Retrospectiva BMW Motorsport SIM Racing în 2020 – un prim sezon cu multă acţiune, inclusiv „made in Romania”

BMW Sim Racing
Sezonul 2020 a fost primul în care BMW Motorsport a stabilit sim racing ca un pilon independent, egal în programul său de curse. Accentul a fost pus pe cupele monomarcă BMW digitale - BMW SIM 120 Cup şi BMW SIM M2 CS Racing Cup - cu un platou de concurs de top, dar maşinile BMW şi piloţii oficiali BMW s-au bucurat şi de numeroase succese la renumitele evenimente de sim racing din afara acestor cupe. Şi în România fenomenul sim racing a cunoscut o dezvoltare rapidă cu BMW alături.

„Echipe de top, piloţi de top şi grile de start complete. Răspunsul la cele două cupe BMW SIM pe care le-am creat în colaborare cu iRacing şi rFactor2 în primul nostru an a fost impresionant”, a declarat Rudolf Dittrich, directorul BMW Motorsport SIM Racing. „Cei mai buni sim raceri din lume au concurat în ambele cupe monomarcă şi au avut evoluţii fantastice. Puteţi vedea cât de serios au luat competiţia prin impresionanta listă de start din finala BMW SIM Live. Noi, împreună cu comunitatea, aşteptăm cu nerăbdare cursele finale spectaculoase.”

BMW SIM 120 Cup
În BMW SIM 120 Cup de pe platforma de simulare iRacing, mai mult de 2.000 de piloţi din întreaga lume au concurat în cele şase curse ale sezonului la Daytona, Sebring, Nürburgring, Spa-Francorchamps, Road Atlanta şi Interlagos. Recompensa pentru fiecare victorie a fost de 2.400 de dolari, în timp ce echipa clasată pe locul doi a primit 1.200 de dolari. Piloţii de pe locul trei au împărţit 600 de dolari. În finală sunt în joc alte premii financiare de peste 27.000 de dolari.

Echipe care s-au calificat pentru BMW SIM Live
Maximilian Benecke / Maximilian Wenig – Team Redline
Josh Rogers / Mitchell deJong – Coanda Simsport
Laurin Heinrich / Alexander Voß – BS+COMPETITION
Agustín Canapino / Sami-Matti Trogen – Williams Esports
Tuomas Tähtelä / Valtteri Alander – KOVA Esports
Sebastian Job / Graham Carroll – Red Bull Racing Esports

BMW SIM M2 CS Racing Cup
În cea de-a doua cupă monomarcă BMW, cei mai buni sim raceri au mers cap la cap pe platforma rFactor2 în versiunea BMW M2 CS Racing virtuală pe legendarul Nürburgring. Cele mai multe curse au fost pe Nordschleife, într-o varietate de condiţii. Cu soare, ploaie sau întuneric: doar adevăraţii specialişti ai „Infernului Verde” s-au descurcat acolo. Cei mai buni dintre ei vor participa acum la finala BMW SIM Live, unde vor lupta pentru un fond total de premii de 3.500 de euro.

Piloţi care s-au calificat pentru BMW SIM Live:
Michal Smidl – Varga Sim Racing
Risto Kappet – R8G Esports
Nikodem Wisniewski – Williams Esports
Erhan Jajovski – R8G Esports
Zbigniew Siara – Buttler-Pal Motorsport
Peyo Peev – HM Engineering
Jakub Brzezinski – Williams Esports
Yuri Kastorp – R8G Esports
Hany Alsabti – R8G Esports
Joonas Ravio – Zansho Simsport

Alte succese în sim racing pentru maşinile şi piloţii BMW

„În afară de propriile cupe BMW SIM, anul acesta am văzut un impuls extraordinar în sim racing, în parte datorită pandemiei, care a generat noi serii de curse într-o succesiune foarte rapidă”, a spus Dittrich. „Maşinile BMW şi piloţii BMW au obţinut numeroase victorii şi titluri pe diferite platforme de simulare. A fost deosebit de interesant să vedem cu câtă pasiune şi ambiţie s-au implicat mulţi piloţi oficiali BMW în sim racing. Iar unii dintre ei au fost recompensaţi cu victorii de prestigiu. Mi-ar plăcea să continua această tendinţă şi în 2021.”

Unul dintre marii câştigători din rândurile piloţilor oficiali BMW a fost Bruno Spengler (Canada). A câştigat două titluri pe platforma iRacing. În primul rând, cu BMW M8 GTE virtual, a câştigat IMSA iRacing Pro Series, înfiinţat de seria IMSA în timpul pauzei forţate de la cursele din lumea reală. Pe lângă Spengler, mulţi alţi piloţi IMSA obişnuiţi au concurat în competiţie, inclusiv reprezentanţii BMW Nick Catsburg (Olanda), Philipp Eng (Austria), Jesse Krohn (Finlanda), John Edwards, Connor De Phillippi şi Robby Foley (toţi SUA). În toamnă, Spengler a câştigat şi titlul din Digital Nürburgring Endurance Series powered by VCO, împreună cu echipa BMW Bank şi coechipierii Kay Kaschube şi Nils Koch (ambii Germania), la volanul BMW Z4 GT3. Toate cursele din serie au avut loc pe varianta Nordschleife de la Nürburgring.

BMW Sim Racing

De asemenea, în modelul BMW Z4 GT3 virtual, Eng şi colegii săi din Team BS + COMPETITION, Laurin Heinrich şi Alexander Voß (ambii Germania), au sărbătorit victoria generală în iRacing 24h Nürburgring. Pilotul BMW i Andretti Motorsport, Maximilian Günther (Germania), a câştigat titlul Pro în „The RACE All-Star Cup” pe platforma rFactor 2 şi a performat foarte bine şi în „ABB Formula E Race at Home Challenge2, cu câteva victorii în cursă. În acea competiţie, pilotul echipei Redline, Kevin Siggy (Slovenia), aflat la comenzile BMW iFE.20 virtual, a câştigat titlul sim racerilor, care i-a oferit şi un loc la startul finalei din BMW SIM M2 CS Racing Cup la BMW SIM Live. Cel de-al 12-lea şi ultimul loc pe lista de start pentru aceste finale a revenit lui Cem Bölükbasi (Turcia) pentru victoria sa în evenimentul sim racing organizat de Jochen Schweizer. Bölükbasi, Siggy şi Heinrich şi-au unit forţele cu Coque Lopez (Spania) pentru a forma BMW Motorsport SIM Racing Team pentru V10 R-League pe platforma Assetto Corsa şi s-au bucurat de mai multe succese împotriva competiţiei redutabile din sezonul inaugural al competiţiei pe echipe.

Anul acesta, şi DTM a organizat un campionat digital. Titlul pe echipe în DTM Esports Championship, desfăşurat pe platforma RaceRoom, a revenit echipajului condus de căpitanul şi pilotul BMW în DTM Sheldon van der Linde (Africa de Sud). Timo Glock (Germania) şi Lucas Auer (Austria) au fost şi ei în acţiune în BMW M4 DTM virtual ca reprezentanţi ai piloţilor de curse profesionişti. Titlul sim racerilor i-a revenit lui Moritz Löhner (Germania), care, ca membru al echipei lui Sheldon van der Linde, a concurat şi el cu un BMW M4 DTM.

BMW Sim Racing RLR

Racing League România şi o reprezentare internaţională

Racing League România a construit o comunitate valoroasă de pasionaţi. BMW a jucat un rol important în susţinerea celor două sezoane din acest an. Colaborarea s-a bucurat şi de recunoaşterea Bucharest Gaming Week, cu mai multe curse speciale organizate în jurul acestor evenimente.

Transmisiile live pe YouTube, pe canalul competiţiei, şi pe Facebook, pe pagina BMW România, au atras audienţe de zeci de mii de persoane. Cele două sezoane s-au bucurat de un interes deosebit, cu peste o sută de participanţi înscrişi.

Racing League România a adus în prim-plan în 2020 două modele emblematice BMW: BMW M3 E30 şi BMW M3 GT2 E92, unele din cele mai de succes automobile sport din istoria mărcii. Ultima cursă specială a 2020 a însemnat un alt moment deosebit, cu BMW M1 Procar debutând în cursele virtuale organizate de Racing League România.

Mai multe detalii despre Racing League România aici: https://www.bmw.ro/ro/topics/evenimente/racing-league-romania/bmw-esports-s6.html

Un alt moment important al implicării şi susţinerii fenomenului sim racing românesc de către BMW în 2020 a fost invitaţia pe care jucătorul de tenis Florin Mergea a primit-o de a participa la DTM Esports Championship. Florin a fost pe circuitul virtual de la Spa alături de unii din cei mai buni piloţi DTM, dar şi unii din cei mai buni sim racers ai momentului. „Fiind o platformă nouă, a trebuit să muncesc mult și până la urmă am reușit să mă apropii faţă de cei mai buni timpi. Din punctul meu de vedere a fost extraordinar, considerând experienţa mea limitată. La finalul celor două curse am reușit un loc al 17-lea și un loc al 18-lea din 23 de piloți pe grila de start, un succes pentru nivelul competiţiei şi experienţa mea”, povesteşte Florin.

BMW Sim Racing Florin Mergea DTM eSports

BMW SIM Live la 5 decembrie 2020
BMW SIM Live 2020, care va fi difuzat la 5 decembrie, de la ora României 17.00, printr-un stream live pe canalele BMW Motorsport şi BMW Esports, va include ultimele curse în BMW SIM 120 Cup şi BMW SIM M2 CS Racing Cup. Când câştigătorii de curse ale sezonului se reunesc, ei vor concura pentru un fond total de premiere de peste 25.000 de euro.

BMW Motorsport SIM Racing va folosi cadrul evenimentului pentru a-şi prezenta programul extins pentru sezonul viitor. Acest lucru va fi extins în mod semnificativ în multe domenii, pentru a recompensa pe deplin impulsul sectorului de curse digitale care se dezvoltă rapid. Planurile includ competiţii de cupe monomarcă, dezvoltări hardware şi colaborări. În cadrul BMW SIM Live 2020, BMW Motorsport SIM Racing va prezenta mai multe premiere mondiale spectaculoase.

 

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.