RLR, campioana echipelor în Romanian Endurance Series pentru al treilea an consecutiv

De la apariția trofeului destinat echipelor din campionatul național de anduranță, selecționata Racing League Romania a deținut monopolul. După evoluțiile din această vară de pe Transilvania Motor Ring, apărarea titlului a fost certificată matematic și în acest sezon, chiar înaintea disputării etapei finale.

În urma desfășurării etapelor de pe Motorpark România (aprilie și mai) și Transilvania Motor Ring (iunie și iulie), Romanian Endurance Series și-a definit favoriții în sezonul 2023. Cu doar o rundă rămasă de disputat la început de octombrie, componenții Racing League Romania se situează în fruntea clasamentelor la clasele monomarcă Dacia Logan Cup (Radu Iordache), BMW 325 Cup (Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan) și Clio Cup (Dan Florea). Totalul adunat de aceștia pentru RLR este de 254 de puncte, ceea ce asigură un avans insurmontabil pentru adversari în ultima etapă. Implicit, titlul echipelor este asigurat pentru al treilea an la rând.

Dan Florea preia ștafeta de la echipajul West Competition Racing și se îndreaptă înspre triumful general al diviziei turismelor, având de apărat un avans de 20 de puncte în raport cu Dani Oțil, în ultima etapă fiind disponibile 50 de puncte în total. Din punct de vedere matematic, mai există o șansă și pentru echipajul Canova Racing format din Radu și Nicolas Benea, aceștia acuzând o întârziere de 48 de puncte. Florea ar putea încheia stagiunea cu nu mai puțin de 4 titluri: RES Touring, clasa A3, Clio Cup și echipe (deja adjudecat cu RLR).

Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan au făcut în acest an tranziția de la categoria deschisă la care s-au impus în 2021 și 2022 cu BMW E36 325i înspre cupa monomarcă BMW 325i pe platforma E90/E92, implementată după modelul Țărilor Baltice. Trecerea la o fișă tehnică ce impune folosirea anvelopelor semislick și popularea categoriei superioare A3 i-au îndepărtat pe campionii en-titre RES Touring de vârful clasamentului diviziei, însă aceștia nutresc speranța unei competiții mai echilibrate și mai axate pe calitatea pilotajului prin promovarea categoriilor cu mașini egale.

Radu Iordache are de apărat un avantaj fragil, de doar 7 puncte în raport cu cei mai apropiați adversari. După ce a obținut poate cel mai dificil titlu din RES, cel al categoriei Logan Cup, încă de la primul său sezon complet (2022), cu o mai mare experiență în acest an el s-a impus în cursa de 500 de kilometri și a găsit resursele pentru a trece peste diverse momente dificile, specifice disputelor pe circuit. ”Sunt atâtea puncte pierdute în 2023 din varii motive, încât trebuie să încheiem pe primul loc sezonul pentru a nu fi măcinați de regrete de-a lungul iernii”, a declarat Iordache. Săptămâna finalei RES va fi deschisă de etapa a cincea a Digital RES, competiție organizată de colectivul Racing League Romania în mediul de simulare Assetto Corsa, unde se promovează conținutul original RLR – transpunerea virtuală a circuitului Motorpark România și modelul Dacia Logan Cup. Bogdan Honțaru (Logan) și Robert Prepeliță (BMW) sunt liderii celor două categorii monomarcă în momentul de față.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.