Automobile Dacia, producătorul autohton deținut de grupul francez Renault a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 5,199 miliarde de euro, în scădere cu 2,16% față de anul anterior când era atinsă valoarea record de 5,313 miliarde de euro.
Dacă raportate la 2018 afacerile Automobile Dacia sunt în scădere, acestea sunt totuși mai mari decât cele din 2017 când atingeau 5.055 miliarde de euro.
În privința profitului net lucrurile sunt similare. Astfel, după recordul de 161,68 milioane de euro raportat în 2018, compania a anunțat pentru anul trecut doar 139,66 milioane de euro, corespunzător unei scăderi cu 13,62%. Ca și în cazul cifrei de afaceri, profitul net din 2019 este totuși mai mare decât cel din urmă cu doi ani (118.01 milioane de euro).
În ciuda scăderii din acest an a cifrei de afaceri și a profitului net, numărul de angajați a crescut ușor în ultimii trei ani. Astfel, dacă în 2017, Automobile Dacia avea 14.261 de angajați, în 2018 numărul acestora s-a majorat la 14.723 pentru ca, anul trecut, să ajungă la 14.761.
O nouă gamă Dacia
Conform LifeNews.ro, după reculul din 2019, cauzat, pe deoparte, de îmbătrânirea gamei de produse, iar, pe de alta, de scăderea întregii piețe europene, anul 2020 se anunță unul dificil pentru producătorul român.
Fără produse noi până în toamnă, cu o criză puternică având drept cauză pandemia pe piețele din întreaga lume, dar și cu norme de depoluare europene care sunt cu greu îndeplinite de unele modele Dacia, rezultatul financiar din acest an ar putea egala cu greu valorile atinse în 2019. Nu mai vorbim de recordurile din 2018.
Totuși, dincolo de anul în curs, viitorul poate rezerva o creștere importantă pentru producătorul român deținut de francezii de la Renault. Asta pentru că, în toamna acestui an sunt așteptate lansările noilor Logan și Sandero, dar și prezentarea primului model electric al mărcii – Spring. Cu toate acestea în vânzare pe parcursul anului viitor, Automobile Dacia își poatre îmbunătăți radical performanțele financiare. Desigur, totul depinde și de evoluția piețelor de desfacere.