Test Drive Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

Este noul Ford EcoSport un produs competitiv, este o mașină pe care să o dorești în garaj nu doar din patriotism? Păi să vedem plusurile și minusurile sale.

Spre norocul meu, m-am intersectat cu Ford EcoSport și înainte de acest masiv upgrade. Că lucrurile au evoluat spre bine… este puțin spus, alții au etichetat evoluții mai minore ca fiind o nouă generație. Dacă Ford ar fi venit să ne spună că avem în față o nouă generație EcoSport… nu am fi văzut prea multe frunți încrețite.

La nivel estetic, evident, Ford a decis să șteargă aerul indiano-sud-americanși să efectueze o infuzie cu testosteron la capitolul design. Astfel avem un Ford EcoSport mult mai carismatic, unul care este primit în gașca de SUV-uri Ford la orice oră.

O parte frontală complet redesenată, mașina afișează o nouă identitate. Grila care nu prea mai este trapezoidală, ci mai mult un hexagon ușor aplatizat, a migrat mai sus, inducând un aer mult mai impunător micuțului SUV. Farurile au fost redesenate și includ și luminile de rulat pe timp de zi LED.

Pe linia mediană spre extremități regăsim un grup optic mai mic care încorporează lămpile de ceață și semnalizările. În funcție de nivelul de echipare, aici vorbim și de ST Line, caroseria poate primi accesorii ceva mai dramatice, jante până la 18 inch, un eleron ceva mai generos dimensionat, o bară spate mai profilată.

La interior putem vorbi de un salt în timp. De la finalul anilor 90… am aterizat în 2018. Pentru că am avut ocazia să analizăm noul Ford EcoSport mult mai în detaliu decât la o lansare obișnuită, adică am vizitat și linia de producție de la Craiova… o primă surpriză plăcută vine din faptul că a crescut calitatea fabricației și a asamblării la unitatea din Bănie, comparativ cu ce regăseam la B-MAX.

Avem un interior complet nou, materiale mult mai bune, o calitate a asamblării net superioară celei existente la primul Ford EcoSport aterizat pe meleagurile mioritice. Avem o planșă de bord similară celei de la noua generație Fiesta, mici diferențe regăsindu-se la nivelul gurilor de ventilație.

Nu știm cum arată un Ford EcoSport fără display-ul de 8 inch al sistemului SYNC 3, dar este un detaliu care schimbă radical ambianța interioară. Sistemul dezvoltat de Ford împreună cu Microsoft este unul dintre cele mai intuitive în utilizare. Vizibilitate bună de la volan, chiar și prin luneta mică a portierei spate. Ford EcoSport se laudă și cu senzori de parcare și cameră video pentru asistență la manevrele cu spatele.

O poziție la volan înaltă, una firească la un astfel de model. Avem o planșă de bord înaltă, o poziție la volan înaltă menită a favoriza eliberarea de spațiu pentru bancheta spate. Este un artificiu utilizat de constructori în cazul modelelor mici.

Chiar dacă șezutul scaunelor față este mic, nu l-am resimțit incomod la drum lung. Am resimțit o ușoară oboseală a spatelui, poate spătarul scaunelor ar merita puțină atenție. Poți spune despre locurile spate că oferă un spațiu limitat.

Afirmația este valabilă dacă cu ai mei 1.90 metri stau la volan… în spatele meu mai poate urca doar un copil. Dacă stau pe scaunul din dreapta față, atunci pot elibera suficient spațiu, fără a sta incomod, dar să încap pe bancheta spate. La nivelul capului este spațiu suficient, dar pentru a te bucura de oxigen, în Ford EcoSport ar fi de preferat să călătorească 4 adulți.

Portbagajul de 356 litri a fost suficient de primitor cu bagajele a doi jurnaliști și un fotograf… în concluzie… poate fi gazdă pentru bagajele unei familii. Rămâne ușor controversată soluția portierei spate care se deschide în lateral. Ford a păstrat această soluție pentru că oferă în continuare opțiunea de a monta roata de rezervă pe hayon/ portieră spate.

În echiparea de bază, mașina vine cu kit de reparare pană, dar cine dorește roată de rezervă clasică, o poate primi.

Odată cu masivul update, gama de propulsoare a fost revizuită, pentru moment, în gamă, există propulsorul EcoBoost de 1 litru în versiunea de 125 CP și 140 CP, și propulsorul diesel de 1.5 litri în versiunea de 100 CP sau 125 CP. Din vară va fi disponibilă versiunea cu tracțiune integrală care va fi oferită exclusiv cu propulsorul diesel de 125 CP.

La drum…

Ford EcoSport vine cu una dintre cele mai bune suspensii din segment, o calibrare care nu ruinează confortul nici în cazul în care mașina vine cu jante de 18 inch în echiparea ST Line. O suspensie care controlează bine ruliul mașinii, acesta există, iar faptul că mașina ”se exprimă” destul pe verticală… conduce inevitabil la accentuarea senzației de ruliu.

Am condus doar versiuni Ford EcoSport cu propulsorul 1.0 EcoBoost. Un motor viril, indiferent de declinare, cu un evident plus de caracter în cazul echipării ST Line care aduce un plus de 15 CP și 10 Nm. Parcă și evacuarea, în cazul ST Line, este o idee mai vocală.

O direcție precisă și cu ceva urme de feedback, dar un model a cărui trasă este uneori influențat de starea drumului, la volan simți o ușoară nervozitate a caroseriei… poate și datorită faptului că rulam cu pneuri de iarnă cu un profil care aducea aminte de Paris-Dakar. Un detaliu perfectibil însă este izolarea fonică, la 130 km/h, cei drept cu pneuri de iarnă, zgomotul la rulare și aerodinamic este o idee cam mare. Cutiei de viteze nu prea avem ce să-i reproșăm, o etajare bună, o timonerie asemeni…

Ne-am concentrat asupra consumului în cazul versiunii ST Line, cea cu propulsor de 140 CP. Un traseul mixt care a inclus drumuri județene unde s-a rulat în medie cu 80 km/h, ceva drumuri unde virajele ne-au incitat puțin și autostradă… o zi cu un consum mediu de 8 litri.

Fișă tehnică – Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST Line

Motor – turbo, L3, 999 cmc, 140 CP @ 6.300 rpm, 180 Nm@4.400 rpm. / Transmisie – cutie manuală, 6 trepte, tracțiune față / Performanțe – 188 km/h v.max, 0-100 km/h în 11,8 secunde / Portbagaj – 356 litri / Rezervor – 52 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.096/ 1.765/ 1.653, ampatament – 2.519 / Consum mediu declarat – 5,2 litri/ 100 km / Consum în test – 8 litri/ 100 km / Preț de bază – 15.400 euro

Imortalizat de Andrei Toboșaru
Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.