Automobile Dacia, profit în scădere cu 13,6%

Uzina Dacia Mioveni
Automobile Dacia a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri în scădere cu 2,16% față de anul anterior, iar profitul s-a redus chiar mai puternic, cu 13,6%.

Automobile Dacia, producătorul autohton deținut de grupul francez Renault a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 5,199 miliarde de euro, în scădere cu 2,16% față de anul anterior când era atinsă valoarea record de 5,313 miliarde de euro.

Dacă raportate la 2018 afacerile Automobile Dacia sunt în scădere, acestea sunt totuși mai mari decât cele din 2017 când atingeau 5.055 miliarde de euro.

În privința profitului net lucrurile sunt similare. Astfel, după recordul de 161,68 milioane de euro raportat în 2018, compania a anunțat pentru anul trecut doar 139,66 milioane de euro, corespunzător unei scăderi cu 13,62%. Ca și în cazul cifrei de afaceri, profitul net din 2019 este totuși mai mare decât cel din urmă cu doi ani (118.01 milioane de euro).

În ciuda scăderii din acest an a cifrei de afaceri și a profitului net, numărul de angajați a crescut ușor în ultimii trei ani. Astfel, dacă în 2017, Automobile Dacia avea 14.261 de angajați, în 2018 numărul acestora s-a majorat la 14.723 pentru ca, anul trecut, să ajungă la 14.761.

O nouă gamă Dacia

Conform LifeNews.ro, după reculul din 2019, cauzat, pe deoparte, de îmbătrânirea gamei de produse, iar, pe de alta, de scăderea întregii piețe europene, anul 2020 se anunță unul dificil pentru producătorul român.

Fără produse noi până în toamnă, cu o criză puternică având drept cauză pandemia pe piețele din întreaga lume, dar și cu norme de depoluare europene care sunt cu greu îndeplinite de unele modele Dacia, rezultatul financiar din acest an ar putea egala cu greu valorile atinse în 2019. Nu mai vorbim de recordurile din 2018.

Totuși, dincolo de anul în curs, viitorul poate rezerva o creștere importantă pentru producătorul român deținut de francezii de la Renault. Asta pentru că, în toamna acestui an sunt așteptate lansările noilor Logan și Sandero, dar și prezentarea primului model electric al mărcii – Spring. Cu toate acestea în vânzare pe parcursul anului viitor, Automobile Dacia își poatre îmbunătăți radical performanțele financiare. Desigur, totul depinde și de evoluția piețelor de desfacere.

Grafician de profesie este implcat de 30 de ani în realizarea de publicații, site-uri și fotografii. E pasionat de frumos și lucrează în presa auto de peste 15 ani.

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.