Automobile Dacia, profit în scădere cu 13,6%

Uzina Dacia Mioveni
Automobile Dacia a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri în scădere cu 2,16% față de anul anterior, iar profitul s-a redus chiar mai puternic, cu 13,6%.

Automobile Dacia, producătorul autohton deținut de grupul francez Renault a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 5,199 miliarde de euro, în scădere cu 2,16% față de anul anterior când era atinsă valoarea record de 5,313 miliarde de euro.

Dacă raportate la 2018 afacerile Automobile Dacia sunt în scădere, acestea sunt totuși mai mari decât cele din 2017 când atingeau 5.055 miliarde de euro.

În privința profitului net lucrurile sunt similare. Astfel, după recordul de 161,68 milioane de euro raportat în 2018, compania a anunțat pentru anul trecut doar 139,66 milioane de euro, corespunzător unei scăderi cu 13,62%. Ca și în cazul cifrei de afaceri, profitul net din 2019 este totuși mai mare decât cel din urmă cu doi ani (118.01 milioane de euro).

În ciuda scăderii din acest an a cifrei de afaceri și a profitului net, numărul de angajați a crescut ușor în ultimii trei ani. Astfel, dacă în 2017, Automobile Dacia avea 14.261 de angajați, în 2018 numărul acestora s-a majorat la 14.723 pentru ca, anul trecut, să ajungă la 14.761.

O nouă gamă Dacia

Conform LifeNews.ro, după reculul din 2019, cauzat, pe deoparte, de îmbătrânirea gamei de produse, iar, pe de alta, de scăderea întregii piețe europene, anul 2020 se anunță unul dificil pentru producătorul român.

Fără produse noi până în toamnă, cu o criză puternică având drept cauză pandemia pe piețele din întreaga lume, dar și cu norme de depoluare europene care sunt cu greu îndeplinite de unele modele Dacia, rezultatul financiar din acest an ar putea egala cu greu valorile atinse în 2019. Nu mai vorbim de recordurile din 2018.

Totuși, dincolo de anul în curs, viitorul poate rezerva o creștere importantă pentru producătorul român deținut de francezii de la Renault. Asta pentru că, în toamna acestui an sunt așteptate lansările noilor Logan și Sandero, dar și prezentarea primului model electric al mărcii – Spring. Cu toate acestea în vânzare pe parcursul anului viitor, Automobile Dacia își poatre îmbunătăți radical performanțele financiare. Desigur, totul depinde și de evoluția piețelor de desfacere.

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.