Caravana internaţională BMW SIM Racing aduce o nouă competiție virtuală la Bucureşti

Implicarea BMW Group în sim racing a luat amploare în ultimii ani cu un program competiţional de amploare, devenit o parte importantă din programul oficial de motorsport al mărcii. Şi în România, BMW este deja partener de tradiţie al principalului campionat de sim racing – Racing League Romania. Acum, Bucureşti va fi o oprire în caravana internaţională COME CLOSER. WE DON`T BYTE, cu finala programată pentru 23-24 octombrie la Salzburg.

Implicarea BMW în proiecte de sim racing a luat o anvergură considerabilă în ultimul an. Aceasta include implicarea piloţilor de uzină în proiecte de sim racing, dezvoltarea mai multor cupe internaţionale BMW, dar şi colaborări cu dezvoltatori hardware, aşa cum este volanul special dezvoltat împreună cu Fanatec. Acesta poate fi folosit atât pe un rig de sim racing, cât şi pe cel mai avansat automobil de curse BMW al momentului – BMW M4 GT3.

BMW a dezvoltat o tradiţie bogată şi în România, ca partener al Racing League România, cel mai important campionat din domeniu, colaborare care a ajuns deja la al patrulea sezon.

Acum, BMW vine cu o propunere pentru toţi cei care doresc să descopere fenomenul SIM Racing. Caravana BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR se opreşte la Bucureşti în perioada 10-12 septembrie cu două rig-uri de sim racing Fanatec, unul din cei mai puternici de furnizori de hardware din domeniu.

Cei interesaţi se pot înscrie la o experienţă de pilotaj pe platforma rFactor2, pilotând BMW M2 CS. Piloţii din campionatul Racing League România, cei mai buni sim racers la nivel naţional, vor fi alături de eveniment, împărtăşind din experienţele proprii şi oferind sfaturi de pilotaj. Primii doi cei mai rapizi participanţi primesc câte o invitaţie la finala internaţională a caravnei, organizată pe 23 şi 24 octombrie la Salzburg (Austria). Aceştia vor reprezenta România, alături de cei mai buni piloţi Racing League România din sezonul care tocmai s-a încheiat. La Salzburg, invitat special este pilotul oficial Phlipp Eng, cu experienţă în DTM şi în curse precum 24h Le Mans sau Nürburgring.

Pentru a participa la sesiunea de la Bucureşti, cei interesaţi se pot înscrie completând un formular on-line pe pagina https://emt.bmw-cseu.com/sim-racing-romania?partner=AqGZtYw6FU

Finala BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR de la Salzburg va fi prezentată şi în deschiderea Bucharest Gaming Week. În cadrul aceluiaşi eveniment va fi organizată o cursă din noul sezon Racing League România, dar şi o prezentare excepţională, în premieră, a volanului Fanatec dezvoltat împreună cu BMW şi compatibil cu BMW M4 GT3.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.