Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force
Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Pentru mine, în momentul în care a apărut pe piață, în 2016, Toyota CH-R a reprezentat o adevărată surpriză, cu un design ce părea că vine direct de la un concept futurist. Muchiile puternic scoase în evidență, profilul agresiv și linia de coupé au făcut din C-HR una dintre cele mai dezirabile opțiuni din piață și a atras mult public tânăr la o marcă destul de conservatoare. Poate că doar interiorul a suferit de-a lungul timpului, fiind destul de tern, dar este exact ceea ce recentul facelift a încercat să corecteze.

Pentru modelul lansat în 2020, C-HR aduce faruri redesenate cu tehnologie LED, aceeași utilizată și pentru stopuri, jante noi, culori noi, un pachet de sisteme de asistență aduse la zi, dar și un nou sistem multimedia cu ecran de 8 inchi, care suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Deși era poate cea mai spectaculoasă opțiune din segmentul de crossovere de clasă mică, C-HR a devenit și mai atractivă, fiind o prezență chiar exotică dacă analizăm liniile caroseriei sale.

Însă, poate cea mai importantă schimbare apare sub capotă, unde C-HR a primit noul sistem de propulsie hibrid, cu un motor termic de 2,0 litri. Despre acesta am vorbit pe larg în video-ul de mai jos și vă recomand să-l urmăriți pentru că sunt detalii care merită aflate. Ca informații importante trebuie știut că noul sistem de propulsie are o putere maximă de 184 CP, ceea ce îl face mult-mult mai rapid și mai plăcut de condus comparat cu hibridul de putere mai mică, de 122 CP.

Video review Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Chiar dacă puterea a crescut considerabil, iar cilindreea este mai mare, sistemul hibrid este impresionant din punct de vedere al consumului de combustibil, cu valori care în anumite condiții pot scădea sub 4,0 l/100 km. Tot în video aflați de ce hibrizii de la Toyota consumă atât de puțin. Pentru sistemul hibrid mai puternic sunt utilizați acumulatori noi, de tip NiMh, de capacitate mai mare pentru a face față motorului electric de putere mai mare (109 CP), aceștia având și o rezistență mai bună la temperaturi scăzute.

În rest, sistemul hibrid funcționează ca și până acum, fiind de tipul full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa doar electric, dar pe distanțe scurte, de câțiva kilometri și nu este necesară încărcarea de la priză. Practic, energia cinetică este recuperată și este transformară în electricitate atunci când este apăsată pedala de frână sau mașina decelerează pentru ca apoi să fie utilizată la propulsie.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Din punct de vedere dinamic, Toyota C-HR 2.0 Hybrid este rapidă când ai nevoie de accelerații susținute și este extrem de agilă, fiind bine adaptată utilizării urbane, ușor de parcat și ușor de manevrat prin trafic, deși vizibilitatea spre spate are de suferit din cauza formei de coupé și a montanților C groși.

Ca o concluzie, după facelift, Toyota C-HR a câștigat foarte mult dinamism cu noul sistem de propulsie de putere mai mare, deși a rămas la fel de eficientă când vine vorba despre consum. În plus, are un sistem multimedia cu o conectivitate bună și chiar o aplicație pe telefonul mobil prin care poți controla diverse funcții ale mașinii, iar de arătat, arată mai bine ca niciodată, mai ales în echipările de top.

Fișă tehnică Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Motor – aspirat, benzină, L4, 1987 cmc, 152 CP + motor electric 109 [email protected] rpm, putere maximă totală 184 [email protected] rpm / Transmisie – cutie automată de tip CVT, tracțiune față / Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 358 litri / Rezervor – 43 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4039/1795/1565 / Masă la gol – 1485 kg / Consum mediu declarat – 4,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 27.568 (link pagină oficială)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Opel Mokka-e

Test Drive Opel Mokka-e

Astăzi vă dăm întâlnire cu Opel Mokka atât online cât și în print, în paginile Weekend Adevărul. Pe hârtie puteți citi impresiile despre versiunea GS Line cu propulsor 1.2 Turbo, iar aici vrem să vorbim despre versiunea electrică Opel Mokka-e.

Citește articol »

Primul test în România cu Dacia Spring

Am plecat cu așteptări moderate la testul cu Dacia Spring și am descoperit o mașină care a depășit ceea ce credeam că voi găsi, chiar dacă modelul testat este unul de preserie, care va primi îmbunătățiri pentru versiunea de client. Primul test cu modelul electric de la Dacia clarifică multe răspunsuri la întrebări pe care, pe bună dreptate, lumea le-a ridicat.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.