De la virtual la real și retur: primul Gaming Marathon din 2021 include spectacolul din RLR Radical Sprint Cup

Racing League Romania a ajuns cu sezoanele într-un punct-cheie, iar Mihai Șuțeanu vine la Gaming Marathon cu moralul la cote maxime după scorul perfect de la Snetterton și rezultatul de vis la debutul real, pe Motorpark.

Doar două nume din Racing League Romania au reușit, până acum, să câștige etape în ambele medii de simulare (Assetto Corsa Competizione și iRacing). Unul dintre acestea este Mihai Șuțeanu, omul momentului în RLR, care vizează să-și continue forma bună în această duminică, în fața unei audiențe numeroase. Conceptul maratoanelor de gaming a fost reacția rapidă a organizatorilor (Bucharest Gaming Week și Nexus Gaming) la constrângerile pandemice. RLR a fost parte a sărbătorii scenei de gaming încă de la prima reuniune, iar acum se împlinește un an de la lansarea acestei idei ce a strâns și cifre impresionante ca vizualizări, dar și fonduri direcționate către acțiuni caritabile.

Cum 28 martie coincide cu etapa a șasea a seriei RLR Radical Sprint Cup, programul de sim racing integrat în acest Gaming Marathon va include nu doar obișnuitele manșe de 40, respectiv 25 de minute de pe traseul britanic Oulton Park, ci și surprize pentru fanii competiției – concursuri cu premii și noi conexiuni între virtual și real. Aceasta a fost, de altfel, tema weekendului precedent, când primii trei din clasamentul sezonului RLR din toamna anului 2020 au primit ”botezul pistei” pe Motorpark România, grație partenerului Smart Driving România.

Racing League Romania shootout

Mihai Șuțeanu venea după o rundă perfectă în RLR Radical Sprint Cup, cu victorii în ambele manșe de la Snetterton și puncte importante recuperate față de liderul clasamentului general, Bogdan Moldovan. Experiența sa de patru sezoane în karting (2014-17) a fost de bun augur într-un test al rapidei adaptabilități la circuitul de mare viteză. Șuțeanu reușea să devină campion național la categoria Pufo în 2015 în fața unor nume precum Eric Enache, Andrew Boriceanu sau Darius Babaioana, pe majoritatea colegilor de generație reușind să-i învingă ulterior și la categoria Mini, unde cel mai bun rezultat al său a fost locul al cincilea la final de sezon, în bătălie cu Alexandru Iancu sau campionul de anduranță al Spaniei, David Șerban.

Racing League Romania shootout  - MIhai Șuțeanu

Anii de pauză l-au făcut pe Șuțeanu să se reorienteze spre sim racing, acolo unde a performat încă de la primele apariții în Campionatul Național Digital de Circuit, în primăvara lui 2020. Ulterior, s-a implicat în lupta pentru titlu în Racing League Romania, la ultimul sezon în mediul Assetto Corsa, și a rămas în grupul de frunte în 2021. Ocupă în prezent poziția a doua în RLR Radical Sprint Cup după 5 etape din totalul de 10 și poziția a patra în BMW GT Challenge împreună cu coechipierul Victor Taraș, după 6 curse din 10. Victorii pe ambele fronturi, însă cea mai dulce a fost cea obținută în realitate pe Motorpark, la doar trei zecimi în fața lui Andrei Bechir: aceasta-i aduce ca premiu debutul în competițiile de time attack, în aprilie având șansa de a concura cu toate costurile incluse la o etapă a ROTAC.

Atât Șuțeanu, cât și adversarii săi revin așadar în arena susținută de Radical România pentru a se lupta la titlu pe o grilă valoroasă, ce reunește foști campioni RLR precum Victor Nicolae și Cristian Berindea, dar și alți piloți cu palmares bogat în competiții de karting (Dragoș Simion) și auto (Alex Mirea, Radu Dumitrescu). Va absenta de această dată campionul Romanian Endurance Series, Sergiu Nicolae, însă motivul este destul de bun, de vreme ce-și începe activitatea pe circuit în 2021 cu o participare în cursa de 12 ore de la Mugello.

Etapa RLR va putea fi urmărită pe pagina de facebook Radical Romania.

 

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.