe majoritatea colegilor de generație reușind să-i învingă ulterior și la categoria Mini, unde cel mai bun rezultat al său a fost locul al cincilea la final de sezon, în bătălie cu Alexandru Iancu sau campionul de anduranță al Spaniei, David Șerban.

Racing League Romania shootout  - MIhai Șuțeanu

Anii de pauză l-au făcut pe Șuțeanu să se reorienteze spre sim racing, acolo unde a performat încă de la primele apariții în Campionatul Național Digital de Circuit, în primăvara lui 2020. Ulterior, s-a implicat în lupta pentru titlu în Racing League Romania, la ultimul sezon în mediul Assetto Corsa, și a rămas în grupul de frunte în 2021. Ocupă în prezent poziția a doua în RLR Radical Sprint Cup după 5 etape din totalul de 10 și poziția a patra în BMW GT Challenge împreună cu coechipierul Victor Taraș, după 6 curse din 10. Victorii pe ambele fronturi, însă cea mai dulce a fost cea obținută în realitate pe Motorpark, la doar trei zecimi în fața lui Andrei Bechir: aceasta-i aduce ca premiu debutul în competițiile de time attack, în aprilie având șansa de a concura cu toate costurile incluse la o etapă a ROTAC.

Atât Șuțeanu, cât și adversarii săi revin așadar în arena susținută de Radical România pentru a se lupta la titlu pe o grilă valoroasă, ce reunește foști campioni RLR precum Victor Nicolae și Cristian Berindea, dar și alți piloți cu palmares bogat în competiții de karting (Dragoș Simion) și auto (Alex Mirea, Radu Dumitrescu). Va absenta de această dată campionul Romanian Endurance Series, Sergiu Nicolae, însă motivul este destul de bun, de vreme ce-și începe activitatea pe circuit în 2021 cu o participare în cursa de 12 ore de la Mugello.

Etapa RLR va putea fi urmărită pe pagina de facebook Radical Romania.

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.