RLR, campioana echipelor în Romanian Endurance Series pentru al treilea an consecutiv

De la apariția trofeului destinat echipelor din campionatul național de anduranță, selecționata Racing League Romania a deținut monopolul. După evoluțiile din această vară de pe Transilvania Motor Ring, apărarea titlului a fost certificată matematic și în acest sezon, chiar înaintea disputării etapei finale.

În urma desfășurării etapelor de pe Motorpark România (aprilie și mai) și Transilvania Motor Ring (iunie și iulie), Romanian Endurance Series și-a definit favoriții în sezonul 2023. Cu doar o rundă rămasă de disputat la început de octombrie, componenții Racing League Romania se situează în fruntea clasamentelor la clasele monomarcă Dacia Logan Cup (Radu Iordache), BMW 325 Cup (Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan) și Clio Cup (Dan Florea). Totalul adunat de aceștia pentru RLR este de 254 de puncte, ceea ce asigură un avans insurmontabil pentru adversari în ultima etapă. Implicit, titlul echipelor este asigurat pentru al treilea an la rând.

Dan Florea preia ștafeta de la echipajul West Competition Racing și se îndreaptă înspre triumful general al diviziei turismelor, având de apărat un avans de 20 de puncte în raport cu Dani Oțil, în ultima etapă fiind disponibile 50 de puncte în total. Din punct de vedere matematic, mai există o șansă și pentru echipajul Canova Racing format din Radu și Nicolas Benea, aceștia acuzând o întârziere de 48 de puncte. Florea ar putea încheia stagiunea cu nu mai puțin de 4 titluri: RES Touring, clasa A3, Clio Cup și echipe (deja adjudecat cu RLR).

Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan au făcut în acest an tranziția de la categoria deschisă la care s-au impus în 2021 și 2022 cu BMW E36 325i înspre cupa monomarcă BMW 325i pe platforma E90/E92, implementată după modelul Țărilor Baltice. Trecerea la o fișă tehnică ce impune folosirea anvelopelor semislick și popularea categoriei superioare A3 i-au îndepărtat pe campionii en-titre RES Touring de vârful clasamentului diviziei, însă aceștia nutresc speranța unei competiții mai echilibrate și mai axate pe calitatea pilotajului prin promovarea categoriilor cu mașini egale.

Radu Iordache are de apărat un avantaj fragil, de doar 7 puncte în raport cu cei mai apropiați adversari. După ce a obținut poate cel mai dificil titlu din RES, cel al categoriei Logan Cup, încă de la primul său sezon complet (2022), cu o mai mare experiență în acest an el s-a impus în cursa de 500 de kilometri și a găsit resursele pentru a trece peste diverse momente dificile, specifice disputelor pe circuit. ”Sunt atâtea puncte pierdute în 2023 din varii motive, încât trebuie să încheiem pe primul loc sezonul pentru a nu fi măcinați de regrete de-a lungul iernii”, a declarat Iordache. Săptămâna finalei RES va fi deschisă de etapa a cincea a Digital RES, competiție organizată de colectivul Racing League Romania în mediul de simulare Assetto Corsa, unde se promovează conținutul original RLR – transpunerea virtuală a circuitului Motorpark România și modelul Dacia Logan Cup. Bogdan Honțaru (Logan) și Robert Prepeliță (BMW) sunt liderii celor două categorii monomarcă în momentul de față.

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.