Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force
Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Pentru mine, în momentul în care a apărut pe piață, în 2016, Toyota CH-R a reprezentat o adevărată surpriză, cu un design ce părea că vine direct de la un concept futurist. Muchiile puternic scoase în evidență, profilul agresiv și linia de coupé au făcut din C-HR una dintre cele mai dezirabile opțiuni din piață și a atras mult public tânăr la o marcă destul de conservatoare. Poate că doar interiorul a suferit de-a lungul timpului, fiind destul de tern, dar este exact ceea ce recentul facelift a încercat să corecteze.

Pentru modelul lansat în 2020, C-HR aduce faruri redesenate cu tehnologie LED, aceeași utilizată și pentru stopuri, jante noi, culori noi, un pachet de sisteme de asistență aduse la zi, dar și un nou sistem multimedia cu ecran de 8 inchi, care suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Deși era poate cea mai spectaculoasă opțiune din segmentul de crossovere de clasă mică, C-HR a devenit și mai atractivă, fiind o prezență chiar exotică dacă analizăm liniile caroseriei sale.

Însă, poate cea mai importantă schimbare apare sub capotă, unde C-HR a primit noul sistem de propulsie hibrid, cu un motor termic de 2,0 litri. Despre acesta am vorbit pe larg în video-ul de mai jos și vă recomand să-l urmăriți pentru că sunt detalii care merită aflate. Ca informații importante trebuie știut că noul sistem de propulsie are o putere maximă de 184 CP, ceea ce îl face mult-mult mai rapid și mai plăcut de condus comparat cu hibridul de putere mai mică, de 122 CP.

Video review Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Chiar dacă puterea a crescut considerabil, iar cilindreea este mai mare, sistemul hibrid este impresionant din punct de vedere al consumului de combustibil, cu valori care în anumite condiții pot scădea sub 4,0 l/100 km. Tot în video aflați de ce hibrizii de la Toyota consumă atât de puțin. Pentru sistemul hibrid mai puternic sunt utilizați acumulatori noi, de tip NiMh, de capacitate mai mare pentru a face față motorului electric de putere mai mare (109 CP), aceștia având și o rezistență mai bună la temperaturi scăzute.

În rest, sistemul hibrid funcționează ca și până acum, fiind de tipul full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa doar electric, dar pe distanțe scurte, de câțiva kilometri și nu este necesară încărcarea de la priză. Practic, energia cinetică este recuperată și este transformară în electricitate atunci când este apăsată pedala de frână sau mașina decelerează pentru ca apoi să fie utilizată la propulsie.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Din punct de vedere dinamic, Toyota C-HR 2.0 Hybrid este rapidă când ai nevoie de accelerații susținute și este extrem de agilă, fiind bine adaptată utilizării urbane, ușor de parcat și ușor de manevrat prin trafic, deși vizibilitatea spre spate are de suferit din cauza formei de coupé și a montanților C groși.

Ca o concluzie, după facelift, Toyota C-HR a câștigat foarte mult dinamism cu noul sistem de propulsie de putere mai mare, deși a rămas la fel de eficientă când vine vorba despre consum. În plus, are un sistem multimedia cu o conectivitate bună și chiar o aplicație pe telefonul mobil prin care poți controla diverse funcții ale mașinii, iar de arătat, arată mai bine ca niciodată, mai ales în echipările de top.

Fișă tehnică Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Motor – aspirat, benzină, L4, 1987 cmc, 152 CP + motor electric 109 CP@6000 rpm, putere maximă totală 184 CP@6000 rpm / Transmisie – cutie automată de tip CVT, tracțiune față / Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 358 litri / Rezervor – 43 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4039/1795/1565 / Masă la gol – 1485 kg / Consum mediu declarat – 4,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 27.568 (link pagină oficială)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Anduranță în România, anul nou(ă)

O nouă ediție de campionat a demarat la final de martie, cu atât de multe aspecte de rezolvat, încât povestea pe care mi-am promis și v-am promis că o aștern a tot fost amânată, ca la ghișeu, până în ultima zi posibilă. Cu un asemenea termen de valabilitate, măcar vine cu discount de 30% din timpul istorisirii.

Citește articol »

Take a break: Cele mai interesante wagon-uri din motorsport

Cursele de turisme reprezintă, adesea, refugiul celor ce caută să se identifice ușor cu modelele care aleargă pe circuite. Cum în traficul de zi cu zi nu avem doar berline și hatchback-uri, era normal ca, uneori, în istoria motorsportului să consemnăm și câteva estate-uri, combi-uri sau break-uri – în funcție de cum vreți să le numiți. Am încercat, măcar parțial, să trec în revistă unele dintre cele mai interesante și, totodată, marcante break-uri din competiții și, ca o excepție de la regulă, nu m-am oprit la limita asfaltului.

Citește articol »

Mai bun ca un prim-ministru: Hugh Chamberlain

Recent, urmărind momentul festiv ce a urmat primei etape din Mondialul de Anduranță am observat că podiumul privaților din categoria supremă Hypercar aproape că nu este băgat în seamă, camera reținând doar pentru câteva secunde figurile celor ce ajunseseră în top 3 după aproape 10 ore de cursă. Astfel, nu este de mirare că unul ca Hugh Chamberlain, șef de echipă cu două titluri mondiale și o victorie de clasă la Le Mans, este, astăzi, aproape uitat. Mulți rețin, poate, mașinile înscrise de el, dar doar cei care au bătut paddock-urile de-a lungul și de-a latul lor în ultimele decenii pot vorbi și despre omul din spatele Chamberlain Motorsport.

Citește articol »

Ce experiență profesională aveți? Pilot Ferrari, pilot McLaren…

Ferrari și McLaren sunt echipele care au dat cei mai mulți campioni în istoria Formulei 1. Însă numărătoarea s-a oprit pentru aceste echipe în 2007, respectiv 2008. Ultimul campion Ferrari a venit de la McLaren, iar ultimul campion McLaren tocmai a anunțat că se mută la Ferrari. Cine a mai activat pentru ambii granzi și cu ce rezultate? Mihai și Alex deschid cartea de istorie.

Citește articol »

Ferrari, o istorie în galben cu aromă de frites belges

AF Corse a dezvăluit, recent, combinația de culori cu care va intra în luptă cel de-al treilea prototip 499P care va alerga în sezonul 2024 al FIA WEC. La scurt timp după ce ACO a publicat lista provizorie cu echipajele înscrise în următoarea ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, am putut să lăsăm bălți de salivă în dreptul imaginilor cu primul Ferrari pe care-l va pilota, într-un campionat mondial, polonezul Robert Kubica. Mașina va fi galbenă – foarte galbenă – iar asta m-a pus pe gânduri.

Citește articol »

Cel mai rapid magazin de lux din lume

Ediția din 1995 a cursei de 24 de ore de la Le Mans este faimoasă din mai multe puncte de vedere. În primul rând, toți își amintesc victoria McLaren, o reușită imposibil de repetat ce a fost facilitată de ploaia torențială care a marcat ostilitățile mai bine de 12 ore. Memorabilă a fost, de asemenea, deziluzia legendarului Mario Andretti, care a ratat la mustață un succes ce i-ar fi întregit cariera ilustră. Mai rar se menționează, însă, povestea echipajului de pe ultima treaptă a podiumului.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.