Mitsubishi confirmă scenariul pesimist: marca niponă nu va mai lansa noi modele în Europa

Mitsubishi
Mitsubishi Motors Corporation, partener al Alianței Renault – Nissan, a anunțat planul său de afaceri pentru perioada 2020 – 2022. „Small but Beautiful” ascunde însă o realitate cruntă: în viitorul nu foarte îndepărtat marca niponă nu va mai comercializa modele noi pe piața europeană.

Un comunicat trimis presei de Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a stârnit vii discuții printre analiștii pieței auto. Deși poartă un nume interesant – „Small but Beautiful” (Mic dar Frumos) – acesta pare a ascunde o retragere progresivă a mărcii de pe piața europeană.

Conform oficialilor Mitsubishi, marca „își va concentra resursele în regiunea ASEAN, acolo unde este competitivă. De asemenea, MMC își va crește profitabilitatea prin îmbunătățirea suplimentară a tehnologiilor sale unice, competitive, precum PHEV, HEV și 4WD, dar și prin introducerea de modele de ultimă generație care vor utiliza tehnologiile partenerilor din Alianță”.

Principalele acțiuni ale acestui plan sunt reducerea costurilor fixe cu cel puțin 20% comparativ cu anul 2019, concentrarea investițiilor în regiunile de bază pentru a spori profitabilitatea, concentrarea resurselor de management în zona ASEAN pentru a crește cota de piață din zonă la peste 11%, dezvoltarea afacerilor din Africa, Oceania și America de Sud ca al doilea pilon după ASEAN.

Fără noi modele Mitsubishi în Europa

După cum se poate observa din scurtul comunicat al MMC, Europa este inexistentă în noul plan „Small but Beautiful” care, conform lui Takao Kato, director executiv al  Mitsubishi, înseamnă că „ne vom modifica strategia de la extinderea pe toate piețele la selecție și concentrare în anumite zone”.

Pentru a înțelege cu exactitate ce efecte va avea în Europa și, mai ales, în România, noul plan Mitsubishi, jurnaliștii LifeNews.ro au oficialilor MMC răspunsul la câteva întrebări. Astfel, au aflat că „Mitsubishi Motors Corporation va îngheța lansarea de noi modele în Europa”. Totuși, „modelele care sunt conforme cu reglementările actuale vor continua să fie vândute”.

Totodată, cei de la Mitsubishi au explicat motivele acestei decizii prin faptul că „profitul operațional al MMC a fost negativ, cu pierderi de 18,1 miliarde de yeni anul trecut. Aprecierea yenului față de euro a agravat această situație. În plus, piața europeană se confruntă, de asemenea, cu un mediu tot mai provocator din cauza reglementărilor din ce în ce mai aspre, iar investițiile noastre în cercetare și dezvoltare au crescut foarte mult. Prin urmare, MMC trebuie să-și concentreze atenția și investițiile doar către piața principală (n.n. – ASEAN) pentru îmbunătățirea profitabilității. Astfel am decis să înghețăm introducerea de noi modele în Europa”.

Din nefericire, situația nu este doar una temporară din moment ce „nu există posibilitatea reluării lansării de noi produse în Europa”. În schimb, pe lângă continuarea vânzărilor strict pentru modelele aflate acum în portofoliu – SpaceStar, ASX, Eclipse Cross, Outlander și L200 – va fi menținută activitatea de „after sales” (piese și componente).

Deși au evitat pe cât posibil să menționeze „retragerea” din Europa, oficialii Mitsubishi au confirmat pentru LifeNews.ro că noile Outlander PHEV, Eclipse Cross și L200 nu vor fi disponibile în Europa. Cum SpaceStar nu are o piață demnă de luat în seamă pe Bătrânul Continent, iar ASX este pe final de viață, devine cât se poate de limpede că, odată cu impunerea unor noi standarde de depoluare în Europa, marca nu va mai exista pe piața de aici. Totuși, oficialii producătorului nipon menționează că vor „utiliza pe deplin creditul CAFE, care va fi cumulat în cadrul Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi”.

Veștile proaste continuă și în privința rețelei de importatori și dealeri din Europa. Asta pentru că la întrebarea „Aveți în plan vânzarea modelelor Renault sau Nissan în rețeaua de dealeri Mitsubishi Motors?” răspunsul sec a fost „Nu avem în plan acest lucru”, în timp ce la tema „are MMC vreun plan de reorganizare a rețelei de dealeri?” oficialii Mitsubishi au răspuns doar că „nu avem niciun anunț cu privire la acest subiect”.

În concluzie, planul „Small but Beautiful” pare mai degrabă a însemna că Mitsubishi se pregătește să devină mai „mic” fără piața europeană, dar mai „frumos” la capitolul rentabilitate!

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.