Rând pe rând, echipele de top din kartingul românesc au avut ocazia de a forma piloți de perspectivă, însă progresul natural s-a oprit cam de fiecare dată la momentul tranziției către automobilism. Acum, această oportunitate o are Alexandru Iancu (Real Racing), ce-l are drept mentor pe un deschizător de drumuri în ceea ce privește cursele internaționale de monoposturi, Constantin Răileanu.
Iancu a urcat pas cu pas prin categoriile de vârstă ale kartingului românesc, având de asemenea ocazia de a se afirma pe plan internațional. Ajuns la categoria KZ pe final de 2020, pentru a lua contact cu ceea ce avea să fie programul său complet din actuala stagiune, el nu s-a pierdut cu firea și încă de la primul start a urcat pe podium, devansându-l chiar pe cel ce avea să devină campion, Nicolae Pocol-Ionescu. Cu toate șase cursele la care a participat încheiate în Top 6, urmate de o pregătire intensă de iarnă, Iancu se anunța ca un pretendent la titlu în 2021.

O primă cursă cu scântei în noul sezon a dat tonul întregului campionat. Iancu s-a impus și a pus o distanță considerabilă în raport cu Roberto Lucaccioni (Jacques Motorsport) – un adversar experimentat, ce venea după un sezon de lupte la vârful categoriei KZ. Acesta a tras ponoasele unei încăierări de orgolii cu Mihai Rareș Muncean (Real Racing), un alt aspirant la titlu conform estimărilor din pre-sezon, însă care n-a mai participat după acea primă etapă de la București.
Iancu a continuat să colecționeze victorii, în regim de 1-2 din 3 posibile în fiecare etapă disputată pe traseele de la București, Târgu Secuiesc și Prejmer. Mai important a fost faptul că și atunci când nu s-a impus tot a sosit pe 2 sau 3, contenind ofensiva lui Lucaccioni, care a luptat până la final și a amânat verdictul din punct de vedere matematic până în ultima zi a campionatului. Cu 9 victorii și 15 podiumuri din 15 posibile, Iancu a celebrat un sezon perfect, în care a avut parte de bătălii intense, de loteria unor averse care au perturbat cursele și de situații dintre cele mai diverse, până la urmă formative pentru un tânăr ce urmează să împlinească vârsta de 15 ani.
Poziția | Nume | Victorii | Podiumuri | Puncte |
1 | Alexandru Iancu | 9 | 15 | 337 |
2 | Roberto Lucaccioni | 4 | 14 | 295 |
3 | Raul Pop | 2 | 10 | 242 |

Acesta este pasul la care urmează o decizie de ordin strategic pentru Iancu: mai rămâne un an în lumea kartingului de seniori, sau face tranziția către Formula 4 la vârsta la care cei mai mulți înfăptuiesc această mutare? Din 2014 încoace, de când Federația Internațională a Automobilului a standardizat campionatele naționale de Formula 4, România a avut rezultate notabile prin doi reprezentanți. Mai întâi, Petru Florescu a avut parte de două sezoane de foc în F4 britanică – primul cu pilotul McLaren din Formula 1 Lando Norris și cu vedeta IndyCar Colton Herta ca și coechipieri, apoi al doilea cu 5 victorii românești. Ulterior, din karting n-a mai promovat nimeni (deși legături puternice au existat, precum filiera DR pentru Daniel Vasile), până când a apărut pe firmament Filip Ugran, care anul trecut s-a impus la Imola în F4 italiană, iar în 2021 a făcut pasul către weekendurile Formulei 1, concurând în Formula 3 alături de echipa elvețiană Jenzer.
Cu mai bine de șase sezoane de karting internațional, pe lângă parcursul intern cu atâtea succese, este firesc ca de numele lui Alexandru Iancu să se lege speranțe ale fanilor români în următorii ani. Constantin Răileanu subliniază atu-urile elevului său: ”are o tărie mentală remarcabilă și a ajuns să-și dezvolte ceea ce se numește știința cursei. E vorba de acea abilitate de a-ți elibera creierul de comenzile pilotajului efectiv, care odată cu experiența devine un automatism în afara momentelor de maximă tensiune și de duel direct, reușind să-ți canalizezi gândurile asupra unei perspective globale a întrecerii – gestionarea ecarturilor, alegerea momentelor potrivite pentru a forța. Evoluțiile curate și constante ale lui Alex Iancu reprezintă una dintre poveștile de succes ale Romanian Karting Masters din acest an.”
