Astăzi, Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a prezentat ideile principate ale planului său denumit Renaultion (n.n. – Renault + Revolution).
Conform oficialilor Renault, noul plan va fi implementat în trei etape succesive: „Renașterea”, până în 2023, care se va concentra pe recuperarea marjei de profit și pe generarea de numerar, „Renovarea”, care se întinde până în 2025, va duce la o mai mare profitabilitate, „Revoluția”, din 2025 și mai departe, va redirecționa modelul de afaceri către tehnologie, energie și mobilitate făcând grupul Renault un lider în lanțul valoric al noii mobilități.
În acest context, Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, a declarat că „Renaulution este despre direcționarea întregii companii de la producția de volum către cea de valoare. Mai mult decât o schimbare, acesta este o transformare profundă a modelului de afaceri. Am stabilit baze sănătoase pentru performanță.
Ne-am simplificat operațiunile începând cu ingineria, ajustându-ne dimensiunea atunci când este necesar, realocând resursele noastre în produse și tehnologii cu potențial ridicat. Această eficiență sporită ne va alimenta viitoarea linie: tehnologică, electrificată și competitivă. Și acest lucru va alimenta puterea mărcilor noastre, fiecare cu propriile teritorii clare și diferențiate și cu responsabilitate pentru profitabilitate și satisfacția clienților.
Vom trece de la o companie auto care lucrează cu tehnologie la o companie tehnologică care lucrează cu mașini, realizând cel puțin 20% din veniturile sale din servicii, date și tranzacționarea energiei până în 2030. Renaulution este un plan strategic intern pe care îl vom lansa și îl vom realiza în același mod în care l-am creat: colectiv”.
Pentru că fostul plan de redresare, gândit de conducerea existentă la data respectivă, nu a dat roade, Luca de Meo impune acum noi ținte financiare. Astfel, până în 2023, grupul își propune să atingă o marjă operațională mai mare de 3% și investiții mai mici (R&D și capex) de doar 8% din venituri. Apoi, până în 2025, compania dorește să obțină o marjă operațională de cel puțin 5%.
Pentru a atinge țintele financiare menționate, planul Renaulution include următoarele elemente principale:
– Raționalizarea platformelor de la 6 la 3 (cu 80% din volumele grupului pe baza a trei platforme ale Alianței cu Nissan și Mitsubishi) și a grupurilor de propulsie care vor scădea de la 8 la doar 4 familii.
– Toate modelele care vor fi lansate pe platformele existente vor fi pe piață în mai puțin de trei ani
– Redimensionarea producției grupului de la 4 milioane de unități în 2019 la 3,1 milioane de unități în 2025
– Mutarea atenției către afaceri cu marjă ridicată în special în America Latină, India și Coreea, în timp ce în Spania, Maroc, România, Turcia va fi optimizată competitivitatea, iar în Rusia vor fi create mai multe sinergii.
– Planul de reducere a costurilor fixe va fi realizat mai devreme, până în 2022 – 2023 pentru a se ajunge la câștiguri de 2,5 miliarde de euro și chiar 3 miliarde de euro până în 2025.
– Reducerea costurilor per vehicul cu 600 de euro până în 2023
– Scăderea investițiilor de la aproximativ 10% din venituri la sub 8% până în 2025
Așa cum deja a scris LifeNews.ro, planul Renaultion prevede, de asemenea, crearea a patru unități de business distincte și puternic poziționate – Renault, Dacia & Lada, Alpine și Mobilitate. Acest nou model va crea un portofoliu de produse reechilibrat și mai profitabil, cu 24 de lansări până în 2025 – jumătate dintre ele în segmente C / D – și cel puțin 10 mașini 100% electrice.
Dacia și Lada vor avea o singură platformă
În privința cuplului Dacia – Lada, planul Renaultion prevede un model de business comun, care să țintească un aspect „cool” în cazul mărcii românești și unul „dur” pentru cea rusească. Mai important, cele două mărci vor reduce numărul de platforme tehnice utilizate de la 4 la una singură, comună, și tipurile de caroserie de la 18 la doar 11. Astfel, în loc să existe o producție de 0,3 milioane de unități / platformă se va ajunge la 1,1 milioane / platformă.
Unitatea de business Dacia – Lada va lansa 7 noi modele până în 2025, dintre care două în segmentul compact, ambele mărci readucând în actualitate „modelele iconice”. De asemenea, Dacia va împrumuta mărcii Lada tehnologia sa GPL, în timp ce marca românească va primi de la Renault tehnologia hibridă E-Tech.
Planul lui Luca de Meo pentru marca franceză Renault prevede ca aceasta să întruchipeze modernitatea și inovația în industria auto, inclusiv în domeniile energiei, tehnologiei și serviciilor de mobilitate. Ca parte a strategiei sale, marca va avea o ofensivă puternică în segmentul compact (C) și își va consolida pozițiile în Europa, concentrându-se în același timp pe segmente și canale profitabile pe piețe cheie precum America Latină și Rusia.
Pentru a își atinge scopul, marca va crea un „pol electric”, cel mai probabil în nordul Franței unde grupul francez deține, conform oficialilor săi, cea mai mare capacitate de producție a vehiculelor electrice „din întreaga lume”. Se va implica într-un joint-venture pentru dezvoltarea tehnologiilor legate de propulsia bazată pe hidrogen (deja anunțat ieri). Jumătate dintre lansările din Europa vor fi vehicule 100% electrice, acestea vizând o contribuție la marja de profit mai mare decât cea a mașinilor convenționale. În viitor, circa 35% din vehiculele comercializate de Renault vor avea sisteme hibride de propulsie.