5 instrumente care nu trebuie să ne lipsească din autoturism

Instrumente
Am tot prezentat gadgeturi, dar cred că e important să discutam și despre instrumente pe care trebuie să le avem la noi care să ne ajute în situații complicate.

Aici nu voi vorbi despre instrumente obligatorii prin lege precum triunghiul reflectorizant sau trusa medicală.

  1. Cinci instrumente – Lanternă

Ar trebui să avem în torpedo cel puțin o lanternă, dacă se poate să aibă și suport. Aceast trebuie să lumineze locul pe care îl repari (de ex.) și să poată fi pusă în mod intermitent pentru a atrage atenția celorlalți participanți la trafic.

Nu trebuie să ne bazăm pe lumina de la telefon. Telefonul trebuie să ne ajute cu la contactarea eventuală a unui ajutor cum ar fi 112 sau prietenii să vină să ne scoată din necaz. De asmenea, lanternele trebuie să aibă putere mare de luminare dar și posibilitatea de a strange suprafața luminata pentru o focusare bună.

5 - Intrumente - lanternea

2. Cinci instrumente – Baterii

Bateriile nu trebuie să ne lipsească din torpedo. Tipul acestora trebuie ales cu grijă ținând cont de device-urile pe care le folosim.

Nu se știe niciodată când rămânem în pană într-o zonă departe de orice civilzație. Astfel „chargerul” pentru telefon și alte baterii pentru lanternele noastre sunt binevenite de mai multe ori decât ne place să credem.

5 - Intrumente - baterie

3. Cinci instrumente – Ciocan de spart geamul

Cum spun stewardesele, „În situația puțin probabilă….” de a rămâne blocați în mașină, un ciocan care să ne scoată urgent din mașină atunci când portiera rămâne blocată, poate face diferența dintre viață și moarte. Unele ciocane au și o parte care ne poate ajuta și să ne tăiem centura în caz de ceva.

5 - Intrumente - Ciocan

4. Cinci instrumente – Șufă de tractare

Șufa te poate scoate din încurcătură sau poți tu să ajuți pe altcineva să iasă din impas. Mulți șoferi au așa ceva dar aleg să o țină acasă în debara. E mult mai bine să se afle cu tine, în mașină. 😉

5 - Intrumente - sufa

5. Cinci instrumente – Cablu pentru încărcare baterie

Cablurile acestea nu sunt rare, majoritatea avem așa ceva, doar ca atunci când avem cu adevărat nevoie de ele nu se află în portbagajul nimănui. Părerea mea că nu e bine să te bazezi că altcineva le are când chiar nu-ți ocupă cine știe spațiu.

5 - Intrumente - Cablu incarcare

Astea sunt propunerile mele și nu uitați, „Viața e grea, da’ trece!”

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.