Importatorul Peugeot – Citroen din România preia și marca Opel

Opel Trust Motors PSA
Trust Motors, importatorul mărcilor Citroen, DS și Peugeot în România va prelua și gestionarea mărcii Opel. Compania va ocupa locul trei în clasamentul celor mai puternici importatori de automobile.

Preluarea mărcii germane Opel de grupul francez PSA Peugeot – Citroen a dat naștere, încă din 2017, unor zvonuri privind modificarea structurii comerciale inclusiv în România. Pe atunci, Gheorghe Dolofan, dețintătorul companiei Trust Motors – importatorul mărcilor Citroen, DS și Peugeot -, declara că zvonurile privind eventuala preluare a importului mărcii Opel ca urmare a achiziționării firmei germane de către grupul PSA sunt false. „În acest moment nu există niciun plan care să implice compania Trust Motors în preluarea operațiunilor Opel din România”, declara în octombrie 2017 antreprenorul român, unul dintre cei mai cunoscuți și experimentați importatori de automobile din România.

Ei bine, conform LifeNews.ro, la aproape trei ani de la acea declarație, lucrurile stau cu totul altfel. Germanii din grupul PSA au decis să transfere operațiunile comerciale ale mărcii germane de la reprezentanța Opel Southeast Europe LLC către Trust Motors. Astfel, în portofoliul companiei deținută de Gheorghe Dolofan se vor afla, din acest an, toate mărcile PSA – Citroen, DS, Peugeot și Opel.

Conform unui comunicat al Opel, „compania a făcut un alt pas în dezvoltarea strategiei sale de business pe piețele europene selectate, cu scopul de a deveni mai agilă, flexibilă și eficientă, așa cum este prezentat în planul strategic PACE!. Ca parte a măsurilor sale de susținere a creșterii durabile, Opel intenționează să coordoneze businessul din România prin importatorul local independent de succes, Trust Motors SRL. Trust Motors este deja importator oficial pentru mărcile Groupe PSA, Peugeot, Citroën și DS Automobiles.

În acest sens a fost semnat un contract. La finalizarea tranzacției planificate, Trust Motors SRL va deveni importator pentru România prin achiziționarea businessului local Opel. Angajații Opel vor fi transferați conform legilor aplicabile (comunicare separată, la o dată ulterioară), cel mai târziu la data la care tranzacția va fi finalizată.

Această tranzacție și lansarea noului model de business sunt supuse în primul rând aprobării oficiale a autorizației de fuziune de către autoritățile în cauză”.

Totodată, Xavier Duchemin, Managing Director Sales, Aftersales și Marketing al Opel/Vauxhall, a declarat că „această decizie reflectă încă o dată scopul planului strategic PACE! și va ajuta la stabilirea unei structuri de vânzare mai agilă, mai eficientă și, prin urmare, mai competitivă, în anumite țări europene. Suntem siguri că marca noastră va performa și mai bine în România, de acum înainte”.

Iar Andrei Iacob, CEO Trust Motors, a menționat că „este un pas înainte, important în parteneriatul cu Grupul PSA. Avem o lungă istorie de colaborare fructuoasă și sunt convins că această preluare aduce o valoare semnificativă pentru toate părțile interesate și ne va ajuta să gestionăm împreună, cu succes, provocările aduse de noua eră a mobilității și electrificării auto. Suntem pregătiți să ne adaptăm responsabil noii dimensiuni și avem experiența și resursele necesare pentru a consolida mai departe businessul Opel în România“.

Dincolo de anunțul neașteptat, implicațiile acestei decizii sunt majore pe piața din România. Pe lângă faptul că reprezentanța Opel își pierde controlul asupra rețelei de dealeri/importatori ai mărcii, Trust Motors devine unul dintre liderii importatorilor de mașini din România. Mai exact, dacă până acum compania ocupa doar locul șapte in clasamentul realizat după unitățile comercializate, înglobarea vânzărilor Opel o propulsează pe locul trei, după Renault Commercial Roumanie (Dacia, Renault, Nissan) și Porsche Romania (Audi, Porsche, Seat, Skoda, Volkswagen), dar peste CNV Ford România, Hyundai Auto România și Toyota România.

Conform datelor de înmatriculări din perioada ianuarie – iunie 2020, Trust Motors, împreună cu Opel, ocupă o cotă de piață de 7,18%, corespunzătoare unor vânzări de 3.562 de unități.

Totodată, anunțul trecerii mărcii germane de la Opel Southeast Europe LLC la Trust Motors vine la doar o zi după ce Mitsubishi a prezentat un plan de reorganizare a activității care ascunde o retragere graduală a acestei mărci din Europa, inclusiv România.

Ar mai fi de adăugat că marca Opel a demarat în mai multe țări din Europa un proces de reorganizare a rețelei de import și comercializare.

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.