BMW SIM Fan Cup: Delegația României strălucește la Salzburg

Componenții echipei României au reușit prestații remarcabile în Austria, unde s-a desfășurat prima ediție a BMW SIM Fan Cup. Țara noastră a reprezentat cel de-al treilea pol de putere din cele nouă state implicate în concurs, iar Cristian Berindea a urcat pe podiumul marii finale în urma a doi sim raceri deosebit de experimentați în mediul rFactor 2. Finala din Austria a venit ca o încheirere a caravanei europene BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR care a ajuns şi în Bucureşti la început de septembrie.

După ce 2020 a fost anul creșterii competiției interne, obiectivul strategic al organizatorilor Racing League Romania a devenit afirmarea pe plan internațional. Primele semne încurajatoare au fost reprezentate de evenimentul bilateral România-Grecia, de participările meritorii ale lui Victor Nicolae în cadrul Alpine eSports Series și de înscrierea echipei naționale, Logitech Team RLR, într-o puternică serie de anduranță în această toamnă (SimGrid Endurance Cup). Totodată, diverși sim raceri români au reușit să se claseze în Top 10 în clasamentele celor mai rapide tururi ale BMW SIM Time Attack și Logitech G Challenge.

Începutul toamnei a adus o nouă veste bună pentru sim racerii din România, odată ce caravana oficială BMW Sim Racing, menită inițial să viziteze doar Austria, a vizitat opt alte țări, poposind și la București. Timp de trei zile, oricine a putut să ia un prim contact cu universul curselor virtuale. Pentru cei mai experimentați, miza a fost să atace vârful clasamentelor cu BMW M2 CS pe Nurburgring GP. Primii doi au obținut calificarea în finala BMW SIM Time Attack (Cristian Berindea și Dragoș Simion), alături de alte două bilete conferite celor mai bine clasați piloți eligibili din sezonul I al RLR BMW GT Challenge (Victor Nicolae și Andrei Bechir).

De altfel, cadrul oferit de BMW a reprezentat prilejul ideal și pentru a celebra acel prim sezon în mediul Assetto Corsa Competizione. La București s-au reunit protagoniștii ligii pentru festivitatea de premiere, fiind recompensate atât echipajele care au ocupat podiumul final (Walk Racing, Aqirys Racing și Motul eSports), cât și primele poziții în clasamentele licențiaților (Sergiu Nicolae), respectiv debutanților (Marian Andrei). Ulterior, cei patru reprezentanți ai României și-au început programul de pregătire, de vreme ce mediul rFactor 2 nu le era deloc familiar. În momentul de față, nu există suficient interes în țara noastră pentru această platformă, implicit nici curse organizate local.

Printre adversarii cu care Nicolae, Berindea, Bechir și Simion au dat piept în paddock-ul clasicului circuit Salzburgring se aflau experți ai acestui mediu de simulare. Vârful de lance al Poloniei a fost câștigătorul primei ediții a Virtual 24h of Le Mans, iar Austria conta pe sim raceri cu experiență în seria virtuală oficială a Formulei E. Românii au început în forță în prima zi, sub privirile pilotului BMW de uzină Philipp Eng: Victor Nicolae a încheiat al doilea în prima sa manșă la Zandvoort, apoi a asistat la o cursă dominată de colegii săi: 1-2-3 pentru ai noștri, care s-au întâlnit în runda următoare. Incidente i-au scos din calcule pe Simion și Nicolae, însă Bechir și Berindea urmau să continue asaltul a doua zi.

Circuitul propus de organizatori duminică (Nurburgring GP) reprezenta încă un avantaj pentru cei ce au concurat în seria oficială BMW SIM M2 CS Racing Cup. Tocmai din acest motiv, imixtiunea românilor în lupta pentru podium a reprezentat o surpriză. Andrei Bechir și-a încheiat evoluția în prima cursă a zilei decisive în urma unei erori în calificări, însă Cristian Berindea nu doar că a mers mai departe, ci a livrat un rezultat de top în marea finală. ”În urmă cu un an, eram printre cei 22 de milioane de spectatori ai victoriei lui Wisniewski de la Virtual 24h of Le Mans, iar acum am ajuns să ne luptăm cot la cot și să urcăm pe același podium”, mărturisea campionul Racing League Romania din primăvara anului 2020. Berindea a câștigat o excursie în Peninsula Istria la un hotel partener premium BMW, cu experiențe culinare și viticole incluse.

Printre momentele de neuitat pentru delegația României s-au numărat tururile pe faimosul circuit de lângă Salzburg la comenzile modelelor M3 și M4, dar și primul contact cu o mașini de legendă ale diviziei BMW Classic. La finele weekendului, Victor Nicolae concluziona: ”Cine tratează astăzi sim racing-ul cu seriozitate își poate transforma abilitatea naturală într-un stil de viață de sportiv care are parte de multe șanse de a străluci. Partenerii Racing League Romania au creat un context favorabil, un val extraordinar, în care ține doar de noi să ne atingem vârful de performanță. Cine a fost la Salzburg nu va uita prin ce a trecut, iar pe ceilalți îi vom molipsi cu entuziasmul nostru și-i vom motiva să dea tot ce pot!”

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.