BMW SIM Fan Cup: Delegația României strălucește la Salzburg

Componenții echipei României au reușit prestații remarcabile în Austria, unde s-a desfășurat prima ediție a BMW SIM Fan Cup. Țara noastră a reprezentat cel de-al treilea pol de putere din cele nouă state implicate în concurs, iar Cristian Berindea a urcat pe podiumul marii finale în urma a doi sim raceri deosebit de experimentați în mediul rFactor 2. Finala din Austria a venit ca o încheirere a caravanei europene BMW VIRTUAL vs. REALITY TOUR care a ajuns şi în Bucureşti la început de septembrie.

După ce 2020 a fost anul creșterii competiției interne, obiectivul strategic al organizatorilor Racing League Romania a devenit afirmarea pe plan internațional. Primele semne încurajatoare au fost reprezentate de evenimentul bilateral România-Grecia, de participările meritorii ale lui Victor Nicolae în cadrul Alpine eSports Series și de înscrierea echipei naționale, Logitech Team RLR, într-o puternică serie de anduranță în această toamnă (SimGrid Endurance Cup). Totodată, diverși sim raceri români au reușit să se claseze în Top 10 în clasamentele celor mai rapide tururi ale BMW SIM Time Attack și Logitech G Challenge.

Începutul toamnei a adus o nouă veste bună pentru sim racerii din România, odată ce caravana oficială BMW Sim Racing, menită inițial să viziteze doar Austria, a vizitat opt alte țări, poposind și la București. Timp de trei zile, oricine a putut să ia un prim contact cu universul curselor virtuale. Pentru cei mai experimentați, miza a fost să atace vârful clasamentelor cu BMW M2 CS pe Nurburgring GP. Primii doi au obținut calificarea în finala BMW SIM Time Attack (Cristian Berindea și Dragoș Simion), alături de alte două bilete conferite celor mai bine clasați piloți eligibili din sezonul I al RLR BMW GT Challenge (Victor Nicolae și Andrei Bechir).

De altfel, cadrul oferit de BMW a reprezentat prilejul ideal și pentru a celebra acel prim sezon în mediul Assetto Corsa Competizione. La București s-au reunit protagoniștii ligii pentru festivitatea de premiere, fiind recompensate atât echipajele care au ocupat podiumul final (Walk Racing, Aqirys Racing și Motul eSports), cât și primele poziții în clasamentele licențiaților (Sergiu Nicolae), respectiv debutanților (Marian Andrei). Ulterior, cei patru reprezentanți ai României și-au început programul de pregătire, de vreme ce mediul rFactor 2 nu le era deloc familiar. În momentul de față, nu există suficient interes în țara noastră pentru această platformă, implicit nici curse organizate local.

Printre adversarii cu care Nicolae, Berindea, Bechir și Simion au dat piept în paddock-ul clasicului circuit Salzburgring se aflau experți ai acestui mediu de simulare. Vârful de lance al Poloniei a fost câștigătorul primei ediții a Virtual 24h of Le Mans, iar Austria conta pe sim raceri cu experiență în seria virtuală oficială a Formulei E. Românii au început în forță în prima zi, sub privirile pilotului BMW de uzină Philipp Eng: Victor Nicolae a încheiat al doilea în prima sa manșă la Zandvoort, apoi a asistat la o cursă dominată de colegii săi: 1-2-3 pentru ai noștri, care s-au întâlnit în runda următoare. Incidente i-au scos din calcule pe Simion și Nicolae, însă Bechir și Berindea urmau să continue asaltul a doua zi.

Circuitul propus de organizatori duminică (Nurburgring GP) reprezenta încă un avantaj pentru cei ce au concurat în seria oficială BMW SIM M2 CS Racing Cup. Tocmai din acest motiv, imixtiunea românilor în lupta pentru podium a reprezentat o surpriză. Andrei Bechir și-a încheiat evoluția în prima cursă a zilei decisive în urma unei erori în calificări, însă Cristian Berindea nu doar că a mers mai departe, ci a livrat un rezultat de top în marea finală. ”În urmă cu un an, eram printre cei 22 de milioane de spectatori ai victoriei lui Wisniewski de la Virtual 24h of Le Mans, iar acum am ajuns să ne luptăm cot la cot și să urcăm pe același podium”, mărturisea campionul Racing League Romania din primăvara anului 2020. Berindea a câștigat o excursie în Peninsula Istria la un hotel partener premium BMW, cu experiențe culinare și viticole incluse.

Printre momentele de neuitat pentru delegația României s-au numărat tururile pe faimosul circuit de lângă Salzburg la comenzile modelelor M3 și M4, dar și primul contact cu o mașini de legendă ale diviziei BMW Classic. La finele weekendului, Victor Nicolae concluziona: ”Cine tratează astăzi sim racing-ul cu seriozitate își poate transforma abilitatea naturală într-un stil de viață de sportiv care are parte de multe șanse de a străluci. Partenerii Racing League Romania au creat un context favorabil, un val extraordinar, în care ține doar de noi să ne atingem vârful de performanță. Cine a fost la Salzburg nu va uita prin ce a trecut, iar pe ceilalți îi vom molipsi cu entuziasmul nostru și-i vom motiva să dea tot ce pot!”

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.