Test Drive Opel Insignia GSi

Opel Insignia este un produs matur, iar versiunea GSi induce un grad uriaș de dezirabil, după ce te dai jos de la volan.

Se prea poate ca cineva de pe la Opel, cineva mare, să fi vizitat muzeul mărcii… și cu șansă, pentru noi, s-a împiedicat de vreun model GSi.  Și-a adus aminte ce clipe magice au oferit acele modele clienților… și a decis că este timpul unui Opel Insignia GSi în gamă.

În acest moment, Opel Insignia GSi reprezintă absolutul acestei game. Dacă va rămâne absolutul sau deasupra acestui GSi va mai apare ceva… vom vedea.

La prima vedere ai toate motivele să fii ușor circumspect. Păi cele două motorizări, cea diesel bi-turbo de 210 CP și cea pe benzină tot de 2 litri supraalimentată de 260 CP existau în oferta Opel Insignia și înainte de acest GSi, ambele cu transmisie automată cu 8 trepte și sistem de tracțiune integrală.

Păi și atunci acest GSi ce este? Un nivel de echipare?

Dacă ești răutăcios, poți considera acest GSi, doar un simplu nivel de echipare. Dacă ești binevoitor și intri în detalii, descoperi că este mult mai mult, și chiar poate fi considerată o afacere bună.

Opel Insignia GSi este disponibilă atât în versiunea Grand Sport cât și Sports Tourer. La nivel exterior, modelele se diferențiază de cele ”civile”, printr-un spoiler redesenat cu ornamente cromate ce vor să îți sugereze prize de aer, un spoiler spate și el redesenat care integrează în zona inferioară ornamente cromate pentru evacuarea dublă, plus praguri laterale.

La interior ești în mod cert mai conștient de sigla prezentă pe mașină. Avem un volan sport îmbrăcat în piele, inscripția GSi pe levierul cutiei automate, pedalier din aluminiu și niște superbe scaune sport certificate AGR, scaune desenate și dezvoltate de Opel.

Mașina arată bine, exterior/ interior, îți induce acea stare de bine, iar dacă nu ai cheia în buzunar, te face să îți dorești acest lucru. Deci la capitolul dezirabil, Opel a punctat serios. Designul scaunelor a fost inspirat de capul unei Cobre, și se stă bine în scaune, iar acestea dispun de încălzire, ventilație și masaj.

Dar Opel Insignia GSi este un model sport, să vedem cum stăm la acest capitol.
La nivelul șasiului vorbim despre amortizoare sport calibrate special, arcuri mai scurte, o gardă la sol mai mică cu 10 mm, sistem de frânare Brembo și jante de 20 inch încălțate cu pneuri Michelin Pilot Sport 4S.

Aici mai adăugăm sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea distribuției cuplului pe puntea spate. Și apariția modului ”Competitiv” pentru ESP, mod ce dezactivează complet controlul tracțiunii, și permite unghiuri ceva mai generoase de glisare. Da, nu am greșit cu nimic când vorbesc de drift în aceeași frază cu Opel Insignia GSi.

Am testat abilitățile de drift ale acestei limuzine de clasă mare, într-un complex de dezvoltare Michelin. În ciuda dimensiunilor și a masei care pornește de la 1.683 kg pentru versiunea Grand Sport și motorizarea pe benzină și ajunge până la 1.807 lg pentru Sports Tourer și motorizarea diesel, Insignia este o mașină surprinzător de agilă, cu o distribuție bună a maselor, cu reacții progresive la limită, fie că vorbim despre subvirare sau supravirare.

Dacă ai chef de joacă, Insignia GSi se dovedește un partener extrem de docil și tolerant. Dar va trebui să renunți la asistarea electronicii. Chiar și modul Competitiv l-am găsit o idee cam precaut, intervine când începe să se construiască un zâmbet de satisfacție pe chip.

Opel a avut grijă să ne includă în traseul detest și o secțiune superbă de drumuri de munte. Aici am reușit să descoperim atuurile acestui nou GSi, dar și micile minusuri. Avem o suspensie impecabil calibrată. Pe acest drum de munte, cu o suprafață de rulare nu tocmai impecabilă, și jante de 20 inch, chiar și cu modul Sport selectat, mod care întărește suspensia, nu am avut parte de o reducere a gradului de confort.

A nu se înțelege că vorbim despre o suspensie pufoasă, nici pe departe, o suspensie fermă dar care nu aduce la interior acel ”clănțănit de dință”. Ținut de drum este alt lucru care impresionează. Aici simți cum își aduc aportul suspensia, dar și sistemul de tracțiune integrală și pneurile Michelin.

Au fost pasaje unde am forțat destul de mult lucrurile, sau altfel spus, cât ne-a permis motorizarea, și asta pentru că șasiul îți dă multă încredere. Direcția este precisă, dar total lipsită de feedback. Pentru a completa caracterul mașinii, ar merge o direcție ceva mai comunicativă.

Cutia de viteze automată cu 8 trepte este ceva mai alertă, în special pe retrogradări decât la versiunile civile cu motorizare similară. Sistemul de frânare rezistă bine la oboseală, am abuzat puțin de pedala de frână pe secțiunea virajată. Pot spune că și dozajul pedalei este plăcut calibrat pentru un GT. În prima parte a cursei poți doza forța de frânare suficient de lejer pentru o călătorie lejeră, fără a fi nevoit să te sprijini în volan și centură la fiecare atingere a pedalei.

Motorizările…

Avem un diesel bi-turbo de 2 litri care dezvoltă 210 CP la 4.000 rpm și un cuplu motor uriaș de 480 Nm de la 1.500 rpm. Un propulsor care va fi apreciat de cei care își doresc din Insignia GSi un partener pentru drumuri lungi și rapide. Se achită onorabil de sarcină dacă cel de la volan vrea puține artificii pe drumuri virajate, dar nu va avea parte de prea multe scântei.

Puterea vine linear, plaja de exprimare a motorului este, evident, mai mică decât la propulsorul pe benzină, prin urmare cutia va fi mai ocupată. Propulsorul diesel îți permite un rulaj rapid, potrivit caracterului mașinii, cel de GT, dar nu îți dă și acel plus de adrenalină, nu primești acele mici șuturi la urcarea în treaptă.

Cu motorizarea pe benzină, 2.0 turbo de 260 CP la 5.300 rpm și 400 Nm între 2.500 și 4.000 rpm., am interacționat pe circuit – versiunea Grand Sport, și preț de 60 km spre aeroport în versiunea Sports Tourer. Da, ai ceva mai mult temperament, dar nu cu mult.

Benzina este mai rapidă până la 100 km/h decât dieselul cu 0,6 – 0,7 secunde, în funcție de caroserie. Dacă ar fi să vă recomandăm o versiune, ar fi un Sports Tourer cu motorizarea pe benzină. Spre aeroport, forțați puțin de timp, am rulat în regim de probă specială pe alocuri. Am avut un consum mediu de 13,2 litri, decent pentru modul în care am rulat.

Insignia GSi este mult mai mult decât o siglă și un pachet estetic. Diferența de preț dintre o Insignia în echiparea de top și propusor 2.0 de 260 cp și versiunea GSi este de 900 euro. Sunt 900 de euro pe care îi dai pe un pachet de performanță destul de consistent. Sau poți privi GSi-ul ca un tuning de fabrică cu garanție.

Fișă tehnică – Opel Insignia GSi 2.0 Turbo Sports Tourer

Motor – turbo, L4, 1.998 cmc, 260 CP @ 5.300 rpm, 400 Nm@2.500 – 4.000 rpm. / Transmisie – cutie automată, 8 trepte, tracțiune integrală permanentă / Performanțe – 245 km/h v.max, 0-100 km/h în 7,4 secunde / Portbagaj – 560 litri / Rezervor – 62 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4.998/ 1.871/ 1.490, ampatament – 2.829 / Consum mediu declarat – 8,7 litri/ 100 km / Consum în test – 10,5 litri/ 100 km / Preț de bază – 34.000 euro

Redactor șef Adevărul Auto Debut în presă în 2001 la MotoLife. Din 2003 au urmat 9 ani și jumătate de presă auto la ProMotor. Contribuții editoriale: Autobis, Cavaleria.ro, România Liberă, Viteze.ro, 4×4 Adventure, Anuarul Auto Ziarul Financiar, Catalogul Racing Wheels, Adevărul Weekend.

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »

Britanicii Scuderiei: Hamilton a intrat în rândul unor legende precum Mansell sau Surtees

Suntem abia în luna februarie, sezonul de Formula 1 nici nu a început, dar vestea care a apărut recent cu privire la trecerea lui Lewis Hamilton de la Mercedes-AMG la Ferrari este, cel mai probabil, știrea anului în Marele Circ. Practic, ani de zile de zvonuri și discuții pe la colțuri capătă, în sfârșit, formă și sens în urma unui transfer care nu părea fezabil cu doar câteva zile înainte.

Citește articol »

Daytona 24H 2024: La sfatul bătrânilor, cu Risi și Penske

Ferrari și Porsche sunt marii câștigători ai ediției cu numărul 62 a cursei de 24 de ore de la Daytona, cea mai lungă întrecere profesionistă din Statele Unite. Dacă n-am cunoaște anul, am putea spune că vorbim de epoca romantică și mult mai naivă a motorsportului, crez reconfirmat și în clipa în care citim numele echipelor ce s-au impus în clasamentul general, respectiv la categoria GTD-Pro: Porsche-Penske Motorsport și Risi Competizione. Tocmai de aceea, atunci când multe publicații ies cu titlul „Victorie istorică…”, se pot extrage două înțelesuri.

Citește articol »

Formula 1 are o echipă cu nume nou care aduce aminte de fantomele trecutului

Formula 1 este competiția în care mixul complet dintre tehnologie, bugete gigant, inteligență, găselnițe noi și talent ar trebui să producă un spectacol de invidiat pe circuite. Vorbim, în fond, despre „Regina sporturilor cu motor”. Pentru 2024, însă, n-avem parte nici de noutăți, nici bugetele nu mai sunt (așa) de mari, iar singurele găselnițe apare atunci când citim lista cu numele echipelor, căci la nivelul talentelor nu găsim vreo schimbare – pentru prima dată în istoria competiției.

Citește articol »

Porsche-le „detestat în Belcar” și identitatea sa înșelătoare

Mulți fani belgieni spun că sezonul 1999 al Belcar, seria de anduranță pentru turisme și GT-uri a micuțului stat înghesuit de superputerile Europei, a reprezentat un punct de apogeu care nu a mai fost atins ulterior. În vârful acelui pluton din care n-au lipsit modele Viper, Lamborghini sau Marcos s-a aflat, însă, o mașină ce sfida regulamentul cu zâmbetul pe buze.

Citește articol »

Mingea e rotundă, dar la fel e și roata

O echipă de fotbal din Premier League ce sponsorizează o formație de curse? Poate părea ciudat, dar un mic constructor britanic a reușit să construiască acest pod între sportul rege și sporturile cu motor, pentru care ai nevoie de două „mingi”, nu doar una. Totul s-a întâmplat la mijlocul aniilor ’90, cu mult înainte de crearea campionatului Superleague Formula, într-o perioadă tumultuoasă în lumea curselor de GT-uri.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.