BMW SIM Fan Cup: Delegația României strălucește la Salzburg

Componenții echipei României au reușit prestații remarcabile în Austria, unde s-a desfășurat prima ediție a BMW SIM Fan Cup. Țara noastră a reprezentat cel de-al treilea pol de putere din cele nouă state implicate în concurs, iar Cristian Berindea a urcat pe podiumul marii finale în urma a doi sim raceri deosebit de experimentați în mediul rFactor 2. Finala din Austria a venit ca o încheirere a caravanei europene BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR care a ajuns şi în Bucureşti la început de septembrie.

După ce 2020 a fost anul creșterii competiției interne, obiectivul strategic al organizatorilor Racing League Romania a devenit afirmarea pe plan internațional. Primele semne încurajatoare au fost reprezentate de evenimentul bilateral România-Grecia, de participările meritorii ale lui Victor Nicolae în cadrul Alpine eSports Series și de înscrierea echipei naționale, Logitech Team RLR, într-o puternică serie de anduranță în această toamnă (SimGrid Endurance Cup). Totodată, diverși sim raceri români au reușit să se claseze în Top 10 în clasamentele celor mai rapide tururi ale BMW SIM Time Attack și Logitech G Challenge.

Începutul toamnei a adus o nouă veste bună pentru sim racerii din România, odată ce caravana oficială BMW Sim Racing, menită inițial să viziteze doar Austria, a vizitat opt alte țări, poposind și la București. Timp de trei zile, oricine a putut să ia un prim contact cu universul curselor virtuale. Pentru cei mai experimentați, miza a fost să atace vârful clasamentelor cu BMW M2 CS pe Nurburgring GP. Primii doi au obținut calificarea în finala BMW SIM Time Attack (Cristian Berindea și Dragoș Simion), alături de alte două bilete conferite celor mai bine clasați piloți eligibili din sezonul I al RLR BMW GT Challenge (Victor Nicolae și Andrei Bechir).

De altfel, cadrul oferit de BMW a reprezentat prilejul ideal și pentru a celebra acel prim sezon în mediul Assetto Corsa Competizione. La București s-au reunit protagoniștii ligii pentru festivitatea de premiere, fiind recompensate atât echipajele care au ocupat podiumul final (Walk Racing, Aqirys Racing și Motul eSports), cât și primele poziții în clasamentele licențiaților (Sergiu Nicolae), respectiv debutanților (Marian Andrei). Ulterior, cei patru reprezentanți ai României și-au început programul de pregătire, de vreme ce mediul rFactor 2 nu le era deloc familiar. În momentul de față, nu există suficient interes în țara noastră pentru această platformă, implicit nici curse organizate local.

Printre adversarii cu care Nicolae, Berindea, Bechir și Simion au dat piept în paddock-ul clasicului circuit Salzburgring se aflau experți ai acestui mediu de simulare. Vârful de lance al Poloniei a fost câștigătorul primei ediții a Virtual 24h of Le Mans, iar Austria conta pe sim raceri cu experiență în seria virtuală oficială a Formulei E. Românii au început în forță în prima zi, sub privirile pilotului BMW de uzină Philipp Eng: Victor Nicolae a încheiat al doilea în prima sa manșă la Zandvoort, apoi a asistat la o cursă dominată de colegii săi: 1-2-3 pentru ai noștri, care s-au întâlnit în runda următoare. Incidente i-au scos din calcule pe Simion și Nicolae, însă Bechir și Berindea urmau să continue asaltul a doua zi.

Circuitul propus de organizatori duminică (Nurburgring GP) reprezenta încă un avantaj pentru cei ce au concurat în seria oficială BMW SIM M2 CS Racing Cup. Tocmai din acest motiv, imixtiunea românilor în lupta pentru podium a reprezentat o surpriză. Andrei Bechir și-a încheiat evoluția în prima cursă a zilei decisive în urma unei erori în calificări, însă Cristian Berindea nu doar că a mers mai departe, ci a livrat un rezultat de top în marea finală. ”În urmă cu un an, eram printre cei 22 de milioane de spectatori ai victoriei lui Wisniewski de la Virtual 24h of Le Mans, iar acum am ajuns să ne luptăm cot la cot și să urcăm pe același podium”, mărturisea campionul Racing League Romania din primăvara anului 2020. Berindea a câștigat o excursie în Peninsula Istria la un hotel partener premium BMW, cu experiențe culinare și viticole incluse.

Printre momentele de neuitat pentru delegația României s-au numărat tururile pe faimosul circuit de lângă Salzburg la comenzile modelelor M3 și M4, dar și primul contact cu o mașini de legendă ale diviziei BMW Classic. La finele weekendului, Victor Nicolae concluziona: ”Cine tratează astăzi sim racing-ul cu seriozitate își poate transforma abilitatea naturală într-un stil de viață de sportiv care are parte de multe șanse de a străluci. Partenerii Racing League Romania au creat un context favorabil, un val extraordinar, în care ține doar de noi să ne atingem vârful de performanță. Cine a fost la Salzburg nu va uita prin ce a trecut, iar pe ceilalți îi vom molipsi cu entuziasmul nostru și-i vom motiva să dea tot ce pot!”

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.