Test Drive Opel Insignia GSi

Opel Insignia este un produs matur, iar versiunea GSi induce un grad uriaș de dezirabil, după ce te dai jos de la volan.

Se prea poate ca cineva de pe la Opel, cineva mare, să fi vizitat muzeul mărcii… și cu șansă, pentru noi, s-a împiedicat de vreun model GSi.  Și-a adus aminte ce clipe magice au oferit acele modele clienților… și a decis că este timpul unui Opel Insignia GSi în gamă.

În acest moment, Opel Insignia GSi reprezintă absolutul acestei game. Dacă va rămâne absolutul sau deasupra acestui GSi va mai apare ceva… vom vedea.

La prima vedere ai toate motivele să fii ușor circumspect. Păi cele două motorizări, cea diesel bi-turbo de 210 CP și cea pe benzină tot de 2 litri supraalimentată de 260 CP existau în oferta Opel Insignia și înainte de acest GSi, ambele cu transmisie automată cu 8 trepte și sistem de tracțiune integrală.

Păi și atunci acest GSi ce este? Un nivel de echipare?

Dacă ești răutăcios, poți considera acest GSi, doar un simplu nivel de echipare. Dacă ești binevoitor și intri în detalii, descoperi că este mult mai mult, și chiar poate fi considerată o afacere bună.

Opel Insignia GSi este disponibilă atât în versiunea Grand Sport cât și Sports Tourer. La nivel exterior, modelele se diferențiază de cele ”civile”, printr-un spoiler redesenat cu ornamente cromate ce vor să îți sugereze prize de aer, un spoiler spate și el redesenat care integrează în zona inferioară ornamente cromate pentru evacuarea dublă, plus praguri laterale.

La interior ești în mod cert mai conștient de sigla prezentă pe mașină. Avem un volan sport îmbrăcat în piele, inscripția GSi pe levierul cutiei automate, pedalier din aluminiu și niște superbe scaune sport certificate AGR, scaune desenate și dezvoltate de Opel.

Mașina arată bine, exterior/ interior, îți induce acea stare de bine, iar dacă nu ai cheia în buzunar, te face să îți dorești acest lucru. Deci la capitolul dezirabil, Opel a punctat serios. Designul scaunelor a fost inspirat de capul unei Cobre, și se stă bine în scaune, iar acestea dispun de încălzire, ventilație și masaj.

Dar Opel Insignia GSi este un model sport, să vedem cum stăm la acest capitol.
La nivelul șasiului vorbim despre amortizoare sport calibrate special, arcuri mai scurte, o gardă la sol mai mică cu 10 mm, sistem de frânare Brembo și jante de 20 inch încălțate cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S.

Aici mai adăugăm sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea distribuției cuplului pe puntea spate. Și apariția modului ”Competitiv” pentru ESP, mod ce dezactivează complet controlul tracțiunii, și permite unghiuri ceva mai generoase de glisare. Da, nu am greșit cu nimic când vorbesc de drift în aceeași frază cu Opel Insignia GSi.

Am testat abilitățile de drift ale acestei limuzine de clasă mare, într-un complex de dezvoltare Michelin. În ciuda dimensiunilor și a masei care pornește de la 1.683 kg pentru versiunea Grand Sport și motorizarea pe benzină și ajunge până la 1.807 lg pentru Sports Tourer și motorizarea diesel, Insignia este o mașină surprinzător de agilă, cu o distribuție bună a maselor, cu reacții progresive la limită, fie că vorbim despre subvirare sau supravirare.

Dacă ai chef de joacă, Insignia GSi se dovedește un partener extrem de docil și tolerant. Dar va trebui să renunți la asistarea electronicii. Chiar și modul Competitiv l-am găsit o idee cam precaut, intervine când începe să se construiască un zâmbet de satisfacție pe chip.

Opel a avut grijă să ne includă în traseul detest și o secțiune superbă de drumuri de munte. Aici am reușit să descoperim atuurile acestui nou GSi, dar și micile minusuri. Avem o suspensie impecabil calibrată. Pe acest drum de munte, cu o suprafață de rulare nu tocmai impecabilă, și jante de 20 inch, chiar și cu modul Sport selectat, mod care întărește suspensia, nu am avut parte de o reducere a gradului de confort.

A nu se înțelege că vorbim despre o suspensie pufoasă, nici pe departe, o suspensie fermă dar care nu aduce la interior acel ”clănțănit de dință”. Ținut de drum este alt lucru care impresionează. Aici simți cum își aduc aportul suspensia, dar și sistemul de tracțiune integrală și pneurile Michelin.

Au fost pasaje unde am forțat destul de mult lucrurile, sau altfel spus, cât ne-a permis motorizarea, și asta pentru că șasiul îți dă multă încredere. Direcția este precisă, dar total lipsită de feedback. Pentru a completa caracterul mașinii, ar merge o direcție ceva mai comunicativă.

Cutia de viteze automată cu 8 trepte este ceva mai alertă, în special pe retrogradări decât la versiunile civile cu motorizare similară. Sistemul de frânare rezistă bine la oboseală, am abuzat puțin de pedala de frână pe secțiunea virajată. Pot spune că și dozajul pedalei este plăcut calibrat pentru un GT. În prima parte a cursei poți doza forța de frânare suficient de lejer pentru o călătorie lejeră, fără a fi nevoit să te sprijini în volan și centură la fiecare atingere a pedalei.

Motorizările…

Avem un diesel bi-turbo de 2 litri care dezvoltă 210 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor uriaș de 480 Nm de la 1.500 rpm. Un propulsor care va fi apreciat de cei care își doresc din Insignia GSi un partener pentru drumuri lungi și rapide. Se achită onorabil de sarcină dacă cel de la volan vrea puține artificii pe drumuri virajate, dar nu va avea parte de prea multe scântei.

Puterea vine linear, plaja de exprimare a motorului este, evident, mai mică decât la propulsorul pe benzină, prin urmare cutia va fi mai ocupată. Propulsorul diesel îți permite un rulaj rapid, potrivit caracterului mașinii, cel de GT, dar nu îți dă și acel plus de adrenalină, nu primești acele mici șuturi la urcarea în treaptă.

Cu motorizarea pe benzină, 2.0 turbo de 260 CP la 5.300 rpm și 400 Nm între 2.500 și 4.000 rpm., am interacționat pe circuit – versiunea Grand Sport, și preț de 60 km spre aeroport în versiunea Sports Tourer. Da, ai ceva mai mult temperament, dar nu cu mult.

Benzina este mai rapidă până la 100 km/h decât dieselul cu 0,6 – 0,7 secunde, în funcție de caroserie. Dacă ar fi să vă recomandăm o versiune, ar fi un Sports Tourer cu motorizarea pe benzină. Spre aeroport, forțați puțin de timp, am rulat în regim de probă specială pe alocuri. Am avut un consum mediu de 13,2 litri, decent pentru modul în care am rulat.

Insignia GSi este mult mai mult decât o siglă și un pachet estetic. Diferența de preț dintre o Insignia în echiparea de top și propusor 2.0 de 260 cp și versiunea GSi este de 900 euro. Sunt 900 de euro pe care îi dai pe un pachet de performanță destul de consistent. Sau poți privi GSi-ul ca un tuning de fabrică cu garanție.

Fișă tehnică – Opel Insignia GSi 2.0 Turbo Sports Tourer

Motor – turbo, L4, 1.998 cmc, 260 CP @ 5.300 rpm, 400 Nm@2.500 – 4.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 245 km/h v.max, 0-100 km/h în 7,4 secunde / Portbagaj – 560 litri / Rezervor – 62 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.998/ 1.871/ 1.490, ampatament – 2.829 / Consum mediu declarat – 8,7 litri/ 100 km / Consum în test – 10,5 litri/ 100 km / Preț de bază – 34.000 euro

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Raël vous dit ce qui est réel : J’aurais pu être en F1

Cum ar fi fost dacă sinistrul Gregorian Bivolaru, cunoscut pentru cultul său cu influențe yoga care s-a transformat într-o rețea de proxenetism, ar fi iubit nu doar minorele, ci și cursele de mașini și, peste toate, OZN-urile și civilizațiile extraterestre? Ei bine, atunci am fi avut și noi, românii, un Claude Vorilhon autohton. Să explic.

Citește articol »

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.