5 instrumente care nu trebuie să ne lipsească din autoturism

Instrumente
Am tot prezentat gadgeturi, dar cred că e important să discutam și despre instrumente pe care trebuie să le avem la noi care să ne ajute în situații complicate.

Aici nu voi vorbi despre instrumente obligatorii prin lege precum triunghiul reflectorizant sau trusa medicală.

  1. Cinci instrumente – Lanternă

Ar trebui să avem în torpedo cel puțin o lanternă, dacă se poate să aibă și suport. Aceast trebuie să lumineze locul pe care îl repari (de ex.) și să poată fi pusă în mod intermitent pentru a atrage atenția celorlalți participanți la trafic.

Nu trebuie să ne bazăm pe lumina de la telefon. Telefonul trebuie să ne ajute cu la contactarea eventuală a unui ajutor cum ar fi 112 sau prietenii să vină să ne scoată din necaz. De asmenea, lanternele trebuie să aibă putere mare de luminare dar și posibilitatea de a strange suprafața luminata pentru o focusare bună.

5 - Intrumente - lanternea

2. Cinci instrumente – Baterii

Bateriile nu trebuie să ne lipsească din torpedo. Tipul acestora trebuie ales cu grijă ținând cont de device-urile pe care le folosim.

Nu se știe niciodată când rămânem în pană într-o zonă departe de orice civilzație. Astfel „chargerul” pentru telefon și alte baterii pentru lanternele noastre sunt binevenite de mai multe ori decât ne place să credem.

5 - Intrumente - baterie

3. Cinci instrumente – Ciocan de spart geamul

Cum spun stewardesele, „În situația puțin probabilă….” de a rămâne blocați în mașină, un ciocan care să ne scoată urgent din mașină atunci când portiera rămâne blocată, poate face diferența dintre viață și moarte. Unele ciocane au și o parte care ne poate ajuta și să ne tăiem centura în caz de ceva.

5 - Intrumente - Ciocan

4. Cinci instrumente – Șufă de tractare

Șufa te poate scoate din încurcătură sau poți tu să ajuți pe altcineva să iasă din impas. Mulți șoferi au așa ceva dar aleg să o țină acasă în debara. E mult mai bine să se afle cu tine, în mașină. 😉

5 - Intrumente - sufa

5. Cinci instrumente – Cablu pentru încărcare baterie

Cablurile acestea nu sunt rare, majoritatea avem așa ceva, doar ca atunci când avem cu adevărat nevoie de ele nu se află în portbagajul nimănui. Părerea mea că nu e bine să te bazezi că altcineva le are când chiar nu-ți ocupă cine știe spațiu.

5 - Intrumente - Cablu incarcare

Astea sunt propunerile mele și nu uitați, „Viața e grea, da’ trece!”

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.