2021 va aduce o creștere a implicării BMW Motorsport în sim racing

BMW Motorsport SIM racing
Cu ocazia galei de final de an BMW SIM Live 2020, compania a anunțat formatul competițiilor de anul viitor, precum și parteneriatele patru echipe de top și înființarea unei academii de sim racing.

Dezvoltarea motorsportului virtual a fost, fără îndoială, povestea de succes a unui an marcat de numeroase opreliști în sfera competițiilor de circuit. La finele celui de-al doilea an în care grupul BMW a celebrat acțiuni coerente și o investiție solidă în sim racing, gala BMW SIM Live a fost ocazia de a expune strategia pentru viitor, cu scopul declarat de a continua acest trend al popularizării, dar și al profesionalizării curselor virtuale.

Cupele BMW SIM

Festivitatea de premiere a inclus cursele de final ale celor două competiții desfășurate în 2020. Mai întâi, cupa monomarcă cu modele M2 CS Racing și-a disputat finala pe Nurburgring GP în mediul de simulare rFactor 2, macedoneanul Erhan Jajovski reușind de această dată să se impună în fața polonezului Nikodem Wisniewski, cu care a avut nenumărate bătălii în GT Pro Series și în fazele eliminatorii ale World’s Fastest Gamer ediția 2019. Jajowski (pilot al echipei de sim racing patronate de Romain Grosjean) a încasat un premiu de 2000 Euro la finele unei curse în care favoritul sezonului, cehul Michal Smidl, a comis o eroare la start și nu a prins podiumul, clasându-se al patrulea în urma estonianului Risto Kappet. A fost o finală cu puternică reprezentare a țărilor central și est-europene, Bulgaria și Turcia având de asemenea finaliști, iar Polonia dând un sfert din efectiv. Această cupă va continua în 2021, însă etapele nu vor mai fi exclusiv pe Nurburgring, oglindind interesul global pentru modelul entry-level al diviziei de customer racing.

BMW Motorsport SIM racing

A urmat finala BMW SIM 120 Cup, întrecere desfășurată pe platforma iRacing cu modele M8 GTE. 10 finaliști și-au purtat ultima luptă pe un circuit ales de către public, Silverstone fiind arena unei dispute intense între Joshua Rogers (Coanda Simsport) și Maximilian Benecke (Team Redline). Un start modest al lui Rogers l-a silit pe acesta să dea un atac pripit pentru a reveni pe prima poziție, însă direcția de cursă l-a penalizat cu cedarea locului. Cum Benecke fusese devansat de Graham Carroll (Red Bull Racing eSports), Rogers a fost obligat să cedeze două locuri, pe care le-a recuperat apoi dintr-un foc în ultimul viraj al circuitului, profitând de duelul celor doi rivali. Astfel, australianul a încasat un premiu de 12.000 Euro, cucerind și un trofeu special creat de echipa BMW DesignWorks.

Pilotul oficial Philipp Eng a prezentat noul BMW M4 GT3 atât ”în carne și oase”, cât și pe platforma iRacing, această mașină urmând să-și continue dezvoltarea cu inputul comunității de sim racing în lunile viitoare. Ulterior, va înlocui modelul M8 GTE (al cărui viitor pe circuite este incert dincolo de Daytona 24h) în cupa monomarcă ce va fi redenumită BMW SIM GT Cup în 2021.

Cea de-a treia platformă ce va beneficia de o competiție oficială anul viitor este Assetto Corsa Competizione, unde vor fi găzduite lunar etapele BMW SIM Time Attack la comenzile actualului challenger BMW M4 GT4 care a obținut titluri în puternicele serii naționale din Franța și Germania prin echipele de client Espace Bienvenue, respectiv Hofor Racing.

BMW Motorsport SIM racing

Parteneriate cu echipe de top

Patru dintre cele mai importante grupări din sim racing au semnat protocoale de cooperare cu BMW Motorsport și vor reprezenta marca în cele mai importante evenimente din 2021. Acestea sunt Team Redline, Williams eSports, BS+ Competition și G2 Esports. Dacă primele două echipe sunt foarte bine cunoscute în peisajul virtual, BS+ vine cu o abordare atipică, axată pe ”hybrid racers” – tineri ce-și dezvoltă în paralel abilitățile pe simulator și pe circuitele reale. G2 Esports este o structură cu care BMW colaborează deja în lumea amplă a gamingului, care acum își va construi un renume în Assetto Corsa Competizione.

BMW Motorsport SIM Academy

Tinerii ambițioși vor avea ocazia de a accesa o serie de oportunități de antrenament, precum și expertiza celor patru echipe de top menționate mai sus. Totodată, vor fi organizate și sesiuni de pregătire psihologică după modelul utilizat deja în cazul piloților de uzină BMW. Aceste programe vor începe online în prima jumătate a anului viitor, urmând să se transforme în tabere atunci când contextul global o va permite.

BMW SIM World Tour

Austria este piața pe care va fi testat acest concept: 20 de dealeri BMW M vor fi vizitați pentru câte un weekend de către operațiunea logistică și umană ce va aduce simulatoare mobile pentru clienți. Aceștia vor fi angrenați într-o competiție națională cu premii, mașina folosită pentru concurs fiind BMW M2 CS Racing.

BMW Motorsport SIM racing

 

Alexandru Șiclovan este jurnalist și antreprenor în domeniul sporturilor cu motor, promotor al sim racingului românesc și fondator al echipei West Competition Racing, campioană națională de anduranță în divizia turismelor.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.