BMW-ul West Competition Racing revine în fruntea diviziei Romanian Endurance Series Touring pe Transilvania Motor Ring

Schimbarea de ambianță a readus West Competition Racing în fruntea ierarhiei turismelor, odată cu victoria semnată de Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan (BMW 325i) într-o cursă strategică, plină de evenimente pe Transilvania Motor Ring.

Intervalul de șase săptămâni dintre cursa de 500 de kilometri și prima rundă disputată în acest sezon pe Transilvania Motor Ring a reprezentat un prilej de reflexie și, totodată, de autoanaliză după acea contraperformanță în care podiumul diviziei turismelor a fost capturat in extremis, cu patru viraje înainte de sosire. Revenirea traseului de lângă Târgu Mureș în calendarul Romanian Endurance Series după o pauză de un an a reprezentat un argument important în decizia West Competition Racing de a se întoarce în campionat.

Am început anul cu o vizită pe Transilvania Motor Ring odată cu lansarea echipei de motociclism a partenerilor de la VN Motorsport, apoi ne-am reîntâlnit cu circuitul la etapa Radical Romanian Cup. De fiecare dată ne-am făcut noi prieteni și abia așteptam să venim aici și în calitate de concurenți.

Alexandru Șiclovan

Weekendul de cursă a fost primul cu spectatori, ceea ce a reactivat amintiri plăcute din urmă cu doi ani, când BMW-ul E36 325i adus de la Nurburgring debuta în România într-o cursă disputată în condiții mixte. De această dată amenințarea ploii nu s-a concretizat, iar publicul a avut parte de varietate în cadrul zilei de sâmbătă – etapa de regularitate și viteză pe circuit pentru mașini istorice din cadrul Romanian Retro Racing a fost urmată de antrenamentele și calificările RES.

West Competition Racing și-a dublat eforturile la această etapă, înscriind al doilea echipaj cu sprijinul Smart Driving în cadrul celei mai disputate categorii a campionatului (Logan Cup). Radu Dumitrescu, învingător la categoria SR1 în Radical Romanian Cup, dimpreună cu Vadim Prisăcaru, instructor de pilotaj, au debutat astfel în lumea anduranței.

Sesiunea de antrenamente a început cu ezitările firești ale piloților aflați la primul contact cu acest circuit. Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan au reactivat amintirea tururilor de acum doi ani și au găsit încă de la prima ieșire pe circuit soluții pentru a lega tururile ce exprimau potențialul modelului BMW, ambii oprind cronometrul în aceeași zecime (1:51.7) pe anvelope uzate. Avantajul de pe tabelă deschidea opțiunea de a păstra acel set de anvelope și pentru calificări, însă turul de validare al acestei decizii a adus o problemă tehnică: un montant al galeriei de evacuare a cedat și mașina a trebuit tractată la boxe.

Intervalul scurt dintre antrenamente și calificări a dus la o soluție de compromis pentru a putea ieși din nou pe circuit, însă imediat s-a dovedit că aceasta nu afecta performanța. Primul tur lansat al lui Dumitrașcu (1:52.5) a fost surclasat de Lerato Racing (1:51.9), însă pilotul West Competition Racing a răspuns cu 1:51.2 pentru a obține pole-ul diviziei turismelor. Senzațiile nesperat de bune pe anvelopele aflate la final de viață l-au făcut apoi să mai încerce o îmbunătățire, însă o frânare deosebit de târzie în primul viraj a făcut ca mașina să se oprească în zona de degajare, din fericire doar cu avarii cosmetice.

BMW-ul a fost apoi readus la greutatea inițială de către echipa tehnică prin eliminarea câtorva kilograme de pietriș, iar titlularii priveau cu încredere înspre ziua cursei. Startul precaut al lui Dumitrașcu a fost compensat în doar câteva viraje printr-o depășire asupra rivalilor de la categoria A2, avansul crescând apoi pe fondul tururilor de 1:50-1:51. Dumitrașcu a prins din urmă modelul Porsche Cayman S pilotat de Mihai Tomescu, înscris la categoria superioară a GT-urilor, angrenându-se într-un duel spectaculos cu acesta, care s-a încheiat mult prea devreme cu ieșire în decor pentru Toma Racing.

Cursa a fost oprită cu steag roșu pentru a se putea interveni la locul accidentului, iar ecartul construit de West Competition Racing în raport cu adversarii direcți (50 de secunde) a fost redus la zero în momentul restartului. Cea de-a doua neutralizare a reprezentat prilejul opririi obligatorii pentru schimbul de piloți, una deosebit de eficientă pentru BMW-ul cu numărul 268, care a ieșit chiar în fața liderului Cătălin Ghigea.

Mașina de siguranță a fost scoasă în fața prototipului Ligier JS51, ceea ce a făcut ca Alexandru Șiclovan să beneficieze de aproape un tur avans în raport cu rivalii de la categoria turismelor. Restartul deosebit de animat a adus depășiri pe bandă rulantă, însă imediat a survenit un nou Cod 60 pentru repoziționarea anvelopelor ce delimitau parcursul în ultima șicană a turului de circuit. Alte trei tururi de acțiune anticipau un final tensionat, însă acesta nu s-a mai produs din pricina incendiului care a cuprins mașina lui Ghigea.

Steagul roșu a pus capăt cursei cu un sfert de oră înaintea consumării celor două ore programate, certificând dubla victorie (divizia RES Touring și categoria A2) pentru BMW-ul West Competition Racing, la prima evoluție din acest sezon fără mentorul Alex Cascatău, care a avut o contribuție importantă prin consiliere de la distanță. De altfel, Șiclovan și Dumitrașcu au prelungit seria victoriilor echipei la categoria A2 pe Transilvania Motor Ring, deschisă de Cascatău și Ciprian Petrăreanu în urmă cu doi ani.

Fiecare cursă vine cu trăiri intense și neașteptate. De această dată totul a decurs perfect pentru noi. Neutralizările ne-au dat și ne-au luat ecarturi, așa cum se întâmplă mereu în anduranță. Misiunea noastră era să revenim în fruntea ierarhiei RES Touring, iar acum că am reușit asta, trebuie să rămânem acolo până la final. Mă bucură faptul că incidentele de astăzi nu au avut consecințe pentru sănătatea piloților implicați. Nu trebuie să uităm niciodată că a fi pilot e ceva foarte special – înseamnă să-ți asumi niște riscuri pe care ceilalți nu sunt dispuși să le ia în considerare.

Dinu Dumitrașcu

Dacia Logan cu numărul 22 a încheiat pe poziția a cincea la debut, Dumitrescu și Prisăcaru având convingerea că parcursul în cursele de anduranță generează emoții puternice, pe care caută să le retrăiască în viitorul apropiat. Pe treapta a treia a podiumului categoriei Logan Cup s-au clasat Mihai Șurubariu și Andrei Nicolae (Best Next Pilot), care au adunat puncte importante alături de BMW-ul 325i pentru a promova Racing League Romania pe prima poziție în clasamentul echipelor după trei etape.

Următoarea etapă a Romanian Endurance Series va avea loc pe 10 iulie, fiind pentru prima oară în istoria de șase ani a campionatului când se va rula în sensul antiorar al traseului Motorpark România, de-a lungul unei întreceri de două ore.

Re-live

Clasamente

RES Touring Open

  1. West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 160p
  2. BADI Racing (B.Anton/E.Anton) 136p
  3. Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 102p
  4. Ivan Motorsport (V.Ivan) 99p
  5. MVM1 (A. Fulga) 63p

Categoria A2

  1. West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 65p
  2. Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 53p
  3. X Racing Team (A.Prelea/A.Prelea) 5p

Echipe

  1. Racing League Romania 148p
  2. Willi Motorsport 140p
Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.