Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force – Infuzie de dinamism

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force
Una dintre cele mai importate schimbări prin care a trecut Toyota C-HR în urma recentului facelift este noul sistem de propulsie hibrid de putere mai mare, care are la bază un motor termic de 2,0 litri. De ce schimbă acesta radical comportamentul mașinii, dar și de ce este atât de economic descoperim în testul următor.

Pentru mine, în momentul în care a apărut pe piață, în 2016, Toyota CH-R a reprezentat o adevărată surpriză, cu un design ce părea că vine direct de la un concept futurist. Muchiile puternic scoase în evidență, profilul agresiv și linia de coupé au făcut din C-HR una dintre cele mai dezirabile opțiuni din piață și a atras mult public tânăr la o marcă destul de conservatoare. Poate că doar interiorul a suferit de-a lungul timpului, fiind destul de tern, dar este exact ceea ce recentul facelift a încercat să corecteze.

Pentru modelul lansat în 2020, C-HR aduce faruri redesenate cu tehnologie LED, aceeași utilizată și pentru stopuri, jante noi, culori noi, un pachet de sisteme de asistență aduse la zi, dar și un nou sistem multimedia cu ecran de 8 inchi, care suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto. Deși era poate cea mai spectaculoasă opțiune din segmentul de crossovere de clasă mică, C-HR a devenit și mai atractivă, fiind o prezență chiar exotică dacă analizăm liniile caroseriei sale.

Însă, poate cea mai importantă schimbare apare sub capotă, unde C-HR a primit noul sistem de propulsie hibrid, cu un motor termic de 2,0 litri. Despre acesta am vorbit pe larg în video-ul de mai jos și vă recomand să-l urmăriți pentru că sunt detalii care merită aflate. Ca informații importante trebuie știut că noul sistem de propulsie are o putere maximă de 184 CP, ceea ce îl face mult-mult mai rapid și mai plăcut de condus comparat cu hibridul de putere mai mică, de 122 CP.

Video review Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Chiar dacă puterea a crescut considerabil, iar cilindreea este mai mare, sistemul hibrid este impresionant din punct de vedere al consumului de combustibil, cu valori care în anumite condiții pot scădea sub 4,0 l/100 km. Tot în video aflați de ce hibrizii de la Toyota consumă atât de puțin. Pentru sistemul hibrid mai puternic sunt utilizați acumulatori noi, de tip NiMh, de capacitate mai mare pentru a face față motorului electric de putere mai mare (109 CP), aceștia având și o rezistență mai bună la temperaturi scăzute.

În rest, sistemul hibrid funcționează ca și până acum, fiind de tipul full-hibrid, ceea ce înseamnă că mașina se poate deplasa doar electric, dar pe distanțe scurte, de câțiva kilometri și nu este necesară încărcarea de la priză. Practic, energia cinetică este recuperată și este transformară în electricitate atunci când este apăsată pedala de frână sau mașina decelerează pentru ca apoi să fie utilizată la propulsie.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Din punct de vedere dinamic, Toyota C-HR 2.0 Hybrid este rapidă când ai nevoie de accelerații susținute și este extrem de agilă, fiind bine adaptată utilizării urbane, ușor de parcat și ușor de manevrat prin trafic, deși vizibilitatea spre spate are de suferit din cauza formei de coupé și a montanților C groși.

Ca o concluzie, după facelift, Toyota C-HR a câștigat foarte mult dinamism cu noul sistem de propulsie de putere mai mare, deși a rămas la fel de eficientă când vine vorba despre consum. În plus, are un sistem multimedia cu o conectivitate bună și chiar o aplicație pe telefonul mobil prin care poți controla diverse funcții ale mașinii, iar de arătat, arată mai bine ca niciodată, mai ales în echipările de top.

Fișă tehnică Toyota C-HR 2.0 Hybrid Dynamic Force

Motor – aspirat, benzină, L4, 1987 cmc, 152 CP + motor electric 109 CP@6000 rpm, putere maximă totală 184 CP@6000 rpm / Transmisie – cutie automată de tip CVT, tracțiune față / Performanțe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,2 secunde / Portbagaj – 358 litri / Rezervor – 43 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4039/1795/1565 / Masă la gol – 1485 kg / Consum mediu declarat – 4,0 l/100 km / Preț de bază (euro cu TVA) – de la 27.568 (link pagină oficială)

Iubesc mașinile de mic, îmi place tot ceea ce ține de industria auto și am o experiență în jurnalismul auto de peste 14 ani, fiind fost Redactor-Șef la revista Auto Bild România și Director Editorial la revistele AUTO pro și 4×4. În acest moment, fac parte din echipa editorială Adevarul Auto și am propriul meu canal de YouTube unde testez cele mai noi masini.

Copia unicatului: Cum a apărut, din nimic, o altă Sintura și care e povestea originalului

Noua Zeelandă este genul acela de țară de la capătul pământului unde ai putea paria că se află monștri subacvatici milenari sau gnomi, fiind o sursă aproape inepuizabilă de surprize și lucruri neobișnuite. Pentru iubitorii GT-urilor ciudate și deosebit de rare, Noua Zeelandă chiar este o nirvana, căci altfel nu s-ar putea explica renașterea, în acel loc, a nu una, ci două mașini Sintura. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să existe doar una.

Citește articol »

Cum a aterizat „Batmobile-ul”: Un circuit uitat și un motor schimbat pe genunchi

În istoria curselor de turisme, una marcată de multiple schimbări de regulamente și chiar mai multe modele legendare, BMW-ul 3.0 CSL are o reputație aparte. Profitând de niște interpretări inteligente ale regulamentului, bavarezii au creat, în urmă cu mai bine de 50 de ani, un coupe a cărui aerodinamică îl punea la ani lumină de rivali, detaliile exterioare fiind rivalizate doar de cele de sub capotă. Chiar și așa, prea puțini își mai amintesc cum a decurs prima întrecere a celebrului „Batmobile”.

Citește articol »

Ultimul recital pentru bătrânul tenor: Cum a reușit Joest Racing să bată monolitul Mercedes-Sauber

În mai 1989, Campionatul Mondial de Anduranță venea pentru prima sa reprezentație pe pământ european, mai exact pe fostul circuit de Formula 1 Dijon-Prenois. Ceea ce ar fi trebuit să fie un galop de sănătate pentru echipa de uzină Mercedes-Sauber a devenit, însă, cântecul de lebădă al celui mai faimos model din istoria Grupei C, Porsche-le 962. Reușita, semnată de formația lui Reinhold Joest prin piloții Bob Wollek și Frank Jelinski este notabilă și pentru că abia recent, în cursa de șase ore de la Spa-Francorchamps din acest an, am putut asista la o nouă victorie pentru un Porsche privat la nivel de campionat mondial – după o pauză de 35 de ani.

Citește articol »
Actualități

Audi lansează un rival pentru Tesla Model S

Al treilea model din gama e-tron a celor de la Audi interpretează tema unui Grand Turismo cu patru portiere, extrem de elegant, dar spectaculos de rapid. Audi e-tron GT este mezinul gamei și este completat de RS e-tron GT, versiunea de performanță. Iată toate detaliile.