Bucharest Gaming Week 2021: O victorie categorică pentru Textar eSports

Primele patru etape ale sezonului au avut răsturnări de situație, liderii din prima parte a fiecărei curse fiind surclasați până la sosire. Pe Donington Park, Sebastian Apostol și Dragoș Simion și-au asumat însă statutul de favoriți de-a lungul celor două ore și au semnat cea de-a doua victorie consecutivă pentru BMW M6 GT3 și Textar eSports.

Prima zi de main event din cadrul Bucharest Gaming Week 2021 a propus în prime time o reprezentație a Racing League Romania. Sezonul al doilea al RLR BMW GT Challenge a ajuns la jumătatea sa, iar clasamentul general, deja foarte strâns cu un grup al favoriților cuprins într-un interval de doar 13 puncte, s-a compactat și mai mult în urma desfășurării cursei de pe Donington Park.

Cel de-al treilea circuit din pachetul British GT al Assetto Corsa Competizione reprezenta cel mai puternic fief pentru modelele BMW din întregul calendar. Astfel, Textar eSports n-a avut emoții de-a lungul săptămânii de calificări, reușind cel de-al patrulea pole position. În urma acestora, pe grilă se aflau rivalii de tradiție – Aqirys Racing (Alex Cascatău/Victor Nicolae) și Walk Racing (Mihai Șuțeanu/Victor Taraș). Apoi, un grup de BMW-uri era gata să profite de orice ezitare a liderilor.

La start s-a produs depășirea pentru locul secund, Șuțeanu trecând pe interior de Cascatău. Primii trei s-au distanțat de pluton, dar și între ei s-au creat ecarturi considerabile. Simion a condus cursa de-a lungul primei ore, apoi și-a permis luxul de a petrece timp adițional la standuri pentru a repara ușoare avarii la mașină. Apostol a preluat modelul M6 GT3 și s-a depărtat cu ușurință de Taraș, câștigând cursa cu aproape 28 de secunde avans.

Victor Nicolae a avut probleme la boxe, care l-au întârziat 13 secunde și l-au scos din lupta pentru poziția secundă. Pilotul Aqirys Racing a tranșat favorabil disputa cu Sergiu Nicolae (Joule Racing), campion al Romanian Endurance Series. Cea de-a cincea mașină care a parcurs 82 de tururi în cele două ore a fost BMW-ul pilotat de Lucas Motadel și Aldrin Opran (JHS).

În clasamentul British by MINI s-au păstrat ecarturile existente, de vreme ce primii trei (Simion, Șuțeanu și Apostol) au făcut joc egal în această etapă, cele mai rapide tururi ale lor fiind în aceeași zecime de secundă. Textar eSports (BMW Trophy), Alex Cascatău (licențiați) și Andrei Miclea (debutanți) s-au distanțat de urmăritori în clasamentele specifice.

Victor Nicolae, primul român calificat la BMW SIM Live

Marea finală a sezonului de sim racing patronat de BMW Motorsport va avea loc în weekendul 20-21 noiembrie și va reuni performerii etapelor din cele trei competiții desfășurate în mediile rFactor 2, iRacing și Assetto Corsa Competizione. Acesta din urmă a reprezentat noutatea anului 2021, cu patru faze de calificare (Monza, Snetterton, Barcelona, Spa-Francorchamps) prin secvențe de 20 de minute de time attack cu BMW M4 GT4. Victor Nicolae (West Competition Racing) s-a clasat în Top 6 mondial la trei dintre cele patru runde și se va număra printre cei 12 finaliști, ceea ce reprezintă o premieră notabilă pentru scena de sim racing din țara noastră.

RLR – The Journey, retrospectiva anului

Standul BMW din cadrul Bucharest Gaming Week 2021 a propus pasionaților un documentar dedicat volanului Fanatec BMW M4 GT3, etapa de RLR BMW GT Challenge și avanpremiera noului Seria 4 Gran Coupé pe canalul streamerului anului, JaxiTV. Weekendul s-a încheiat cu o trecere în revistă a progreselor înregistrate de universul Racing League Romania în acest an, într-o prezentare găzduită de Victor Nicolae și Alexandru Șiclovan în studioul Nexus Gaming.

Clasamente

Clasament general

  1. Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 83.5
  2. Textar eSports (Apostol/Simion) 77.5
  3. Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 74.5
  4. Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
  5. Motul eSports (Berindea/Bechir) 26

BMW Trophy

  1. Textar eSports (Apostol/Simion) 91.5
  2. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 69.5
  3. X-Team (Știrbu/Cruceru) 55.5

British by MINI

  1. Dragoș Simion (BMW M6 GT3) 4:45.916
  2. Mihai Șuțeanu (Bentley Continental GT3) +0.753
  3. Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.789

Licențiați

  1. Alex Cascatău 108
  2. Aldrin Opran 57.5
  3. Radu Dumitrescu 45

Debutanți

  1. Andrei Miclea 96.5
  2. Mihai Belașcu 84.5
  3. Andrei Carcea 42.5

Calendar

Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.

  1. Imola (2h) – 30 august
  2. Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
  3. Snetterton (2h) – 27 septembrie
  4. Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
  5. Donington Park (2h) – 30 octombrie
  6. Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
  7. Silverstone (2h) – 21 noiembrie
  8. Zolder (1,5h) – 5 decembrie
  9. Misano (4h) – 19 decembrie

Despre BMW M6 GT3

Al treilea model BMW omologat FIA GT3 (după Alpina M6 și Z4) și al doilea construit de uzină a debutat pe circuite în 2016 și este folosit în continuare în cele mai importante serii de profil: GT World Challenge, DTM, NLS, Intercontinental GT Challenge, IMSA Weathertech Sportscar Championship. M6 GT3 are în palmares victorii de prestigiu la Spa-Francorchamps 24h (cu ROWE Racing în 2016 și cu Walkenhorst Motorsport în 2018), Nurburgring Nordschleife 24h (ROWE Racing, 2020) și Daytona 24h (Turner Motorsport, 2021).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile sunt difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4. Sezonul al doilea propune trecerea la categoria GT3.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.