West Competition Racing obține titlul național în divizia turismelor din Romanian Endurance Series

Treapta a doua a podiumului la finele unei curse în care plecaseră de pe ultima poziție a fost de ajuns pentru ca echipajul West Competition Racing (BMW E36 325i) format din Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan să celebreze câștigarea campionatului cu o etapă înainte de încheierea sezonului.

După două luni de pauză, Romanian Endurance Series a revenit pe Motorpark România pentru finalul de sezon, iar obiectivul liderilor din clasamentul diviziei turismelor, West Competition Racing, era de a încheia socotelile din punct de vedere matematic încă din penultima rundă. La jumătatea lunii octombrie, cel mai important factor era vremea, fapt binecunoscut participanților de anul trecut. Doar că BMW-ul Seria 3 pilotat de Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan nu concurase în 2020, astfel încât echipa nu deținea informații detaliate referitoare la viteza de uscare a pistei și un setup eficient pentru o temperatură a asfaltului de circa 10 grade Celsius.

Ploaia a marcat ziua de sâmbătă, însă cum prognoza indica lipsa precipitațiilor pentru duminică, West Competition a ales să nu ruleze în antrenamente, chiar dacă era primul contact cu varianta scurtă a traseului (3,3 kilometri). Calificările nu erau facultative, însă Dinu Dumitrașcu a avut programul dat peste cap de incidentul de pe aeroportul din Cluj, zborul său fiind amânat cu 24 de ore. Alexandru Șiclovan și-a asumat riscuri imense în secvența sa de calificări (Q2), ieșind pe circuit pe anvelope slick. ”A început ca o probă de patinaj artistic. Regulamentul nu permite preîncălzirea anvelopelor, așa că n-am avut nicio șansă de a le aduce în fereastra de operare. Am aflat încă din primul tur unde este limita, apoi am trăit un sentiment ambivalent unic – dincolo de tensiunea de a nu scăpa mașina de sub control în asemenea condiții, era o plăcere aparte să n-o lași să te arunce în decor. Astfel, am ales să continui de-a lungul celor 15 minute, deși nu aveam nicio șansă de a stabili vreun timp competitiv în raport cu oponenții mai încrezători, aflați pe anvelope semislick.”

Condiții greu de citit în ziua decisivă

Faptul că la categoria A2 se poate rula doar pe slick-uri sau pe anvelope dedicate de ploaie a fost un avantaj de-a lungul sezonului. Nu și la această etapă, în care tocmai semislick-ul era cea mai bună opțiune. Ploaia s-a oprit în timpul nopții, însă până dimineață la 11 nu apăruse o trasă uscată pe circuit, de vreme ce plafonul noros rămăsese dens. Dinu Dumitrașcu a plecat de pe linia boxelor în prima cursă de o oră și s-a convins imediat că nu are armele necesare pentru a lupta. ”Cel mai important aspect era să nu vizităm decorul, căci urma o șansă mai bună după câteva ore”.

Clasarea pe locul secund la categoria A2 și pe 12 din cele 14 turisme a impus căutarea de soluții. Schimbarea discurilor de frână le-a permis piloților să fie mult mai încrezători, Dumitrașcu raportând că beneficiul era mai subtil decât puterea de frânare în sine – eficiența unei perioade de decelerare fiind dată și de abilitatea de a modula pedala. Astfel, în cursa a doua echipajul West Competition Racing a început să progreseze prin pluton, profitând și de o pistă mai uscată, dar și de o ajustare importantă a presiunilor în anvelope.

Plecat de pe ultima poziție, Șiclovan a urcat până pe 5 în primele trei tururi, apoi cursa a fost neutralizată până la momentul opririlor la boxe. Cum aproape toate echipajele s-au grăbit să intre în același tur, aglomerația a dus la un incident nefericit, în care BMW-ul a fost blocat și nu s-a putut pune în mișcare până când n-a plecat și concurentul din fața sa, pierzând astfel 16 secunde. Nu doar acest timp s-a pierdut, ci și cel presupus de depășirea mașinilor care au avut opriri apropiate de norma impusă. Dumitrașcu a progresat de pe 7 până pe 2 în cinci tururi, a stabilit cel mai rapid tur al cursei, dar nu a mai putut să ajungă la liderul Eduard Anton până la finele întrecerii.

Nouă secunde au lipsit pentru victorie, însă punctele aferente poziției secunde în ierarhia RES Touring au fost suficiente pentru ca West Competition Racing să devină campionii acestei divizii bine populate (21 de concurenți) în primul an al formării sale. Team managerul Ion Alexandru a concluzionat: ”pe hârtie, poate că mereu porneam ca favoriți. Însă în absolut fiecare etapă am trecut prin mari emoții. La prima a fost absența de ultim moment a lui Dinu, suplinită de venirea din Marea Britanie a lui Alex Cascatău. A doua a adus probleme tehnice, a treia o ieșire în decor în calificări, a patra cu goana lui Alex Șiclovan pentru a ajunge la etapă și nevoia de a compensa penalizarea de 21 de secunde, a cincea cu accidentarea lui Dinu la karting. Acum a fost riscul de a rula cu slick-uri pe pista udă. E incredibil prin câte am trecut, dar iată-ne învingători!”

Totodată, adunând la punctele obținute de BMW-ul #268 și podiumul obținut la mare luptă de către echipajul Best Next Pilot (Mihai Șurubariu/Andrei Nicolae) în cadrul unei Cupe Logan mai populate ca oricând, este asigurat din punct de vedere matematic și titlul echipelor pentru Racing League Romania în sezonul 2021. De altfel, majoritatea titlurilor s-au decis în această penultimă etapă: toate clasele de prototipuri și divizia acestora, toate clasele de turisme cu excepția Cupei Logan și divizia RES Touring, majoritatea claselor de GT-uri. Astfel, ultima etapă din Romanian Endurance Series din acest an va fi lipsită de presiune pentru mare parte dintre concurenți.

Clasamente

RES Touring Open

  1. West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 278p
  2. BADI Racing (B.Anton/E.Anton) 222p
  3. Ivan Motorsport (V.Ivan) 156p
  4. Joule Racing (I.Bontea) 130p
  5. Best Next Pilot (M.Șurubariu/A.Nicolae) 105p

Categoria A2

  1. West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 116p
  2. Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 53p
  3. Dan Motorsport (S.Dan) 17p

Echipe

  1. Racing League Romania 256p
  2. Willi Motorsport 215p

Foto: Sorin Mirea

Fondator și manager al echipei campioane din ultimele 4 sezoane ale Romanian Endurance Series. Jurnalist de motorsport de mai bine de un deceniu, antreprenor în domeniul sporturilor cu motor și promotor al sim racingului.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.