Alexandru Iancu, în vârful piramidei kartingului autohton

Cel mai tânăr campion al categoriei-regină KZ la finele stagiunii din Romanian Karting Masters, Alexandru Iancu reprezintă un nume de urmărit în sporturile cu motor în anii ce vin.

Rând pe rând, echipele de top din kartingul românesc au avut ocazia de a forma piloți de perspectivă, însă progresul natural s-a oprit cam de fiecare dată la momentul tranziției către automobilism. Acum, această oportunitate o are Alexandru Iancu (Real Racing), ce-l are drept mentor pe un deschizător de drumuri în ceea ce privește cursele internaționale de monoposturi, Constantin Răileanu.

Iancu a urcat pas cu pas prin categoriile de vârstă ale kartingului românesc, având de asemenea ocazia de a se afirma pe plan internațional. Ajuns la categoria KZ pe final de 2020, pentru a lua contact cu ceea ce avea să fie programul său complet din actuala stagiune, el nu s-a pierdut cu firea și încă de la primul start a urcat pe podium, devansându-l chiar pe cel ce avea să devină campion, Nicolae Pocol-Ionescu. Cu toate șase cursele la care a participat încheiate în Top 6, urmate de o pregătire intensă de iarnă, Iancu se anunța ca un pretendent la titlu în 2021.

O primă cursă cu scântei în noul sezon a dat tonul întregului campionat. Iancu s-a impus și a pus o distanță considerabilă în raport cu Roberto Lucaccioni (Jacques Motorsport) – un adversar experimentat, ce venea după un sezon de lupte la vârful categoriei KZ. Acesta a tras ponoasele unei încăierări de orgolii cu Mihai Rareș Muncean (Real Racing), un alt aspirant la titlu conform estimărilor din pre-sezon, însă care n-a mai participat după acea primă etapă de la București.

Iancu a continuat să colecționeze victorii, în regim de 1-2 din 3 posibile în fiecare etapă disputată pe traseele de la București, Târgu Secuiesc și Prejmer. Mai important a fost faptul că și atunci când nu s-a impus tot a sosit pe 2 sau 3, contenind ofensiva lui Lucaccioni, care a luptat până la final și a amânat verdictul din punct de vedere matematic până în ultima zi a campionatului. Cu 9 victorii și 15 podiumuri din 15 posibile, Iancu a celebrat un sezon perfect, în care a avut parte de bătălii intense, de loteria unor averse care au perturbat cursele și de situații dintre cele mai diverse, până la urmă formative pentru un tânăr ce urmează să împlinească vârsta de 15 ani.

PozițiaNumeVictoriiPodiumuriPuncte
1Alexandru Iancu915337
2Roberto Lucaccioni414295
3Raul Pop210242
Romanian Karting Masters 2021 – Categoria KZ

Acesta este pasul la care urmează o decizie de ordin strategic pentru Iancu: mai rămâne un an în lumea kartingului de seniori, sau face tranziția către Formula 4 la vârsta la care cei mai mulți înfăptuiesc această mutare? Din 2014 încoace, de când Federația Internațională a Automobilului a standardizat campionatele naționale de Formula 4, România a avut rezultate notabile prin doi reprezentanți. Mai întâi, Petru Florescu a avut parte de două sezoane de foc în F4 britanică – primul cu pilotul McLaren din Formula 1 Lando Norris și cu vedeta IndyCar Colton Herta ca și coechipieri, apoi al doilea cu 5 victorii românești. Ulterior, din karting n-a mai promovat nimeni (deși legături puternice au existat, precum filiera DR pentru Daniel Vasile), până când a apărut pe firmament Filip Ugran, care anul trecut s-a impus la Imola în F4 italiană, iar în 2021 a făcut pasul către weekendurile Formulei 1, concurând în Formula 3 alături de echipa elvețiană Jenzer.

Cu mai bine de șase sezoane de karting internațional, pe lângă parcursul intern cu atâtea succese, este firesc ca de numele lui Alexandru Iancu să se lege speranțe ale fanilor români în următorii ani. Constantin Răileanu subliniază atu-urile elevului său: ”are o tărie mentală remarcabilă și a ajuns să-și dezvolte ceea ce se numește știința cursei. E vorba de acea abilitate de a-ți elibera creierul de comenzile pilotajului efectiv, care odată cu experiența devine un automatism în afara momentelor de maximă tensiune și de duel direct, reușind să-ți canalizezi gândurile asupra unei perspective globale a întrecerii – gestionarea ecarturilor, alegerea momentelor potrivite pentru a forța. Evoluțiile curate și constante ale lui Alex Iancu reprezintă una dintre poveștile de succes ale Romanian Karting Masters din acest an.”

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.